פיטוריו של ניר ברקוביץ' בתחילת השבוע מתפקיד המאמן בקריית שמונה הראו שוב את הבעייתיות בתפקיד בכדורגל הישראלי. הקלות בה המאמנים מפוטרים או מתפטרים ממחישה את גודל הבעיה בהתערבות הבעלים מצד אחד, וחומר אנושי ומקצועי לא מספיק טוב מצד שני.
אפשר להגיד שהפיטורים של ניר ברקוביץ' זורזו בעקבות מסיבת העיתונאים ההזויה לה היה שותף בסיום ההפסד למכבי חיפה, אולם לדעתי זה היה באוויר וההחלטה כבר התקבלה מראש עוד קודם לכן. אבל ברקוביץ', שבקריירת האימון הקצרה שלו כבר עבר לא פחות משבע קבוצות, חלק מהן ביותר מקדנציה אחת, אינו הבעיה אלא רק הסימפטום לרעה החולה של הכדורגל הישראלי - מעמד המאמן.
1 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ'
(צילום: יאיר שגיא)
כשמאמנים נכשלים בקבוצה אחת וחודשיים לאחר מכן - או אפילו פחות - כבר ממונים אצל היריבה של הקבוצה ממנה פוטרו, הדבר אומר הרבה על כמות המאמנים ואיכותם. מינוי מאמנים בארץ נראה כמו גלגל רולטה - על מה שהוא עוצר, זה מה שיקרה. אין שום יצירתיות ושום חשיבה מחוץ לקופסה, אלא בדרך כלל רק אותם מאמנים בפרונט, שפשוט מחליפים ביניהם קבוצות.
רק ארבע קבוצות בליגת העל העונה לא החליפו מאמן, וזו כמות קטנה מדי לליגה בת 14 קבוצות. מועדונים בארץ לא יודעים מה זו יציבות ומונעים על סמך קפריזות של בעלים, ולא ממחשבה על דרך שלמה.
מינויו של דראפיץ' לקדנציה שנייה בק"ש הוא דוגמה ליחס של שני הצדדים למעמד המאמן בארץ. דראפיץ' הצליח מאד בק"ש בעונה הקודמת, כשהגיע אליה במצב די דומה להיום כשהיא מתחת לקו האדום, והשאיר אותה בליגה הרבה לפני סיום העונה. למרות זאת, הבעלים איזי שרצקי לא היה מרוצה מהעבודה שלו דאז, כי לא שיחק עם שלושה חלוצים כפי שדרש (דבר אותו לא עשה שום מאמן שאימן בקבוצה הצפונית), ואף אמר שהמאמן לא ימשיך אצלו. מאז אמנם השניים השלימו, אבל עדיין מוזר מאוד לראות את דראפיץ' מסכים למינוי המחודש הזה. אף אחד לא הבין את הסיבה שהמאמן המוערך לא המשיך בזמנו, וגם עכשיו מעטים האנשים שמבינים מדוע הוא מסכים לחזור.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.