רפאל נדאל שרד מותחן של חמש מערכות בשמינית גמר רולאן גארוס מול הקנדי פליקס אוז'ה-אליאסים, אבל המבחן הגדול שלו יגיע הערב (שלישי, 21.45), כשמי שזכה 13 פעמים בתחרות היוקרתית בצרפת יפגוש את נובאק ג'וקוביץ' לקרב ענקים.
הנתונים דמיוניים: נדאל הפסיד רק בשלושה משחקים בטורניר לאורך כל הקריירה (3:109), אבל שניים מההפסדים הגיעו מול נולה. "לא שיחקתי משחקים כאלו בשלושת החודשים האחרונים, אז זה הולך להיות אתגר גדול עבורי", אמר אתמול נדאל. "ג'וקוביץ' ניצח בתשעת המשחקים האחרונים שלו, זכה בטורניר רומא ולא איבד מערכה עד כה בפריז. הוא בא במומנטום ואני אנסה להילחם. זאת הפעם הראשונה מאז 2015 שהוא מגיע מולי כפייבוריט ברור".
4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'
רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'
פעם אחרונה שהשניים ייפגשו על החימר בפריז? נדאל וג'וקוביץ'
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
נדאל מול ג'וקוביץ'
נדאל מול ג'וקוביץ'
(איור: ליאו אטלמן)
והסיטואציה קשה, מאחר שנדאל סוחב פציעה ברגל שהוא לא מצליח להתגבר עליה. ראו את זה היטב ב-6:3, 3:6, 2:6, 6:3, 3:6 מול אוז'ה-אליאסים.
רולאן גארוס נראה כמו הסיכוי הטוב ביותר של נדאל לזכות בגראנד סלאם מספר 22 ולשפר עוד יותר את השיא בו הוא מחזיק, ולפי דבריו, אולי זה גם הסיכוי האחרון בגלל אותה מכת פציעות שמלווה אותו כבר שנים.

במסיבת העיתונאים אתמול כבר הטיל פצצה: "אני יודע מה המצב הפיזי שלי ואני משלים עם הסיטואציה. אני ברבע הגמר, אך רק לפני שבועיים וחצי לא ידעתי אם אהיה פה. יכול להיות שזה יהיה המשחק האחרון שלי ברולאן גארוס".

הטיפוס לאוורסט

אחרי שסולק מאליפות אוסטרליה, ג'וקוביץ' בא כדי לסתום את הפה לכל המבקרים, לכל האנשים שמיהרו להתנפל עליו בעקבות שערוריות הקורונה בהן הסתבך, ולזכות בגראנד סלאם. ולא רק אחד – הסרבי הציב לעצמו כמטרה את הזכייה ברולאן גארוס, בווימבלדון ובארה"ב כדי לסיים את השנה בעוצמה וכבר בסופה להפוך למלך הגראנד סלאמים עם 23. הוא יודע שבמצב כזה איש כבר לא יעקוף אותו, אולי אף פעם.
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
בא כדי לסתום את הפה לכל המבקרים. ג'וקוביץ'
(צילום: gettyimages)
"לקח לי שנים על גבי שנים לזכות בתואר ברולאן גארוס, היה הרבה שברון לב", הודה ג'וקוביץ'. "כשזכיתי ב-2016, זו הייתה הקלה עצומה. זה כנראה הגראנד סלאם הכי קשה בשבילי".
עבור כמעט כל אחד האווירה שמחכה לו במשחק הזה הייתה יכולה להיות הרסנית. הקהל בצרפת סוגד לנדאל, וממילא ג'וקוביץ' אינו פופולרי במיוחד. לפני שמינית הגמר מול דייגו שוורצמן התקשורת העולמית נדהמה מהשילוב בין שריקות הבוז האדירות לקריאות העידוד שנשלחו לעבר הסרבי, וברבע הגמר הקולות שנגדו צפויים להתגבר. זה אפילו עלול לחצות את גבול הטעם הטוב. אבל ג'וקוביץ' פורח כשהוא נגד כל העולם.
4 צפייה בגלריה
 רפאל נדאל
 רפאל נדאל
"יכול להיות שזה יהיה המשחק האחרון שלי ברולאן גארוס". נדאל
(צילום: gettyimages)
אגב, הדו-קרב המרתק נקבע לשעות הערב - המשחק המרכזי כמובן - ונדאל כבר הודה שזה יהיה עבורו חיסרון. "אני לא אוהב מפגשי לילה על חימר כי הלחות גבוהה יותר, הכדור איטי יותר", סיפר. "אם זה יהיה אכן המשחק האחרון שלי, עדיף שזה יהיה באור".
למי ששואל, המאזן בין השניים צמוד-צמוד: 30 ניצחונות לג'וקוביץ' לעומת 28 של הספרדי, שיצטרך להיות בשיאו כדי לעלות לשלב חצי הגמר ונראה שהוא גם בכושר פחות טוב מהסרבי. ועדיין, אף אחד, אבל אף אחד, לא יספיד את "השור ממאיורקה" על המגרש בו הוא מרגיש הכי בנוח.