כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה, פול פוגבה, אדן הזאר, ג'רארד פיקה, דויד דה חאה, פרנצ'סקו טוטי, ג'אנלואיג'י בופון, מריו גצה, וויין רוני. אלו רק חלק משמות הכוכבים הגדולים שעברו בדרכם לתהילה באליפות אירופה עד גיל 17, חגיגת הכדורגל שתיפתח היום בישראל.
אחרי היעדרות של ארבע שנים מהטורניר, שלא התקיים בשנתיים האחרונות בגלל הקורונה, חוזרת הנבחרת שלנו לקדמת הבמה כמארחת. הערב (20.00 בראשל"צ) ישחקו הנערים של גדי ברומר מול לוקסמבורג, ביום חמישי בנס־ציונה מול איטליה, ובשבוע הבא בלוד נגד גרמניה. בהופעה האחרונה של ישראל בטורניר, עם שחקנים כמו ליאל עבדה, אושר דוידה ועידו שחר, היא לא השיגה נקודות מול אנגליה, שווייץ ואיטליה.
8 צפייה בגלריה
נבחרת הנערים
נבחרת הנערים
אחרי היעדרות של ארבע שנים מהטורניר, נבחרת ישראל חוזרת למרכז הבמה
(צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)

"להראות שאנחנו מסוגלים"

ההכנות של הנבחרת כללו שלושה טורנירי הכנה, שבשניים מהם (בבלארוס ובהונגריה) זכתה. בשלישי היא הפסידה בין השאר לשתי יריבות שמולן תתמודד ביורו הביתי – גרמניה ואיטליה. "אני פחות מתרכז בתוצאות למרות שככה נימדד", אומר ברומר, "אבל עצם ההתמודדות מול יריבות כאלה חשובה. להראות שאנחנו מסוגלים. קשה לנו לדעת מה מצבנו ביחס אליהם, כי כנבחרת מארחת לא השתתפנו במשחקי שלב העילית".
כמה חשוב שיורו כזה משוחק בארץ? "זו חשיפה אדירה לשחקנים שיהיו בטופ האירופי. הרבה מאלה שיופיעו ביורו הזה נראה בהמשך בקבוצות המובילות ביבשת. יש טרנד להכניס צעירים לסגלי הבוגרים ללא כל פחד, ברגע שהם ראויים לכך. אני מקווה שזה יכניס גם הרבה צעירים לקבוצות הבוגרים בישראל".
8 צפייה בגלריה
גדי ברומר
גדי ברומר
"מגיע הרבה יותר מוכן". ברומר
(צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)
מה מייחד את הנבחרת שלך? "הבחירה של השחקנים נמשכה שנה, ראינו למעלה ממאה משחקים, אבל זה לא היה רק ברמת הליגה אלא קיימנו אימונים ועקבנו מקרוב. המיון נעשה על ידי כל הצוותים של הנבחרות הצעירות, לפי מרכיבים מאוד ספציפיים".
לפני ארבע שנים כבר אימנת ביורו. כמה זה אמור לעזור לך? "אני מגיע הרבה יותר מוכן. בפעם הקודמת המטרה שלנו הייתה להגיע לטורניר, עכשיו זה להתמודד בו. עבדנו על צמצום זמן המחשבה והשטח, במטרה לעשות דברים מהירים. האליפות תהווה אינדיקציה לרמת השחקנים שלנו. הטורניר הוא שלב חשוב בהתפתחות שלהם, בדרך לרמות הגבוהות של המקצוענות. הלוואי שהיינו משתתפים בו כל שנה".
8 צפייה בגלריה
נבחרת הנערים
נבחרת הנערים
נבחרת הנוער. ברומר "זו חשיפה אדירה לשחקנים שיהיו בטופ האירופי"
(צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)

