מספרים על סיזיפוס, דמות מהמיתולוגיה היוונית, שנגזר עליו לגלגל סלע ענק במעלה הר רק כדי להגיע לפסגה ולצפות בו נופל חזרה למטה. סיפורו קפץ לי כאשר חשבתי על העונה שעברה על יווני אחר בשם יאניס, וקבוצתו מילווקי. זו העונה השנייה ברציפות שהבאקס מסיימים בראשות המזרח, ולא מגיעים לגמר. הקבוצה נתנה את כל כולה, רק כדי לצפות איך השקעתה יורדת לטמיון.
הכתובת הייתה על הקיר, ובלטה במיוחד כבר בסיבוב הראשון מול המג'יק. אורלנדו, ששיחקה ללא מספר שחקני מפתח, הצליחה לאתגר את הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה. במילווקי הסתמכו על הכישרון של שחקניה ובראשם יאניס, אך זה הספיק לסיבוב אחד בלבד. הסיבוב השני הסתיים בנוקאאוט ברור בגזרת המאמנים, כשספולסטרה נמצא צעד לפני בודנהולצר לכל אורך הסדרה. מאמן מיאמי עשה הכל כדי להצר את צעדיו של הכוכב היווני, וסמך על כך שאין שחקן אחר במילווקי המהווה עליו איום בדרך לניצחון בסדרה.
1 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
(צילום: AP)
במיאמי ידעו שיאניס זה מילווקי ומילווקי זה יאניס, ולא קיימת תוכנית ב'. נראה שבודנהולצר השלים בשלב מוקדם עם ההדחה, ולא ניסה להיות יצירתי ולשנות.
נקודה שעלתה במהלך הסדרה מול מיאמי הייתה כמות הדקות המועטה שיאניס קיבל, לעומת כוכבים בקבוצות אחרות. בשלושת המשחקים הראשונים בסדרה יאניס לא שיחק יותר מ־37 דקות - כלומר יותר מעשר דקות משחק ללא הכוכב הגדול בסדרה צמודה וקריטית. למה זה בעצם קורה?
ניתן היה לראות במשחקים המדוברים שיאניס נראה מותש כבר בשלב מוקדם של המשחק, ונאלץ לרדת לספסל. מלבד הגנה קשוחה של מיאמי שהתישה אותו, לא פעם יאניס התעקש להוביל את הכדור גם בהתקפות מסודרות. המאמן לא מצא פתרונות לקבוצה שמולו, ולא הגיב נכון לבעיית העייפות של הכוכב שלו.
בהנחה שיאניס יישאר במילווקי בעונות הבאות, הקבוצה חייבת ריענון. שני השינויים הראשונים צריכים להגיע מעמדת המאמן והרכז. נראה כי לבודנהולצר אין את היכולת להוביל את הקבוצה לאליפות, ובלדסו לא מתאים לשחק כרכז ראשון בקבוצה המתמודדת על התואר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.