ישנה תחושה כללית באוויר, או בציבור, לפיה העניין הגדול בליגת האלופות נשמר העונה לשלבים המאוחרים באמת. זו תוצאה של יחסי כוחות וחילופי משמרות, אבל בעיקר של הפתעות והגרלה. ברבע גמר שנפתח הערב אין משחק כמו באיירן - פריז או ליברפול - ריאל שקיבלנו ברבע של העונה שעברה, אבל זה עדיין רבע גמר, עדיין שלב מתקדם מאוד, עדיין שמונה קבוצות שהגיעו לכאן בזכות ואחת מהן תהפוך לאלופת אירופה.
סוכנויות ההימורים מציבות, יש לומר שבצדק, שלוש קבוצות מעל כולן כמועמדות לזכייה, ובסדר הבא: מנצ'סטר סיטי, ליברפול, באיירן מינכן. העובדה שהן לא פוגשות זו את זו ברבע הגמר יכולה לספק חצאי גמר מהאגדות, אבל הן עדיין צריכות להיאבק להגיע לשם. הנה כמה שאלות חשובות ששווה להתעמק בהן לקראת ארבעת המשחקים, ושהתשובות להן יכריעו מי תהיה בשלב הבא ואולי אף מי תניף את הגביע.
5 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה. הקבוצה שלו פייבוריטית
(צילום: רויטרס)

כמה ברור יהיה הבדל הסגנונות?

משהו מעניין קרה בהגרלה והוא שהקבוצות שהכי אוהבות להחזיק בכדור בליגת האלופות – צ'לסי, באיירן, ליברפול וסיטי – קיבלו יריבות שלא אכפת להן לוותר עליו. ריאל מדריד מאפשרת פעמים רבות ליריבה שלה להחזיק בכדור הרבה יותר, וכך גם עשתה במשחק הראשון מול פ.ס.ז' בסיבוב הקודם. מולה מגיעה צ'לסי, הקבוצה שמחזיקה בכדור הכי הרבה בליגת האלופות העונה.
בנפיקה רביעית מהסוף בהחזקה בכדור בצ'מפיונס והיא משחקת נגד ליברפול, שלישית מלמעלה. באיירן, השנייה, פוגשת את ויאריאל, שנוהגת להתגונן נמוך. והשיא נמצא כמובן במשחק בין סיטי לאתלטיקו, קרב סגנונות של ממש. מצד אחד פפ גווארדיולה שלא מוכן לוותר על הכדור. מהצד השני דייגו סימאונה שלא רוצה אותו. כל רבע הגמר הזה הוא קרב סגנונות אחד גדול.
5 צפייה בגלריה
סימאונה על הקווים
סימאונה על הקווים
סימאונה. קרב סגנונות מול פפ
(צילום: AFP)

מי הכוכב הכי גדול של הליגה הזו?

זוכרים את הימים שבהם כריסטיאנו רונאלדו נחשב לשליט ליגת האלופות? זוכרים את הימים בהם לאו מסי היה השחקן הכי טוב במפעל? זוכרים את הימים, לא מזמן, שדיברנו רק על קיליאן אמבאפה וארלינג הולאנד? טוב, הימים האלה עדיין קיימים לפחות, אבל לא אמבאפה ולא הולאנד בליגת האלופות. גם לא מסי ורונאלדו. לליגה הזו יש כרגע קרב משולש על הכתר.
ארבעה שחקנים כבשו לפחות שמונה שערי צ'מפיונס העונה. סבסטיאן האלר מאיאקס הוא אחד מהם והשלושה האחרים – רוברט לבנדובסקי, קארים בנזמה ומוחמד סלאח – הם אולי שלושת השחקנים בעלי היכולת הטובה בעולם בעונה הנוכחית, יחד עם אמבאפה. ללבנדובסקי, שכבש ארבעה שערים יותר מהשניים האחרים, הסיכוי הכי טוב להיות מלך השערים, אבל זה לא התואר החשוב. העולם מחכה לראות מי מהסופרסטארים האלה יצליח לסחוף את הקבוצה שלו עד הסוף. ואולי זה בכלל יהיה קווין דה בריינה שיחזור להתמודד עם מקום בתחרות הגדולים ביותר.
5 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי. הכוכב של הצ'מפיונס?
(צילום: גטי אימג'ס)

האם מישהו יהפוך משחקן גדול לכוכב?

