בין גלי המדליות, הגמרים האולימפיים והשיאים שנשברו, השתרבבה ידיעה אחת שלא תפסה תשומת לב מיוחדת: יובל זוסמן עוזב את מכבי ת"א ועובר לאלבה ברלין. את השורות הבאות אני כותב מתוך שיברון לב ומעט כעס - בעיקר על הנהלת מכבי ת"א, וגם קצת על הצוות המקצועי.
אני עוקב אחרי יובל עוד מאז היה בן 15. כאוהד מכבי מזה 25 שנים, הדבר שמשמח אותי יותר מכל - חוץ מהצלחות ביורוליג - הוא גידול שחקני בית. בשנים האחרונות מכבי לא הצטיינה בתחום, בלשון המעטה, ובעצם מאז עומרי כספי ויותם הלפרין לא הגיע אף שחקן ישראלי תוצרת בית למעמד משמעותי בקבוצה, וגם שניהם היו צריכים להילחם על הדקות. עם זאת, כשניקולה וויצ'יץ' התמנה למנהל המקצועי, אחד הדברים שהשתנו בהתנהלות היה טיפוח מחלקת הנוער והפיכתה לאקדמיה ממש, ואחד הראשונים לפרוץ דרך הפתח הזה היה יובל.

1 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
יובל זוסמן
(צילום: אורן אהרוני)

מה לא אמרו עליו? פיני גרשון התראיין וטען שהוא שילוב של דיאמנטידיס ובודירוגה, גם השם תיאו פאפאלוקאס נזרק בהקשר שלו, וכל מה שנותר לצפות היה לזינוק הגדול ביכולת, ולראות את המנהיג הישראלי הבא של מכבי. אבל הקבוצה, ברשלנות פושעת, לקחה את יובל כמובן מאליו, ובמקום לבנות אותו כמוביל כדור מודרני גבוה, מצרך שהוא חובה היום בכל קבוצת יורוליג שמכבדת את עצמה, שלחה אותו לעמוד בפינות ולקוות לטוב. נכון, גם יובל עצמו לא שחקן מושלם - תמיד התפלאתי איך בהגנה הוא זריז כל כך וחוטף כדורים בכזו אלגנטיות, אך גמלוני להדהים בהתקפה, אבל זה בדיוק תולדה של חוסר הביטחון שהוא מקבל מהספסל.
מה יהיה עכשיו? יובל מגיע למועדון מסודר, עם אג'נדה ברורה וניהול מקצועי לעילא, ישחק בליגה טובה הרבה יותר מזו שלנו, ולא פחות חשוב עם תמיר בלאט, מה,שאולי יעזור לו לצלוח את קשיי ההסתגלות. עמדת הסמול-פורוורד בחמישייה מובטחת לו, וכרגע הכדור בידיים שלו - תרתי משמע. מכאן הוא יכול להתקדם לקבוצת יורוליג בכירה יותר, ואז אולי-אולי יהיה אפשר לפנטז בשקט על מעבר עתידי ל-NBA.
אז יאללה יובל, בהצלחה, ואני אישית מאוד אתגעגע אליך.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.