הרוכב הישראלי נדב רייסברג (23) מקיבוץ דפנה סיים היום (א') במקום ה-67 את המרוץ המאתגר בעולם, פריז רובה – ההישג הטוב ביותר של ישראלי במרוץ - והרשים במיוחד כשדורג שני בין רוכבי "ישראל פרמייר טק" אחרי טום ואן אסברוק הבלגי, תוצאה שהפתיעה את הצוות המקצועי של הקבוצה. כזכור, זו עונתו הראשונה של רייסברג על חוזה מקצועני.
260 ק"מ, שש שעות, ואינספור אבנים עתיקות שכמעט בלתי אפשרי לרכוב עליהן – זה מה שרייסברג היה צריך לעבור. מתיה ואן דר פול ההולנדי סיפק תצוגת תכלית נדירה וניצח בפעם השנייה ברציפות אחרי 5:25.28 שעות אחרי בריחה אדירה, שלוש דקות לפני יספר פיליפסן, מאדס פדרסן ונילס פוליט שהסתפק במקום הרביעי. רייסברג הגיע אחרי 5:37:35 שעות, ורק כדי לסבר את האוזן: 110 רוכבים בלבד מבין 173 המזנקים סיימו את המרוץ!
2 צפייה בגלריה
נדב רייסברג
נדב רייסברג
הישג נאה. נדב רייסברג
(צילום: נועה ארנון)
2 צפייה בגלריה
נדב רייסברג
נדב רייסברג
נדב רייסברג
(צילום: נועה ארנון)
סיום המרוץ היה בוולודרום ברובה, ואחרי שנשכב על הרצפה והחזיר לעצמו את האוויר, רייסברג סיכם: "הבטחתי לעצמי שאלחם עד הסוף פה, ואני מאושר שעמדתי בהבטחה הזו. זה המרוץ הכי קשה שעשיתי בחיי. ידעתי שאסבול קשות ואכן סבלתי, ועוד התרסקתי לפני הסיום כאשר ניסיתי לגשר לקבוצת הרוכבים שלפני. אני שמח במה שעשיתי כאן ואני בטוח שאחזור לכאן הרבה יותר חזק בפעם הבאה".
רייסברג הוסיף: "אני לא יכול לנתק את עצמי ממה שקורה בארץ בחצי השנה האחרונה. במרוצים וגם היום זה תמיד בראש שלי, קודם כל החטופים, המשפחה שלי, ועוד היום זה חצי שנה למלחמה. הם כולם במחשבות שלי ותקוותי שכבר ישובו הביתה כולם".
המנהל המקצועי של הקבוצה, ריק ורברוגה, התלהב מרייסברג: "הוא יגיע רחוק. הבחור נלחם כאילו אין מחר. ידענו שיעשה זאת, אבל לנפק הופעה בטוחה ואמיצה כזו בפעם הראשונה על 55 ק"מ של מקטעי אבנים כאלה ועם אפס ניסיון - זה הרבה יותר ממרשים".