אז אותם כוכבים ידועים לכל כבר שנים, אבל יש כמה שחקנים מעולים, ידועים, יקרים, מצליחים, שעדיין יכולים לעשות עוד קפיצה אחת ולהגיע לרמה של הגדולים ביותר. ליגת האלופות היא בדרך כלל המקום שבו מתרחשת קפיצת המעמד הזו. שני המועמדים העיקריים הם ז'ואו פליקס וקאי האברץ. שוב – שניהם כבר עכשיו אדירים ושולם עליהם בהתאם. אתלטיקו מדריד שילמה על פליקס 126 מיליון יורו, הסכום הרביעי בגובהו בהיסטוריה של הכדורגל. גם האברץ, אותו קנתה צ'לסי ב־84 מיליון, נמצא בטופ־20 של כל הזמנים מבחינת מחיר.
האברץ כבש את שער הניצחון של צ'לסי בגמר מול סיטי בעונה שעברה, אבל מבחינה אישית הוא עולה לאט־לאט למעמד גבוה עוד יותר מאשר בגמר ההוא. האברץ משחק יותר כחלוץ מרכזי ונדמה שזה התפקיד שהכי מתאים לו. הוא הבקיע שישה שערים בתשעת המשחקים האחרונים של צ'לסי. אותו דבר פליקס, שכבש בשבת צמד מול אלאבס ונראה מרשים מאוד בחודשים האחרונים.
5 צפייה בגלריה
האברץ
האברץ
האברץ. יהפוך לכוכב?
(צילום: גטי אימג'ס)

איפה יכולה ליפול הפתעה?

טוב, נראה שכדי לענות על כך צריך קודם לדון במה זו בכלל הפתעה. כל תוצאה בין צ'לסי לריאל מדריד לא תפתיע כיוון שמדובר במאבק שוויוני מאוד. עלייה של אתלטיקו, בנפיקה או ויאריאל בהחלט תהיה הפתעה וברור איפה היא יכולה ליפול: במשחק בין סיטי לאתלטיקו. נכון, סיטי נחשבת לפייבוריטית הגדולה לזכייה, אבל גווארדיולה עוד לא הוביל אותה אל התואר בעוד סימאונה יודע מה לעשות בליגת האלופות. בנוסף, חשוב לשים לב לכך שאתלטיקו חזרה לכושר טוב והיא רושמת שישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות.

מה סימן השאלה הגדול?

הוא מסתתר בסנטיאגו ברנבאו. ריאל מדריד תיקח כנראה אליפות בספרד, אבל מצבה המקצועי לא ברור. היא ספגה מכה רצינית בקלאסיקו ומיד אחריו הגיעה פגרה שהסתיימה בשבת, עם ניצחון 1:2 על סלטה ויגו בזכות שלושה פנדלים שקיבלה ריאל, שניים מהם הובקעו.
המפגש מול צ'לסי הולך להיות המשחק הגדול הראשון של ריאל מאז ההשפלה בקלאסיקו וקשה לדעת איזו קבוצה נקבל. אם בזמן ההגרלה היה נדמה שריאל פייבוריטית בקטן, אולי עכשיו היוצרות התהפכו לטובת אלופת אירופה המכהנת.
5 צפייה בגלריה
בנזמה מאוכזב
בנזמה מאוכזב
בנזמה. ריאל בבעיה
(צילום: AFP)

האם חצי הגמר יהיה באווירת פרמייר־ליג?

זה בהחלט יכול לקרות. ליברפול פייבוריטית ברורה מול בנפיקה. סיטי עדיפה על אתלטיקו. תוסיפו את האפשרות הריאלית שצ'לסי תעבור את ריאל מדריד ותקבלו חצי גמר הכולל שלוש קבוצות אנגליות מתוך ארבע. אגב, מדובר באותן שלוש הקבוצות שנמצאות בשלושת המקומות הראשונים בפרמייר־ליג. הן פלוס באיירן מינכן בחצי הגמר זה תסריט הגיוני ביותר, יש שיגידו הכי הגיוני.
עבור אנגלופילים יכול להיות שמדובר בהנאה צרופה וחוויה שהם ישמחו לאמץ. אחרים מעדיפים מפגשים בין־מדינתיים בליגת האלופות שלהם, משחקים שלא רואים גם ככה לפחות פעמיים בשנה.
בשלוש השנים האחרונות קיבלנו פעמיים גמר כל־אנגלי, של ארבע קבוצות שונות. בעונה שעברה צ'לסי ניצחה את סיטי ולפני שלוש שנים ליברפול גברה על טוטנהאם. הגיוני מאוד שזה יקרה שוב.