כבר שנתיים שאני רואה את הרכב מכבי תל אביב ואופי המשחק שלה, ואני כואב את כאב האוהדים. למה זה מגיע להם? אם אני עושה השוואה ליריבות, אני משוכנע שבשמונה משחקים מתוך עשרה, הרכב הספסל של מכבי חיפה מנצח את זה של תל אביב.
ואל תקחו את מאזן המשחקים בין הקבוצות כעובדה לצורך ההשוואה. ואני אסביר: חיפה הביאה את דין דוד, עלי מוחמד, פיירו, צ'יבוטה, שני מגינים חזקים ושני שחקני כנף חכמים, "מחלה" לאצילי על פרשת הקטינות והחתימה את ג'וש כהן כשהיה פצוע. וכל זה כשהיו לה כבר תותחים כמו שרון צ'רי, דולב חזיזה, מוחמד ג'אבר, אבו פאני ושון גולדברג. ומה היא עשתה אחרי כל זה? החתימה את דיא סבע ואת גוני נאור.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים אחרי התיקו מול הפועל תל אביב
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים אחרי התיקו מול הפועל תל אביב
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
עכשיו תעמידו את שחקני מכבי תל אביב אחד מול אחד או קבוצה מול קבוצה. את מי להשוות למי? את גלזר שהוא שחקן לוחמני אבל 98 אחוז מהמסירות שלו הולכות אחורה או לרוחב במקום להזין שחקני התקפה למתפרצות? את קנדיל ופיבן לסונדגרן וקורנו? או את שרן ייני וניר ביטון לעבדולאיי סק ובאטובינסקה המנוסים והאתלטיים? כדי להבין את גודל הבעיה צריך לומר ששחקנים כמו קניקובסקי, סאבוריט, זהבי, יובאנוביץ' וגויאגון צריכים שחקנים בעלי שיעור קומה כמו שלהם ובעיקר מאמן טוב שיחבר את כל הקבוצה הזו.
בלי זה הם הולכים לאיבוד ומפסידים לקבוצות כמו הפועל ירושלים, נתניה ואשדוד. לחיפה יש אחד כזה, והיא קבוצה מאוזנת וכישרונית בכל שלושת המערכים שלה, הגנה, קישור והתקפה. תל אביב צריכה מאמן חזק, יצירתי והתקפי, אבל קודם כל קאדר שחקנים הרבה יותר משובח מהקיים. כל זה בעיקר צורם כאשר כולם יודעים שלצהובים יש את התקציב הגדול בליגה ביי פאר.
התלהבות הקהל וחיבורו לקבוצה נובעים גם מאופי המשחק ו"רוח הקבוצה" שמוקרנת במשחקים. תראו את מכבי חיפה העוצמתית, כאשר היא מפגרת בתוצאה. השחקנים הכי בכירים שלה רצים להביא כדור חמש לשוער היריבה כאשר הוא "מתעצל" למהר את המהלך. הם מקרינים את רוח הלחימה עד לשנייה האחרונה ומלחיצים את היריבה לעשות טעויות. הקהל אוהב את זה ומדרבן את הקבוצה. לכל ההתנהגות הזאת אחראי המאמן והצוות שמטמיעים את התכונות האלה בקבוצה כחלק מהאימונים.
למכבי תל אביב יש אופי של משחק "נסוג" גם כשהיא מפגרת. זה מייאש את הקהל למרות שהוא אוהד ומחכה בסבלנות ל"פריצה הגדולה" של העונה שלא מגיעה בגלל ההתנהלות הזאת. לסיכום, צריך לעשות קבוצה "מהתחלה". תקציב יש, מתקנים משובחים, קהל נהדר יש. מה שחסר זה מנהל קבוצה מנוסה, מאמן טוב שיתחיל את העונה, שיהיה מגובה בצוות משלים ובעיקר בסקאוטינג מעולה שיביא לכאן שחקנים "מפחידים" שישחקו בהתלהבות וביצירתיות. אם מכבי חיפה ובאר שבע יכולות בתקציב נמוך יותר, מכבי תל אביב בטוח יכולה. הגיע הזמן להחזיר את הקבוצה הזאת לימיה הגדולים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.