מטמרה עד בית וגן

אלופת נערים א' מכבי פ"ת שלחה את מספר הנציגים הרב ביותר (6) לסגל שכולל 20 שחקנים. הנה ארבעה שכדאי לשים אליהם לב במיוחד:
כארם זועבי. חלוץ שהגיע להפועל ירושלים מטמרה, שחגג החודש את יום הולדתו ה־16 ונחשב לאחד השחקנים הכישרוניים ביותר בארץ. הוקפץ משנתון נמוך יותר (נערים ב'), כנצר למשפחת כדורגל מוכרת שכוללת בין היתר את הישאם (שכיכב גם בליגת העל) ואביו אדהם שמשמש כמאמן. נכלל באקדמיה של ההתאחדות תחת גיא עזורי וכבש 22 שערים העונה בליגת העל של נערים א'. יש לו רגל שמאל מצוינת, והוא מפגין במגרש בגרות, אחריות וראיית משחק. רק שלשום זכה גם עם קבוצת נערים ב' של הפועל ירושלים באליפות הליגה הארצית, ועלה איתה לליגה הבכירה.
8 צפייה בגלריה
יאן יוסופוב
יאן יוסופוב
שחקן עם פוטנציאל להפוך לכוכב. יוסופוב
(צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)
יאן יוסופוב. מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים היא לא הצלחה גדולה, אבל הקשר של הקבוצה היחידה שמצליחה בה, נערים ב', כבש לא פחות מ־29 שערי ליגה העונה. בין השאר רשומות על שמו שתי רביעיות ושישה צמדים, ונראה כי אחרי תקופה ארוכה גדל בבית וגן שחקן עם פוטנציאל להפוך לכוכב. הבמה המרכזית של בני גילו באירופה היא בהחלט המקום המתאים להראות זאת. סימן ההכר הבולט ביותר אצלו הוא עוצמת בעיטה מרחוק, שמזכירה לדברי אנשים במועדון את ערן לוי.
מאור ישילירמק. קפטן ומנהיג הנבחרת, שכבר משחק באופן קבוע בקבוצת הנוער של מ.ס אשדוד, הנמצאת בדרך לזכייה באליפות. נחשב לאחד העוגנים ההגנתיים של הנבחרת, והיה שותף בהעפלת נבחרת הנוער עד גיל 19 ליורו שייערך בעוד כחודש בסלובקיה.
8 צפייה בגלריה
אופק מליקה
אופק מליקה
ממשיך את שושלת השוערים המשפחתית המכובדת. מליקה
(צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)
אופק מליקה. בנו של שוער העבר ירון מליקה, שממשיך את שושלת השוערים המשפחתית המכובדת. שיחק העונה בנערים א' של הפועל רעננה, אבל הספיק להשתתף במשחק אחד של הקבוצה הבוגרת. יתרונו הגדול ביותר הוא האתלטיות שלו, והוא נחשב לאחד מקופצי הגובה והרוחק הטובים בארץ. צריך עדיין לשפר את משחק הרגל. מאחר שהקבוצה הבוגרת של רעננה ירדה לליגה א', הוא נחשב לשחקן חופשי, וכבר הפך למבוקש במכבי חיפה.

