בתום חקירה אינטנסיבית החליטה לאחרונה הפרקליטות להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד הבעלים של בני־יהודה ואיש העסקים ברק אברמוב בשורה של עבירות, בהן קשירת קשר לעשות פשע, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.
מדובר בחקירה מסועפת של יאחב"ל, שאברמוב, יש להניח, לא היה היעד המרכזי שלה. היא התמקדה בעיקר בעבריין אורי לוזון ובאנשיו, שעל פי החשד הפעילו את אברמוב כ"קוף" שזכה במכרזים להפעלת מזנונים באצטדיון טדי, בארנה בירושלים ובספארי. אברמוב, איש עסקים מצליח ובעליה של קבוצת "לאנדורה" שמתמחה בהפעלת עסקי מזון, משמש כבעלים של בני־יהודה מעונת 2015/16, ונושא תפקידים בהתאחדות לכדורגל ובמינהלת הליגה.
7 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
חקירה סמויה. אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
במהלך החקירה הסמויה התגלה הקשר העסקי של אברמוב עם אנשיו של לוזון ומקורבו ד'. במסגרת כתב החשדות שהגישה הפרקליטות לשבעה חשודים ולשלוש חברות נחשד אברמוב כי עזר להם להפיק הכנסות של 3.6 מיליון שקל באצטדיון טדי ובארנה בעונת 2017/18, עוד 718 אלף שקל במתחם חוצות היוצר, ו־843 אלף שקל במזנונים בספארי בר"ג.

"מעולם לא הלבנתי הון"

כעת אנחנו חושפים חלק מתמלילי החקירה של אברמוב, אשר מכחיש מכל וכל את החשדות החמורים וטוען: "לא הייתי 'קוף' - עשו דברים מאחורי הגב שלי". החוקר מטיח באברמוב כי זכה במכרזים כדי שעבריינים אחרים יפעילו אותם ולמעשה שימש כפרונט שלהם.
אברמוב
חוקר: "אני אומר לך שאתה ביחד עם ד' ועוד חברים עבריינים הלבנתם הון בעזרת המזנונים שלך, העלמתם הכנסות מקופת המדינה. חברתם ביחד וקשרתם קשר לבצע זאת. השתלטתם על עסק להפעלת מזנונים בעזרת הונאה של מכרז, שאתה ברק אברמוב איש הקש/קוף, והם האנשים שבפועל ניהלו. כל זה ועוד היה תחת ידיעתך המלאה ובמקרה הטוב ביותר העלמת עין. ברק, אולי מספיק עם השטויות".
7 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
אברמוב: "הייתי במצוקה של תפעול העסק לאחר שהתפעול שם עם ש' לא הסתדר. לכן ארור היום שבו הכנסתי את ד' למזנונים. מעולם לא הלבנתי הון ולא היה מצב שלא הדפסתי באחד העסקים שלי קופה מלאה".
החוקר מתעניין באורח חייו הראוותני של אברמוב ומבקש ממנו הסברים גם לגבי סכומי הכסף הגדולים במזומן שנתפסו אצלו.
חוקר: "ממה מורכבות ההכנסות שלך?"
7 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
"מחפשים אותי סתם". אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
אברמוב: "משכורת של 20 אלף נטו בשלוש שנים שאותה אני מושך מג'פניקה, והרבה דיבידנד. משכתי בסביבות 25 מיליון שקל בשנים האחרונות מלאנדורה השקעות. זה נשמע הרבה, אבל אני אוהב לבזבז כסף. טסתי למיקונוס, ביזבזתי 40 אלף יורו. נסעתי לווגאס, זה 100 אלף דולר".
חוקר: "ספר על הכספים המזומנים שנתפסו בביתך".
אברמוב: "לפני שלושה חודשים הלכתי למשרד של ר' וביקשתי לפרוט צ'ק של מיליון שקל למזומן. נתתי להם פריסה של חודש בחודשו של לנדורה השקעות. קיבלתי משהו כמו 800 אלף שקל אחרי ריבית ואני מבזבז את הכסף הזה. אני איש של פעם, אוהב מזומן, טס איתו לחו"ל כמה שאפשר. הולך למסיבות, מהמר בווינר, עושה מה שבכיף שלי. זה כסף לפאן לי ולמשפחתי. נכון שזה נשמע הרבה, אבל עם כל הצניעות במושגים שלי זה לא המון כסף, כיוון שהחברות שלי מרוויחות סדר גודל של 25 עד 40 מיליון בשנה".
אברמוב
חוקר: "אני רואה תמונה כזאת - בשנים האחרונות איש עסקים מושך דיבידנד על סך 25 מיליון שקל - לא ברור לאן הולך הכסף, הרי את המשכנתה הוא לא פורע, פורט צ'קים דחויים בסכומים גבוהים בצ'יינג', אחר כך נכנס לעסקים חדשים שנשלטים באופן מסורתי על ידי עבריינים - ומוסר בלי שום תיעוד את הניהול לעבריינים, ושוב פורט צ'קים דחויים על סך מיליון. במה הסתבכת?".
אברמוב: "אתם מחפשים ומאשימים אותי סתם. משכתי כ־25 מיליון שקל דיבידנד. קניתי בניין ברוטשילד בהון אישי על סך 18 מיליון. קניתי את הדירה שאני גר בה, קניתי רכב. בנוגע לפריטות הצ'קים – נוח לי להתנהל עם מזומן מסיבות שציינתי ואני מוכן לשלם את הריבית".
במשטרה בטוחים כי הקשר בין אברמוב לבין העבריינים היה הרבה יותר חזק לכאורה ממה שהוא מנסה לצייר.
אברמוב: "אני שלושה ימים במעצר באבו כביר. שוכב ומשחזר את מה שהיה בטדי, בארנה ובספארי. הדברים האלה לא בראש שלי בדרך כלל, ונזכרתי במכרז הראשון בספארי שבנוגע אליו ניגש אליי ד' בפעם הראשונה. ד' לא יכול היה לגשת למכרז כי הוא לא עומד בתנאי הסף. הגשתי מכרז אבל הוא בוטל או נדחה. אחר כך היה מכרז של טדי, ניגשתי אליו בכוונה ש־ש' יפעיל שם. ש' לא בא טוב בעין למנהלים שם ולמנהלים שלי, אז הפנו אותי ל־ד'".

