לפני שמרימים גבה על המשפט שבכותרת, כדאי מאוד לחזור לסתיו 2018. לא רבים הבינו את המפעל החדש של אופ"א בשם ליגת האומות, והתייחסו למשחקים מול אלבניה וסקוטלנד כמו שמתייחסים בדרך כלל לגביע הטוטו, כלומר משחקי אימון משודרגים. שני ניצחונות, שני הפסדים - ופתאום מצאנו את עצמנו במשחק הכי חשוב בעשור האחרון, מרחק של פנדלים וניצחון נוסף מהיורו. אמנם את ההזדמנות הזאת פספסנו, אך במקום להתעסק במינוי מאמן חדש בדצמבר, בריב בין ברקוביץ' למירי רגב או סתם לשקוע בייאוש – כדאי להבין שהזדמנות גדולה יותר ניצבת בפתחנו במסגרת אותה ליגה שציבור אוהדי הכדורגל עדיין מתקשה לעכל.
הניצחון בפנדלים היה מעניק רגעי אושר נדירים לנבחרת ואוהדיה, אך גם שולח אותנו למשחק חוץ בסרביה שבו הסיכויים שלנו היו קלושים אם יוחלט שהקהל ייכנס, ונמוכים גם אם לא. ההפסד הצפוי היה משאיר אותנו ללא כלום. הצלחה בליגה האומות, לעומת זאת, יכולה לסדר לנבחרת שלנו עתיד ורוד לעוד הרבה שנים.

1 צפייה בגלריה
הנבחרת מתאמנת
הנבחרת מתאמנת
הנבחרת באימון
(צילום: שרון צור)

השיטה עובדת כך - הנבחרת שתגיע למקום הראשון בבית שלנו תזכה לקידום בכל המסלולים האפשריים – ליגת האומות, היורו הבא והמונדיאל בקטאר בעוד שנה וחצי. בליגת האומות הנבחרת תוקפץ לדרג א' שיביא לארץ שלוש נבחרות מאריות היבשת והזדמנות לשחקני הנבחרת לצבור ניסיון מול מיטב הכוכבים. כל הנבחרות בדרג א' יגיעו כמעט בוודאות לפלייאוף היורו הבא גם אם יובסו במשחקי דרג א' ולא יעפילו מהמוקדמות (כמו איסלנד שרחוקה כעת רק משחק אחד מהיורו). הגרלת מוקדמות המונדיאל תיערך רק לאחר סיום משחקי ליגת האומות – כלומר, תוצאות טובות יעזרו לקבל הגרלה יותר נוחה (גם אם לא נסיים במקום הראשון). וגולת הכותרת- שני ראשי בתים בליגת האומות יעפילו לפלייאוף המונדיאל גם אם ייכשלו במוקדמות. סביר מאוד שהנבחרות הבכירות יסיימו בין שני המקומות הראשונים במוקדמות, כלומר מדובר במסלול הכי נוח למונדיאל שהיה לנו מאז שהצטרפנו לאירופה.
אין ספק שהכישלונות בשנים האחרונות הביאו את הציניות לשיא, ומשפטים כמו "לא משנה מה השיטה ונגד מי נשחק – לעולם לא נעפיל לטורניר גדול" הם כנראה הדעה הרווחת בימים אלה. אין זה מפחית מחשיבות המשחקים וחובת ההוכחה שעל השחקנים. זהבי רוצה לכפר על החמצת הפנדל? תבוא יותר רעב ונואש מסקוטלנד וסלובקיה שחושובת על גמר הפלייאוף ותנצל את זה. הרי מה יכול להיות יותר טיפוסי לישראל מאשר להעפיל למונדיאל שייערך דווקא במדינה ערבית שאין לנו איתה יחסים? זה אפילו מתבקש. שחקני הנבחרת - תרימו את הראש, זה תלוי בכם!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.