כל שנה, בערב יום השואה, נהג הכדורסלן יובל זוסמן לבקר את סבתו. לילה גסטרן בת ה-88, ילידת ורשה, שרדה את השואה יחד עם אחותה הגדולה שושנה ועלתה לישראל במסגרת מבצע "ילדי טהרן". הערב, זוסמן לא היה יכול להיות איתה: הוא היה בגרמניה, דווקא שם, הרחק מסבתו וממשפחתו. אלה הם חייו של כדורסלן מקצועני. אבל גם בסיטואציה הזאת, זוסמן מצא את הדרך להראות לסבתו שהוא חושב עליה.
זוסמן, וכך גם חברו לקבוצה תמיר בלאט, שיחקו הערב במדי קבוצתם אלבה ברלין במסגרת הליגה הגרמנית. מעבר לסרט השחור שענדו השניים על חולצותיהם, זוסמן החליט – בצעד יוצא דופן – להחליף בגופיית המשחק שלו את שם משפחתו בזה של סבתו, גסטרן.
2 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
יובל זוסמן עם המחווה
(צילום: נדב מור)
"היום אנחנו מציינים בישראל את יום הזיכרון לשואה, כדי להנציח ולעולם לא לשכוח את ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה", כתב זוסמן בחשבון האינסטגרם שלו. "היום הזה משמעותי מאוד עבורי כישראלי, וכמובן כיהודי. סבתא שלי היא ניצולת שואה. היא נולדה בפולין, ועלתה לישראל עם אחותה בלבד כילדות קטנות. אני גאה מאוד לשחק עם שמה, גסטרן, על הגב שלי ביום המיוחד הזה. זו האחריות, הכבוד והמחויבות שלי לייצג את משפחתי, את המדינה שלי ואת העם היהודי, ותמיד אמשיך לעשות זאת כל עוד אני יכול. אני מודה לקבוצה שלי, אלבה ברלין, שאיפשרה לי לבטא את זה ביום משמעותי כל כך".
תמיר בלאט הוסיף: "מאוד אמוציונלי עבורנו להנציח את יום השואה כשני שחקני כדורסל יהודים שמשחקים בגרמניה. אנחנו גאים לייצג את העם היהודי בכל מקום שבו אנחנו נמצאים".
2 צפייה בגלריה
יובל זוסמן ותמיר בלאט
יובל זוסמן ותמיר בלאט
יובל זוסמן ותמיר בלאט
בימים האחרונים גם תומר גינת, ששיחק הערב במדי פריז לבלואה הצרפתית נגד ולנסיה במסגרת היורוקאפ, ביקש מקבוצתו לעלות עם סרט שחור - אך הוא נענה בסירוב, אלא אם כל הקבוצה תענוד סרטים שחורים, מאחר שלפי חוקי המפעל על כל השחקנים לעלות לפרקט בתלבושת זהה.
"למרות שלא אשחק עם סרט שחור, לשחק בערב יום השואה זה סמל לתקומה, והתקומה היא הניצחון שלנו", כתב גינת בחשבון הטוויטר שלו.