בתחילת שנות ה-2000 סקרמנטו קינגס הייתה אחת הקבוצות החזקות והאטרקטיביות ב-NBA. עם כריס וובר, מייק ביבי, פג'ה סטויאקוביץ' ואחרים היא כמעט הגיעה לגמר הפלייאוף, כשרק הלייקרס עם שאקיל אוניל וקובי בראיינט עוצרים אותה (יש שיאמרו: גם בשל טעויות שיפוט). הג'נרל מנג'ר אז, ג'ף פיטרי, נחשב לאחד המנהלים הכי טובים ב-NBA וזכה פעמיים בתואר "מנהל העונה".
ועכשיו נחזור להווה. השבוע אותה סקרמנטו קבעה שיא ליגה שלילי חדש: 16 עונות רצופות בלי הופעה בפלייאוף. לא מעט פרשנים מכנים את הקינגס "המועדון שמנוהל הכי גרוע בעולם". באתר "קלאץ'-פוינט" אף הלבישו ליצן במדי הקבוצה, אף אחד לא חושב שהם הגזימו – הלעג לגמרי מוצדק. בבליצ'ר ריפורט נכתב ש"מדובר במועדון עם מסורת לוזרית".
4 צפייה בגלריה
דביון מיצ'ל
דביון מיצ'ל
עונה עונה חלפה, עוד כישלון. מיצ'ל
(צילום: רויטרס)
סקרמנטו עושה כל טעות אפשרית, ובכל עונה מצליחה להתעלות על עצמה. בניסיון להגיע לפלייאוף בעונה הנוכחית, היא העבירה את טייריס הליברטון הצעיר (22) לאינדיאנה תמורת דומנטאס סאבוניס בן ה-25.
סאבוניס הוא שחקן מצוין, אבל היה ברור מלכתחילה שזאת טעות היות והליברטון הציג פוטנציאל של סופרסטאר. בלילה שבו נקבע שסקרמנטו שוב לא תהיה בפלייאוף, הליברטון רשם במדי אינדיאנה שורה סטטיסטית מפלצתית של 19 נקודות, 17 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, לצד 0 איבודי כדור. גם הפייסרס, כמו הקינגס, לא יהיו בפלייאוף, אבל ברור לגמרי למי יש סיכוי טוב יותר להיות שם בעונה הבאה. "רציתי מאוד להיות כריס וובר הבא של סקרמנטו", אמר הליברטון לאחר הטרייד, אבל הקינגס בחרו להעביר אותו כי בנו יותר על דיארון פוקס.
4 צפייה בגלריה
הליברטון חוגג במדי אינדיאנה
הליברטון חוגג במדי אינדיאנה
טעות על גבי טעות. הליברטון חוגג במדי אינדיאנה
(צילום: רויטרס)
"הליברטון ייפרח באינדיאנה, בוודאות. סקרמנטו עשתה טעות גדולה", כתב גרג שוורץ ב"בליצ'ר ריפורט" אחרי שהעסקה הושלמה. הוא כמובן דייק. ב"ספורטס אילוסטרייטד" היו קצת יותר ביקורתיים: "אלוהים אדירים, לא ברור למה הם סקרמנטו עשתה את הטרייד הזה, ומה זה אמור לתת לה, איך הם השיגו עסקה כל כך גרועה?".
סקרמנטו עכשיו תקווה לקבל בחירת דראפט גבוהה, אבל זה לא עזר לה בעבר. בדראפט 2018 היא העדיפה את מרווין בגלי על פני לוקה דונצ'יץ' וטריי יאנג. בגלי הפך לשחקן טוב בליגה אבל השניים האחרים הם סופרסטארים. ב-2015 היא פספסה את דווין בוקר ובחרה את ווילי קאולי-סטיין. האחד מוביל את פיניקס והשני מחפש את עצמו בליגה. אפשר לציין גם את בן מקלמור (מקום 7, 2013) וניק סטאוסקאס (מקום 8, 2014) כדי להבין שבחירת דראפט גבוהה לא תשנה את העתיד של הקינגס.
4 צפייה בגלריה
דווין בוקר
דווין בוקר
דווין בוקר. ביקום מקביל הוא לובש סגול
(צילום: רויטרס)
גם בגזרת האימון נלקחות החלטות תמוהות. לוק וולטון כשל לחלוטין בעונה שעברה, זה לא מנע מהקינגס לתת לו הזדמנות לעונה נוספת. וולטון ניסה להפוך את הקינגס לקבוצה שרצה יותר מכולן, לאחר מכן החליט לשנות אסטרטגיה והפך את משחק ההתקפה לאיטי יותר, בניסיון להנחיל לקבוצה סגנון יותר הגנתי. אף שינוי לא הצליח והוא פוטר בנובמבר האחרון.
מחליפו אלווין ג'נטרי לא הביא שום דבר חדש לקבוצה. "זה מקום חסר תקווה", נכתב על סקרמנטו ב"ספורטס אילוסטרייטד". את רוב הסגל הכושל בנה ולאדה דיבאץ' הסרבי, שכיהן כג'נרל מנג'ר חמש שנים וכיכב בעבר בקבוצה. ב-2020 הוא פוטר בעקבות הכישלונות המתמשכים והמשיך לתרץ: "לאנשים אין סבלנות".
4 צפייה בגלריה
דיבאץ'. שחקן ענק, מנהל כושל
דיבאץ'. שחקן ענק, מנהל כושל
דיבאץ'. שחקן ענק, מנהל כושל
(צילום: AP)
הבעלים ויוק רנדיב, שמואשם בהתערבות-יתר בנושאים מקצועיים, מינה במקום דיבאץ' את מונטה מקנייר. המנהל החדש נמנע מלעשות מהלכים גדולים, ובארה"ב תהו למה הוא לא מתחיל לנער את הסגל. את התשובה הם קיבלו בטרייד של הליברטון. מקנייר התגאה בכך שהוא הביא שחקנים שמתאימים לתרבות שהוא רוצה להנחיל באירגון, אמירות שהפכו ללעג. את העונה שעברה הגדיר כהצלחה כי "סקרמנטו הייתה די קרובה לפלייאוף".
רנדיב מנצח על כל ההצגה הזו, ולאחרונה עלה שמו כמועמד לרכוש את צ'לסי מידי רומן אברמוביץ'. אוהדי צ'לסי יכולים להיות מאוד מודאגים מהדיווח הזה, שכן אם זה יקרה קבוצתם עוד עלולה להפוך למועמדת לירידה מהפרמייר-ליג.
פורסם לראשונה: 07:19, 09.04.22