בצל המתיחות הביטחונית בצפון הארץ ולצד 107 ימים של לחימה, נפתחה היום (ראשון) בדקת דומייה לזכר הנופלים וקריאה לשחרור החטופים, לצד כיסא ריק השמור לשובם, אליפות ישראל בשחמט בעיר עכו. מדובר בתחרות הכי יוקרתית שיש לשחמט הישראלי להציע. האליפות תימשך עד ה-29.1, אז יוכרז על אלוף ישראל.
חבר הכנסת זאב אלקין, סגן נשיא איגוד השחמט, אמר באירוע: "בשנה כזו, למרות כל מה שאנחנו חווים, מדינת ישראל מתעקשת - לא יכופפו אותנו. אנחנו נמשיך את החיים שלנו כאן, בעכו בירת הגליל המערבי. זו אמירה".
2 צפייה בגלריה
שחמט
שחמט
ח"כ זאב אלקין וראש עיריית עכו שמעון לנקרי
(צילום: Se יח"צ)
2 צפייה בגלריה
הכיסא השמור למען החטופים בעזה
הכיסא השמור למען החטופים בעזה
הכיסא השמור למען החטופים בעזה
(צילום: Se יח"צ)
ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, הוסיף כי "העיר עכו שמחה וגאה לארח את אליפות ישראל. שחמט זה סמל של האנשים החכמים - מי שיודע שחמט הדימוי שלו עולה מיד בקרב הציבור. בעכו יש לנו 200 תלמידים עם למידה בבתי הספר, מועדונים, נוער וילדים בסיכון, כולם מתחברים לעולם השחמט. זה סיפור שמראה שהשמיים הם הגבול".
צביקה ברקאי, יו"ר איגוד השחמט בישראל, אמר לקראת האליפות: "למרות המצב הקיים והחששות, ואולי דווקא בגלל זה, הגיע מספר שיא של 132 משתתפים לאליפות ישראל בעכו, בניהם: 9 רבי אמנים, 12 אמנים בין לאומיים ושחקנים בכירים נוספים. תהיה חגיגת שחמט של 9 ימים כאן בעכו - שעשתה כל שביכולתה לקדם את האליפות בצורה הטובה ביותר".
גיל בורוחובסקי, מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט, סיכם: "שברנו את שיא המשתתפים באליפות ישראל - הציבור רוצה להמשיך בשגרה, לשחק שחמט ואף אחד לא ישבור אותנו. בדרך כלל אני רוצה אקשן, הפעם אני רוצה אליפות שקטה, שהקרבות היחידים יהיו על לוח השחמט ולא בשום מקום אחר".