היה מחזור כדורגל אתמול. זאת הייתה אמורה להיות עוד שבת פוסט קורונה בליגת העל, כשהדברים היחידים שאמורים להתווכח עליהם הם החלטות שיפוט וחילופים של מאמנים. אבל במקום זה את המחזור ליוותה מועקה גדולה. מועקה שעוד תתעצם.
ידענו פרשות מכוערות בכדורגל הישראלי, אבל "הכדורגלנים והקטינות" תופסת מקום של כבוד בצמרת. זה לא מגיע לבעלים, למאמן, לשחקנים ובוודאי לאוהדים, אבל לא יהיה ניתן לחמוק מהעננה הזו.
2 צפייה בגלריה
שלט מכבי תל אביב
שלט מכבי תל אביב
פרשה שמטילה צל גדול על האליפות
(צילום: אורן אהרוני)
לכן, טוב עשתה הקבוצה שהשעתה בנימוס את השחקנים וקראה לזה חופשה. טוב עשה מיץ׳ גולדהאר שלא נתן גב מלא לשחקנים, שככל הידוע לי לא מכחישים שהיה קשר בינם לבין הקטינות. הוויכוח הוא סביב גילן. אם ידעו שהן קטינות או לא ידעו. אם אתה מגיע למצב שאתה לא יודע בת כמה הפרטנרית שלך ליחסי מין, כנראה שיש פה בעיה.
מכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה להעסיק שחקנים שמסתבכים בדברים כאלה, שלכאורה מתנהגים כאילו העולם הוא השטיח לרגליהם. עולם בו אין גבולות מוסריים, עולם בו אם אתה משחק במכבי תל אביב אז אתה מעל כולם ולא אמור לשמש דוגמה לאלפי נערים שרוצים להיות שחקן כדורגל מצליח כמוך. אין צורך ששחקני כדורגל יהיו צדיקי יסוד עולם, אבל צריכה להישמר איזה מידה של מוסריות. בפרשה הזו לכאורה נחצו הקווים האדומים.
השחקנים בגדו בחברים שלהם לקבוצה, שעד שלא יוסר צו איסור הפרסום גם הם בגדר חשודים. בגדו באוהדים שעצובים מכך שקבוצתם עלתה לכותרות בהקשרים פליליים, ובגדו בכדורגל הישראלי כולו שנאבק יום יום על תדמיתו. הם לא חשבו לרגע על הנזק שהם עלולים לגרום לסביבתם, ובטח לא על הנזק שייגרם לנערות. הקורבנות האמיתיים כאן.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
איפה הגבולות המוסריים?
(צילום: אורן אהרוני)
20 שנה עברו מפרשת נערות הליווי וכלום לא משתנה באווירה של חדרי ההלבשה. כוכבי כדורגל עדיין מרשים לעצמם הכל, עד כדי רמיסה מוחלטת של אחרים. מתנהגים בשיכרון כוח, בלי לחשוב לרגע על ההשלכות. אם זה קורה גם במועדון הגדול בישראל כיום, מה קורה במועדונים אחרים?
שחקני מכבי תל אביב נחשבים לממושמעים מאוד. לא תתפסו אותם מתראיינים ללא אישור או מפתיעים עם איזה אמירה שלא מתיישרת למסרים של המערכת. גם על המגרש כולם עובדים קשה בשביל הניצחון כאילו הם החיילים של ולדימיר איביץ׳.
כל זה לא שווה כלום אחרי הפרשה הזו. שני השחקנים הוכיחו לצערי שלא משנה מה יהיה, לא משנה איזה תנאים ייתנו לו וכמה כסף ישקיעו בו, הכדורגלן הישראלי ימשיך להתנהג כמו פוץ שחושב שהוא מלך העולם. ברגע שהוא מוריד את המדים, הוא מתנהג כאחרון הפרחחים. המועדון וערכיו כבר לא חלק ממנו, זה סתם מקום עבודה שמשלם לו כסף. והאוהדים? הם בכלל לא מעניינים. כנראה שגם כמעט עשור של ניהול זר לא יצליח לשנות את זה.