עשה זאת שוב. המחליק האמנותי, אלכסיי ביצ'נקו, סיים היום (שבת) במקום ה-24 באליפות העולם בהלסינקי - ובכך העניק לישראל את הקריטריון הבינ"ל לאולימפיאדת החורף (קוואטה הניתנת למדינה), שתיערך בשנה הבאה בבייג'ינג.
ביצ'נקו בן ה-33, מדליסט הכסף מאליפות אירופה 2016, השתתף בגמר ושם הציג את התרגיל החופשי, שלא היה מוצלח ואף נפל באחת הקפיצות. הוא זכה בסופו של דבר לציון של 112.4 נקודות. יחד עם התרגיל הקצר (190.45 נקודות) - הוא סיים, כאמור, במקום ה-24 והאחרון בגמר. עצם העובדה שהשתתף בגמר אליפות העולם וסיים את התחרות בין 24 הראשונים - הבטיחו את הקריטריון והכרטיס האולימפי (כשהוא כמעט בוודאות יהיה זה שייצג את ישראל).
3 צפייה בגלריה
אלכסיי ביצ'נקו
אלכסיי ביצ'נקו
הישג מרשים. ביצ'נקו
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
אלכסיי ביצ'נקו
אלכסיי ביצ'נקו
ביצ'נקו בפעולה במהלך התחרות בהלסינקי
(צילום: gettyimages)
עבור ביצ'נקו צפויה להיות זו האולימפיאדה השלישית ברציפות. במשחקי החורף בסוצ'י 2014 הוא דורג במקום ה-21, ואילו במשחקים האחרונים בפיונגצ'אנג 2018, שם גם זכה לשאת את דגל ישראל בטקס הפתיחה, הוא סיים במקום ה-11.
בריקוד אמנותי על הקרח, הצמד הישראלי, שירה איכילוב ולורן אבקסיס, סיים את התרגיל הקצר במקום ה-26 עם 55.57 נקודות ולא הצליח להתברג בגמר ולהשיג את הקריטריון לאולימפיאדת החורף.
3 צפייה בגלריה
איכילוב ואבקסיס
איכילוב ואבקסיס
ישתתפו בתחרות קריטריון נוספת בגרמניה. איכילוב ואבקסיס
(צילום: gettyimages)
לשניים, תינתן הזדמנות אחרונה בספטמבר הקרוב בתחרות מיוחדת בגרמניה, שם יצטרכו להתברג בין 4 הראשונים שעדיין לא השיגו את הכרטיס האולימפי.