המדריך לאליפות: 16 נבחרות, 5 אצטדיונים - והמון סקאוטים

ההיסטוריה. אליפות אירופה לנערים נערכת מדי שנה כבר ארבעה עשורים. מ-1982 עד 2001 היא נקראה אליפות אירופה עד גיל 16, והחל מ-2002 האליפות היא עד גיל 17. ספרד - וזה בוודאי לא יפתיע אף אחד - היא שיאנית הזכיות בטורניר על גלגוליו השונים עם תשע, והאלופה הנוכחית היא הולנד.
8 צפייה בגלריה
האלופה המכהנת. נבחרת הולנד והגביע ב-2018
האלופה המכהנת. נבחרת הולנד והגביע ב-2018
האלופה המכהנת. נבחרת הולנד והגביע ב-2018
(צילום: gettyimages)
הרזומה. ישראל השתתפה שבע פעמים באליפות עד גיל 16, והישג השיא היה כמובן המקום השלישי ב-1996 באוסטריה, בהנהגת היהלום יוסי בניון. זו תהיה ההופעה הרביעית שלנו במתכונת הנוכחית, אחרי שבשלוש הקודמות לא עברנו את שלב הבתים – ב-2003 (רפאלוב ובן-בסט), ב-2005 (נאתכו, כיאל ובוזגלו) וב-2018 (עבדה ודוידה).
המבנה. 16 נבחרות ישחקו בטורניר שנפתח היום - המארחת ישראל, 8 מנצחות הבתים בשלב העילית ו-7 הסגניות הטובות ביותר. שתי הראשונות מכל בית יעפילו לרבע הגמר. קריטריון הגיל: שחקנים שנולדו החל מ-1 בינואר 2005.
8 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
הופיע עם הנבחרת ביורו הנערים האחרון שלה. עבדה
(צילום: gettyimages)
האצטדיונים. משחקי שלב הבתים יתקיימו בנס-ציונה, ראשל"צ, לוד ור"ג. בשלבי הנוקאאוט יצטרף האצטדיון בנתניה, שיארח גם את שני חצאי הגמר והגמר. כמיטב המסורת, לטורניר צפויים להגיע סקאוטים רבים מקבוצות הצמרת באירופה.

וגם: היריבות של ישראל

גרמניה. בעוד שמרבית שחקני סגל ישראל עוד חולמים על קבוצת הנוער של המועדון שלהם, בנבחרות האחרות כבר יש שמות ששמים אליהם לב באירופה. גרמניה בולטת בכך. היא מגיעה עם אחד מכוכבי קבוצת הנוער של לייפציג, הקשר ההתקפי סידני רייביגר, שלאורך כל השנה התאמן עם הבוגרים, נכלל בסגל ואף קיבל מספר דקות בבונדסליגה. מונס דאבור יכול לתת לגדי ברומר טיפים בנוגע לטום בישוף, המצטיין של גרמניה במוקדמות, שכבר קיבל שדרוג לבוגרים של הופנהיים.
איטליה. ברנרדו קוראדי בן ה-46, חלוץ לאציו, פארמה ונבחרת איטליה בשיאו, הוא הבוס של האיטלקים הצעירים שיחד עם גרמניה פייבוריטים לסיים בשני המקומות הראשונים בבית. חלוץ הנוער של רומא, אלסנדרו בולזאן, מוביל את ההתקפה, ושווה לשים לב למרקו דלה מונאקה, שחקן מפסקארה שזכה להשוואות ללורנצו אינסינייה, ולבלם המבטיח פאביו קיארודיה שגדל בגרמניה ושייך לוורדר ברמן.
8 צפייה בגלריה
מרקו דלה מונאקה
מרקו דלה מונאקה
זכה להשוואות ללורנצו אינסינייה. דלה מונאקה
(צילום: gettyimages)
לוקסמבורג. הנבחרת השלישית בבית כבר לא צריכה להפתיע אתכם. בלוקסמבורג נעשתה השקעה עצומה בכדורגל בשנות האלפיים. אקדמיה איכותית מכשירה שחקנים שיוצאים בגיל מוקדם לקבוצות נוער בגרמניה ובצרפת. זו נבחרת שאפשר לנצח, אבל קחו בחשבון שבמוקדמות היא הקדימה את אנגליה בבית בו זכתה צרפת.

הבית הישראלי: הלו"ז

הערב, 17.30, נס־ציונה: איטליה – גרמניה
הערב, 20.00, ראשל"צ: ישראל – לוקסמבורג
חמישי, 17.30, ראשל"צ: גרמניה – לוקסמבורג
חמישי, 20.00, נס־ציונה: ישראל – איטליה
22 במאי, 20.00, לוד: ישראל – גרמניה
22 במאי, 20.00, ר"ג: לוקסמבורג – איטליה