לאחר שזכתה באירוח אליפות העולם בכדורמים עד גיל 20 בספטמבר הקרוב, האיגוד הישראלי עשוי לקבל בקרוב גם את אירוח אליפות אירופה לבוגרים ובוגרות בשנת 2024, שממנו יצאו המדינות שישתתפו במשחקים האולימפיים באותו קיץ בפריז.
האליפות שתתקיים בסוף ינואר או בתחילת פברואר, תיערך במשך שבועיים בהשתתפות 12 נבחרות גברים ונשים, כאשר שש הראשונות יעלו אוטומטית למשחקים האולימפיים והיתר יעברו לטורניר ההזדמנות האחרונה.
2 צפייה בגלריה
הנבחרת הישראלית
הנבחרת הישראלית
הנבחרת הישראלית. אליפות אירופה במגרש הביתי?
(צילום: יעל אברמסון)
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל נשים כדורמים
נבחרת ישראל נשים כדורמים
נבחרת הנשים בפעולה
(צילום: פטריסיה בן עזרא)
השאלה הגדולה היא היכן תיערך האליפות. לצורך קיומה נדרשות שלוש בריכות זמינות. בריכת המשחקים בגודל אולימפי של 50 מטר עם מקום למינימום 5,000 צופים, בריכת חימום של 25 מטר ולפחות עוד בריכה אחת לאימונים. בריכות האימונים לא חייבות להיות באותו מיקום, ככה שאפשר יהיה לעשות שימוש בבריכה באוניברסיטה ובזו של מכון וינגייט.
המטרה היא לקיים את האליפות במתחם אקספו בתל אביב, שכבר אירח את אליפות אירופה בג'ודו ובשנה הבאה יארח את אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית. לשם כך יצטרכו להקים בריכה זמנית, שעלותה ארבעה מיליון שקלים.
האיגוד האירופי בשחייה (LEN) מרוצה מההצעה, אך כמו בכל אירוע גדול, החוזה לא יכול להיחתם עד שלא יוצגו הערבויות והתוכנית הסופית, מה שאמור לקרות בחודשים הקרובים.