לפי אתר MLB.com, במשחק בייסבול סטנדרטי המגיש יצטרך לעמוד מול החובטים במשך 5 סבבים כדי לזכות אותו בניצחון, כשבכל סבב הוא יצטרך להגיש פחות מ-15 זריקות בממוצע על מנת לרשום משחק איכותי. הנתונים של השנים האחרונות מצביעים על דעיכה של מספר הסבבים בהם משתתפים המגישים, עם 5.18 בשנת 2019, 5.02 בשנת 2021 ו-4.96 בעונה הנוכחית.
העונה, בשני מצבים שונים שבהם המגישים היו בדרך להשלים משחקים בעלי משמעות היסטורית, אחד עם משחק מושלם (אף חובט לא הגיע לאף בסיס) ואחד עם no hitter (משחק ללא חבטות מוצלחות), הם הוצאו מהמשחק אחרי 7 סבבים ובכך נמנעה מהם ההזדמנות להגיע להישגים המרשימים. שניהם לא סיימו את המשחקים מחשש לפציעות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: gettyimages)
לצד מספר הסבבים שירדו העונה, ממוצע הנקודות שנצברו נגד מגישים במשחק ירד העונה ל-3.97 ביחס ל-4.26 בעונה שעברה. כמו כן, מספר חבטות ההום ראן למשחק העונה ירד ל-1.07 מ-1.22 בעונה שעברה. כלומר שלא רק כמות הזריקות יורדת אלא גם היכולת של השחקנים לחבוט בהם, וזאת למרות הירידה בממוצע הפסילות (strikeouts) למשחק לעומת העונה הקודמת.
נראה שהמשחק היום מבוסס לא פחות מה-strikeout על היכולות ההגנתיות של הקבוצות ובהסתמכות של המגישים על יכולות אלו. הליגה מתמרצת והחוזים מתגמלים שחקנים שמוכיחים יכולות הגנתיות, כך שמעבר ליכולת לחבוט הם משקיעים מאמצים להביא לשיפור היכולות ההגנתיות. בעקבות אלו ראינו העונה שיתוף פעולה מרשים בין נולאן ארנדו לפול גולדשמידט בסנט לואיס וכן זריקות מחץ של אוניל קרוז מפיטסבורג, שהמהירה ביותר בהן נרשמה במהירות של 157 קמ"ש, שיא במדידות של גוגל שהוכנסו בשנת 2015.
ייתכן שמדובר בעיקר בפחד של צוותי האימון, וכתוצאה אנחנו רואים פחות ופחות משחקים מלאים של המגישים. אנחנו רואים לא מעט קבוצות שמבצעות מהלכים כדי לחזק את המגישים השניים והשלישיים שתפקידם להקפיא את המשחקים החל מהסבב השישי לרוב. הקבוצות מבינות שהמפתח להצלחה תלוי במגישים ולכן פועלות כדי לשמור אותם לקראת שלבי הכרעת העונה. בעוד כמה שבועות, כשיתחילו משחקי הפלייאוף, נדע מי ביצעו את ההימורים הנכונים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.