בסיומו של גמר איכותי מאוד ואחרי קאמבק מרשים, ג'אד טראמפ ניצח 8:9 את ניל רוברטסון וזכה באליפות אנגליה בסנוקר.
הנוכחות של שניים מטובי השחקנים בעולם כיום יצרה ציפיות גדולות מהגמר - והן אכן התגשמו. טראמפ המדורג ראשון בעולם ורוברטסון המדורג שלישי סחטו זה מזה איכויות סנוקר גבוהות ביותר.
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
עוד תואר לאוסף. טראמפ
(צילום: AP)
רוברטסון היה קרוב מאוד לניצחון כשהוביל 4:7, אבל טראמפ הוכיח אופי וניצח בארבעה משחקונים ברציפות כדי ליטול את היתרון 7:8. כשהוא עם הגב לקיר, רוברטסון סיפק סנצ'רי (רצף של 100 נקודות ומעלה בביקור אחד בשולחן) יפה של 125 נקודות, השווה ל-8:8 ושלח את המשחק למשחקון מכריע. דרמה גדולה לא הייתה במשחקון האחרון, טראמפ חתם את המשחק בסטייל עם סנצ'רי - 114 נקודות.
עבור טראמפ שזכה ב-70 אלף פאונד על ההישג, היה זה תואר הדירוג ה-18 בקריירה והוא השתווה במקום השישי בכל הזמנים לרוברטסון ולמארק סלבי. בנוסף, טראמפ ניצח בכל עשר ההופעות האחרונות שלו במעמד גמר של טורניר דירוג. השיא ההיסטורי של סטיבן הנדרי עומד על 11 ניצחונות רצופים במעמדי גמר.
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
"זה היה גמר לא יאומן". טראמפ
(צילום: גטי אימג'ס)
"זה היה גמר לא יאומן", אמר טראמפ בסיום, "לא הרגשתי בשום שלב בשליטה כי רוברטסון שיחק סנוקר אדיר. הייתי צריך ממש לחפור את הדרך לניצחון ואני גאה בכך שעשיתי זאת. אני ורוברטסון מוציאים אחד מהשני את המיטב, מקווה שיהיו לנו עוד הרבה משחקים כאלו".
רוברטסון: "באופן מוזר זה הכי טוב שאני מרגיש אחרי הפסד בגמר. אני בכושר פנטסטי ואופטימי מאוד לגבי ההמשך".
בהמשך החודש יושלם טורניר הצ'מפיונשיפ ליג המינורי וב-2 בנובמבר ייפתח טורניר אלוף האלופים עם כל מנצחי הטורנירים בשנה האחרונה.