בתום משחק גמר אפי, כזה שלא יישכח במהרה, זכה הלילה (אור לשני) ניל רוברטסון באליפות בריטניה בסנוקר אחרי שניצח 9:10 את ג'אד טראמפ.
כיאה למעמד ולמה שהיה על הכף, זה היה קרב מורט עצבים שנמתח על פני למעלה משבע שעות בין שניים מגדולי השחקנים כיום. בחציו השני, ככל שההכרעה התקרבה הוא הפך ממש למשחק מוחות מנטלי עם קרבות הגנתיים ומשחקון מכריע שנמתח על פני 66 דקות והסתיים סמוך ל-1:00 בלילה שעון בריטניה.
4 צפייה בגלריה
ניל רוברטסון בפעולה
ניל רוברטסון בפעולה
זכה בתום משחקון מכריע. ניל רוברטסון
(צילום: getty images)
אחרי מספר משחקונים מפרכים וארוכים בהם השניים התחרו ביניהם מי ממצמץ ראשון, היה זה רוברטסון שהצליח להשתחרר מעט ועם סנצ'רי מרשים של 115 נקודות השווה ל-8:8. טראמפ הגיב עם ברייקים של 53 ו-42 נקודות ועלה ל-8:9, מרחק משחקון מהתואר. רוברטסון בקור רוח הטביע במשחקון הבא אדום וחום קשים והמשיך לברייק של 72 נקודות כדי לשלוח את ההתמודדות למשחקון מכריע.
המשחקון המכריע היה כאמור ארוך ודרמטי. רוברטסון כבר פתח פער משמעותי אבל טראמפ צימק ל-47:43 לפני שהחמיץ כדור ורוד ואיפשר לאוסטרלי לסיים את העבודה ולזכות באחד משלושת התארים היוקרתיים בסבב.
4 צפייה בגלריה
מקדמה יפה. טראמפ
מקדמה יפה. טראמפ
החמיץ כדור ורוד. ג'אד טראמפ
(צילום: gettyimages)
רוברטסון שזכה כבר באליפות בריטניה ב-2013 וב-2015 הפך לשחקן החמישי בהיסטוריה שזוכה בתואר הזה לפחות שלוש פעמים בקריירה. היה זה תואר הדירוג ה-19 בקריירה שלו, בדיוק כמו מאזן הקריירה של טראמפ.
"זה היה מאוד מתסכל, אם הייתי מפסיד. לא יודע איך הייתי מסוגל לישון בלילות הקרובים", אמר רוברטסון שזכה בנוסף לגביע גם ב-200 אלף פאונד, "שנינו הרגשנו לפחות עשר פעמים במשחקון האחרון שאנחנו עומדים לנצח. זה היה קרב טיטאנים, שנינו סירבנו להפסיד. זה לא היה סנוקר איכותי מאוד, אבל לפעמים משחקי גמר הם כל כך גרועים שהם בעצם טובים. החמצנו כמה כדורים שחובבנים אמורים להטביע".
4 צפייה בגלריה
קיבל 200,000 פאונד. רוברטסון
קיבל 200,000 פאונד. רוברטסון
קיבל 200,000 פאונד. רוברטסון
(צילום: גטי אימג'ס)
טראמפ: "זה היה קרב אפי, נלחמתי עד לסיום. הלחץ הכניע אותי בסיום. רוברטסון הוא שחקן אדיר ולגמרי ראוי לניצחון. אני מקווה שאלמד מההפסד הזה".
עוד לפני הגמר, אליפות בריטניה הייתה עמוסה בהפתעות השנה. אלוף העולם רוני אוסאליבן הודח כבר בסיבוב השני אחרי שהפסיד 6:5 לשחקן השווייצרי הצעיר אלכסנדר אורסנבאצ'ר, המדורג 63 בעולם. אלוף השנה שעברה דינג ג'ונווי ספג אף הוא הפסיד מפתיע בסיבוב השני 6:5 מול דייויד גרייס.
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
הודח במפתיע. רוני אוסאליבן
(צילום: AP)
למרות ההדחה המוקדמת של הכוכב הסיני הגדול, סין בהחלט יכולה להיות מרוצה מההופעה של שחקניה. שני שחקנים סינים צעירים הגיעו עד לשלב חצי הגמר של הטורניר היוקרתי. ז'ואו יולונג (22) הדיח בין השאר את ג'ון היגינס וג'ק ליסווסקי לפני שנעצר על ידי רוברטסון. לו נינג (24) ניצח בחמישה משחקים עד שהפסיד לטראמפ.
עונת הסנוקר לא עוצרת וכבר היום תיפתח אליפות סקוטלנד שתיערך השנה באנגליה בגלל מגבלות הקורונה. טראמפ לא יזכה למנוחה כלל והערב (21:00) יפגוש בסיבוב הראשון את אורסנבאצ'ר. רוברטסון ישחק מחר מול ליי פייפאן הסיני. השחקן הסקוטי-ישראלי עדן שרב יפגוש מחר את אנתוני המילטון.