יעל ארד, ממלאת מקום יו"ר הוועד האולימפי ומבכירות הג'ודאים של ישראל בכל הזמנים, לא הוזמנה על ידי איגוד הג'ודו לתחרות הגראנד סלאם שננעלה אתמול (שבת) בתל אביב.
בנוסף לתפקידה, ארד היא גם יו"ר ועדת הספורט בוועד האולימפי, ואחרי אולימפיאדת טוקיו היא צפויה להיבחר לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי - בעקבות הסכמה בין מרכזי מכבי והפועל. בוועד האולימפי ציינו כי גם בעלי תפקיד מקצועי משמעותי כמו יו"ר היחידה לספורט הישגי דני אורן והמתאמים המקצועיים לא הוזמנו לצפות בספורטאים שעליהם הם אחראים לקראת האולימפיאדה.
2 צפייה בגלריה
מתיחות עם איגוד הג'ודו. יעל ארד
מתיחות עם איגוד הג'ודו. יעל ארד
מתיחות עם איגוד הג'ודו. יעל ארד
(צילום: אורן אהרוני)
"אכן לא הזמינו אותי, החזקתי אצבעות לספורטאים שלנו מרחוק", אישרה ארד, שבינה לבין ראשי איגוד הג'ודו ישנה מתיחות רבת שנים, שהתעצמה לאחרונה גם על רקע בחירתה הצפויה לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי. גורמים בוועד הוסיפו: "מביך שבאיגוד הג'ודו בחרו לא לזמן את הספורטאית הכי גדולה שהייתה בענף, בכירה בוועד האולימפי. כך גם ההחלטה לא לזמן את יו"ר היחידה לספורט הישגי, איש המקצוע החשוב ביותר לפני המשחקים בטוקיו". באיגוד הג'ודו הגיבו לטענות: "בגלל מגבלות הקורונה צומצמו רשימות המוזמנים. יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי ומנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הוזמנו לאירוע". אגב, השניים לא הגיעו לתחרות בשל נסיבות אישיות.
2 צפייה בגלריה
ירדן ג'רבי אליפות אירופה ג'ודו
ירדן ג'רבי אליפות אירופה ג'ודו
כן נראתה בהיכל. ירדן ג'רבי
(צילום: ראובן שוורץ)
מי שדווקא נראו בהיכל קבוצת שלמה היו המדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי, סגן ראש מינהל הספורט דודו מלכא ומקורבים נוספים.