ישנם אנשים הטוענים שהספורט הישראלי אף פעם לא היה או יגיע לרמה גבוהה כמו שאנחנו מצפים ממנו, ולרוב העמדה הזו זוכה לתמיכה רצינית. אלא שבשבת האחרונה קיבלנו הוכחה מוחצת נוספת לכך שהספורט הישראלי על המפה - מנערה ישראלית שפשוט הדהימה את כולנו!
ענף השחייה מעולם לא היה ספורט פופולרי במיוחד במדינה שלנו, בטח לעומת ענפים כמו הכדורגל והכדורסל. כאשר תשאלו אנשים ברחוב מי הם יעקב טומרקין ואנדי מורז, כנראה שהם ירימו גבה. אלא ששחיינית אחת בשם אנסטסיה גורבנקו, בת 17 בלבד, עשתה דבר היסטורי עבור המדינה שלנו כשזכתה במדליית זהב באליפות אירופה בבודפשט.

1 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו מחייכת
אנסטסיה גורבנקו מחייכת
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)

אנסטסיה היא התשובה המושלמת לאותם אנשים שמפקפקים בספורט הישראלי. אותם אלו שטוענים שספורטאים ישראלים אינם משקיעים או שהתקציב אינו מספיק כדי להגיע לרמה הגבוהה. מדובר בנערת פלא שכבר מגיל צעיר חזו לה עתיד מבטיח בבריכה. עם הישגים מטורפים כמו זכייה באליפות אירופה, זהב באולימפיאדת הנוער ושיאי ישראל בכמעט כל מקצה אפשרי (נזכיר שהיא רק בת 17), אפשר בהחלט להבין את הטירוף סביב גורבנקו הצעירה.
כבר בנערותה החלה גורבנקו להתחרות לצד שחייניות בוגרות ממנה, וכבר אז היה ניתן להבחין ביכולות המדהימות ויוצאות הדופן שלה. הצוות של הנבחרת הבין מיד במה מדובר והחל ללטש את היהלום.
"הוכחתי לכולם כמה ישראל חזקה", אמרה גורבנקו בסיום התחרות, ציטוט שגרם לי באופן אישי להבין עד כמה הנערה הזו מדהימה וראויה להערכה ולהערצה. אין ספק שאנסטסיה אדירה והיכולות שלה עולות על כל פרמטר, ואני בטוח שעם איתור והשקעה נכונה בבני נוער שעוסקים בספורט כיום, ניתן להגיע לתוצאות דומות שיסבו לנו גאווה.
יאללה אנסטסיה, יאללה ישראל!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.