נדמה שהאוהד הישראלי הממוצע רואה משהו שאחרים לא רואים. לפני כל קמפיין הוא בונה ציפייה שהנה - עכשיו עולים לטורניר גדול! פעם ההגרלה טובה, פעם יש לנו הרבה לגיונרים, לעיתים הסיבה היא שחקן על שצומח כמו יוסי בניון או מנור סולומון. אבל למה בעצם יש את התקווה הזו כל פעם מחדש?
למי ששכח, נבחרת ישראל פרט למונדיאל 1970 לא עלתה לטורניר גדול. ישראל החלה את דרכה בתחרויות לפני כמעט 90 שנה במוקדמות מונדיאל 1934! היא כמעט העפילה לטורניר האולימפי ב-1960, אבל עם כמעט לא קונים פלאפל.
1 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
שחקני הנבחרת
(צילום: עוז מועלם )
בשנות החמישים היא עברה להתחרות באסיה שם הייתה אחלה ראש לשועלים. הנבחרת שלנו זכתה באליפות אסיה ב-1964, עלה לאולימפיאדות 1968 ו-1976 ולמודניאל 1970 כמובן. בטורנירים אחרים ישראל הגיעה לשלבים גבוהים. עם זאת, בשל המצב הרגיל מול העולם הערבי נבחרות מוסלמיות וערביות סירבו לשחק נגדה ובשנת 1977 היא הוצאה מהקונפדרציה של אסיה בלחץ אותן מדינות.
לאחר מכן שובצה הנבחרת במסגרת האירופית ועד 1992 באוקיאניה וגם התוצאות חזרו להיות בהתאם. אז ניצחנו את צרפת בחוץ, ואת אוסטריה בבית והיו משחקים נהדרים, אבל למה שנעפיל? חוץ מיורו 2000 שהעפלנו להצלבה לא באמת היינו פקטור.
לא עם ריצ'רד נילסן שספג בדקה ה־94 מאנדי הרצוג, לא עם דרור קשטן שסיים במקום הרביעי, וגם לא עם אברם גרנט במוקדמות ללא הפסד אך אי העפלה עקב הפרש שערים. אז נכון שאנחנו עם שאוהב לפנטז, חיוביים מטבענו ותמיד מצפים מנבחרת ישראל לעשות את זה הפעם, אבל חברים בואו נדבר על הפיל שבחדר – זו היא רמתנו. אפילו בדירוג הלא באמת משקף אנחנו מקום 76, כשעומאן, כף ורדה והרפובליקה הדומיניקנית של קונגו לפנינו. וגם כשדורגנו בשיא במקום ה-15 בשנת 2008 לא באמת היינו קרובים למקום הזה במציאות.
באמת שאין הרבה אוהבי נבחרת כמוני, אבל שימו מטרות מול מציאות. לא עלינו 90 שנה, עלינו כי שיחקנו באסיה.
24 מוקדמות טורנירים, 24 מוקדמות יורו/מונדיאל, רק העפלה אחת. זו הכלה, לטוב ולרע. נמשיך לאהוב אותה, לדרבן אותה לאהוד ולתמוך, אבל לא נתאכזב כשנעשה תיקו מול קוסובו. רק נודה על הנס כשנעלה לטורניר
ואני בטוח שזה יקרה בסוף, גם אם נצטרך לחכות עוד 90 שנה.
הכותב הוא אדיר ראובן - מייסד פודקאסט בק-טו-בק

גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.