"היה יום מאוד מאוד קשה. יש תחושה של החמצה, אבל המטרה הושגה ויצאתי עם מדליה", כך אמר הערב (שבת) הג'ודוקא טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) לאחר שזכה במדליית הכסף באליפות אירופה שמתקיימת בליסבון, בירת פורטוגל.
בוטבול המשיך: "כל הקרבות הלכו בצורה קשה עם הרבה לחימה. התגברתי על כל המכשולים, אבל משהו התפספס בגמר. לא ייחסתי חשיבות לדירוג ובאתי לעשות את הכל". ראוי לציין שבוטבול הגיע כמדורג ראשון מבין המתחרים שנרשמו לאליפות במשקל שלו.
2 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
"משהו התפספס בגמר". טוהר בוטבול
(צילום: אורן אהרוני)
"אני חושב שעשיתי את קפיצת המדרגה כבר לפני הרבה זמן", הוא הוסיף. "עכשיו סוף סוף עשיתי את זה בתחרות מטרה. אנחנו עכשיו שלושה חודשים לאולימפיאדה. אני עושה מה שמוטל עלי ונלחם עד הסוף כמו שאני יודע".
כמובן שהזכייה במדליה באליפות היבשתית מעלה את הציפיות מסגן אלוף אירופה הטרי, ועל כך אמר: "רף הצפיות מעצמי הוא תמיד גבוה ואם העליתי אותו גם אצל כל מי שעוקב אז מה טוב".
בוטבול לא היה היחיד שעלה היום על הפודיום, גם שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) עשה זאת עם מדליית ארד. "הפעם זו מדליית ארד אבל אני מאוד שמח", הוא אמר בסיום. "זו הייתה תחרות אתגר מבחינתי עם הרבה דברים שקרו כמו שיפוט ביתי והייתי צריך להוכיח שאני מעל כל הקשים וצלחתי את זה. בסופו של דבר אני עומד על הפודיום שזה חשוב לקראת האולימפיאדה. אני מרגיש שאני עולה מתחרות לתחרות ואעשה הכל כדי להגשים את החלום הגדול הזה".
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
טוען לשיפוט ביתי. שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
על השאלה האם יגיע להגן על תוארו באליפות העולם רגע לפני האולימפיאדה אמר: "נצטרך לשקול את זה, נכון, אני אלוף עולם ואם אני לא אתחרה מישהו אחר ייקח את התואר, אבל המטרה העיקרית זו האולימפיאדה ואם אני אצטרך להקריב את זה, זה חלק מהמחיר".