אריאל רוזנטל, מגדולי שחקני מכבי ראשל"צ בכדוריד בכל הזמנים, מתמודד בחודשיים האחרונים עם דברים גדולים הרבה יותר מעוד ניצחון או הפסד. גידול שפיר בגודל 4.5 ס"מ שהתגלה בראשו, הוסר, אך גרם לו לאיבוד השמיעה באוזן ימין. "בתקופה האחרונה למדתי לקחת כל דבר בפרופורציה", מספר רוזנטל בראיון חשוף ומרגש.
את ה-16 במאי 2022 רוזנטל מכנה עד היום "התאריך ששינה את חיי מקצה לקצה". זה היה היום בו התגלה הגידול בבדיקה שגרתית. בפוסט שהעלה לפייסבוק קצת יותר משבוע לאחר מכן סיפר כי "כנראה שזה היה בתוכי שנים רבות. לקחנו אליפויות ביחד, גביעים, נסענו לדרום אמריקה, פתחנו עסקים. אני והכדור פינג פונג שגדל ביחד איתי. עכשיו אני יוצא למסע קצת אחר".
4 צפייה בגלריה
אריאל רוזנטל
אריאל רוזנטל
"יוצא למסע קצת אחר"/ רוזנטל
(צילום: עוז מועלם)
אריאל, חתיכת מסע זה היה. "תראה, בשנה האחרונה, עוד בתקופת הקורונה, התחלתי להבחין בירידת השמיעה באוזן ימין. הזנחתי את זה, לא ייחסתי חשיבות. היה קשה להשיג תור לרופאים, נתנו לי תור קדימה כמה חודשים ולא נלחצתי. כשראיתי שהירידה בשמיעה מחמירה, בת הזוג שלי קבעה לי תור לרופא אף אוזן גרון. הוא ראה שהאוזן תקינה ושלח אותי לשלב הבא: בדיקת שמיעה ו-MRI ראש. לשלול שיש משהו שהוא פנימי. שתי הבדיקות יצאו על הפנים, תרתי משמע. האוזן הייתה ממש פגומה. אחרי שבוע נסענו ל-MRI ראש בחיפה ושם התגלה הממצא. גידול בצד ימין של גזע המוח, גידול שפיר. הרע במיעוטו. גדול, שלחץ על תעלת השמע בצד ימין. אם לא היינו בודקים את זה מוקדם יחסית, זה היה פוגע גם בעצב הראיה".
"ההפניה הייתה למיון, לא משחקים הרי עם הראש", ממשיך רוזנטל. "אושפזתי בבלינסון. ב-24 במאי היה ניתוח ראשון. 14 שעות, הניתוח השני כבר גדל ל-21 שעות להוצאת הגידול. הייתי 16 יום בבית חולים. בגלל שאני ספורטאי והתחזקתי, אחרי התקופה הזו - אמרו לי שאלך להשתקם בבית. באוזן ימין לא אחזור לשמוע יותר. גם אין טיפול או מכשיר שמיעה שיעזור לי. באוזן שמאל אני שומע מצוין".
4 צפייה בגלריה
אריאל רוזנטל
אריאל רוזנטל
רוזנטל בימיו במכבי ראשל"צ. "להגיד שאני הולך לשחק מתישהו כדוריד, לא יודע"
(צילום: עוז מועלם)
את הבשורות הלא פשוטות פרסמת מיד ברשתות החברתיות. חתיכת אומץ, לא? "הייתה התלבטות גדולה. אני פחות פעיל ברשתות החברתיות. אין לי אינסטגרם והפייסבוק שלי היה פעם באמת פעיל. קיבלתי המון טלפונים, הודעת ווטסאפ ממקורבים למשפחה. זה קרה בהחלטה של רגע בבית קפה בבלינסון עם אמי ובת הזוג. כן לחשוף וכן לעלות. זה חיזק אותי ברמות שאני לא יכול להסביר. כמו שידעתי לקבל אהבה, גם כשהייתי שחקן פעיל וגם כשהיינו מארחים הרבה אנשים בבית, גם פה אמרתי שאשאב את הכוחות. קיבלתי המון תגובות והם חיממו את הלב".
רוזנטל (35) הוא לא עוד שחקן כדוריד. אחד הסמלים הגדולים של מכבי ראשל"צ ומי ששיחק במדים הצהובים-כחולים 12 שנים. הוא זכה בשבע אליפויות ו-4 גביעים.
לפני שנתיים עבר לקריית אונו ואשתקד שיחק להנאתו בקבוצת הבת של מכבי ראשל"צ בליגה הלאומית. בעקבות מה שעבר, לא בטוח שיחזור בקרוב לפרקט.
4 צפייה בגלריה
אריאל רוזנטל
אריאל רוזנטל
"אין סיבה שלא אחזור לשגרה שלי". רוזנטל
(צילום: עוז מועלם)
"להגיד שאני הולך לשחק מתישהו כדוריד, לא יודע", מודה רוזנטל. "אולי אשחק כדורגל בשכונה או ארשם למכון כושר".
מה שכן, לרוזנטל חסר מעט האווירה של פעם בכל הקשור לכדוריד הישראלי. "לא רואה היום כל-כך את היריבות הספורטיבית, למשל, בדרבי של ראשון. פעם היו תופים, יציעים מלאים, אנשים שהיו מוכרים כרטיס בחוץ. חסר לי את הפן הרומנטי. אולי זה קשור לכמות הזרים, לחיבור בין הזרים לישראלים. פעם היה יותר עניין בליגה, חד משמעית".
המשחק הזה בכלל עדיין מושך אותך? "כדוריד גירה אותי מהיום שתפסתי כדור ביד. קשה להגיד שנמאס לי. עכשיו אולי אלך יותר לתחום של אימון, מאחורי הקלעים, ללוות קבוצה. להיות חלק ממערכת. דיברתי גם עם המנתח וגם עם האחראי על השיקום, כרגע אין לי מגבלה. יש סחרחורות וכאבי ראש, אבל אין סיבה שלא אחזור לשגרה שלי והשגרה היא ספורט".
4 צפייה בגלריה
זכה בשבע אליפויות ו-4 גביעים
זכה בשבע אליפויות ו-4 גביעים
זכה בשבע אליפויות ו-4 גביעים
(צילום: עוז מועלם)
דיברת על אימון. "כן רוצה להיות חלק מקבוצה מצליחה. למלא משהו בנשמה שלי. להגיד לך שבעונה הזאת זה יקרה, לא יודע. אולי בעונה הבאה, אולי תפקיד ניהולי".
או שאולי תהיה שופט כמו האחים שלך, יוני ויאיר, שפצחו בקריירה חדשה אחרי שסיימו את פרק המשחק. "זו החלטה אדירה שלהם. לקחת שני חבר'ה, מעבר לזה שהם האחים שלי, שיש להם ידע של כדורידנים. מאוד חכמים, אינטליגנטים ולהביא אותם לקחת יוזמה לקדם את השיפוט בארץ".
לסיום, רוזנטל מבקש: "לכל מי שמרגיש משהו לא בסדר בגוף שלו, שחושב שיש משהו לא בסדר - שיילך להיבדק. זה מציל חיים. בנוסף, רוצה להגיד תודה גדולה לכל החברים מעולם הכדוריד, לחברים מהבית וכמובן לאחים שלי יאיר ויוני, להורים ויוי וראובן ולבת זוג שלי מעיין על כל התקופה הזאת".