הנתונים החסרים

החוקרים, שהחזיקו בכל הדוחות הכספיים של אברמוב, הציגו בפניו את הנתונים החסרים, שלהערכתם מוכיחים כי הוא ושותפיו העלימו כספים.
אברמוב: "מה שנעשה בפועל הוא שד' הציג בפניי מחזורים עם תוספת של 15 אחוז בכל משחק ששאלתי אותו – שזה הרבה משחקים. ואז בפועל הוא הוריד עוד 15 אחוז ועוד מה שבא לו, ולכן המספר הוא נמוך ממה שאמרתי לכם. אין לי מה להסתיר".
7 צפייה בגלריה
"אין לי מה להסתיר"
"אין לי מה להסתיר"
"אין לי מה להסתיר"
(צילום: אבי רוקח)
חוקר: "אני מציג בפניך קלסר אשר מתעד את ההכנסות באצטדיונים טדי וארנה. נשווה את המספרים ותראה את הסיכום. זה לא נועז מצידו של ד' לעשות דבר כזה?".
אברמוב: "ולגנוב 40 אחוז מהקופה זה לא נועז? אם זה נכון אז הוא החזיק אותי כאידיוט. ד' יודע שאני לא מסתכל בסיכום קופה ובניירות. וברור לי שאם זה נכון מה שאתם מציגים לי אז הוא ממש ניהל עסק בתוך עסק".
החוקרים מטיחים באברמוב כי לאחר שהתגלעו חילוקי דעות בינו לבין נציגו של לוזון, הוא קובע פגישה עם האחרון, ואף מציגים לו את תוכנה.
חוקרת: "אני אומרת לך שפנית לחבר משותף שלך ושל אורי לוזון ואמרת לו שאתה צריך את עזרת אורי כי ד' עושה בעיות. אני אומרת לך שהפגישה הייתה ב־1/7/18. מה אומר?".
אברמוב: "לא זוכר דבר כזה".
חוקרת: "אני אומרת לך כי באותה פגישה הראית לאורי (לוזון) והדגמת לו איך מהמספרים עולה שד' גונב ממך. תגובתך?".
אברמוב: "מישהו ממציא סיפור".
חוקרת: "אני אומרת לך שאורי לוזון מאוד הופתע ושאל בכמה כסף מדובר. תגובתך?".
אברמוב: "לא ישבתי עם אורי, לא יודע".
חוקרת: "אמרת לאורי לוזון על בסיס הערכה של מנהל הכספים שאתה מעריך שסכומים שהעלמתם מאותם משחקים הסתכמו בסך של 400 אלף שקל. תגובתך?".
אברמוב: "אין דבר כזה".

"גנבו מהעסקים שלי"

לדברי אברמוב הוא שנים בעסקי המזנונים, אבל לראשונה נכנס לעסקי הספורט בארנה ובטדי, שם קיווה להרוויח 8.5 שקל בממוצע לכל צופה שמגיע לאצטדיון. כשהחוקרים מציגים לו נתון נמוך מכך, טוען אברמוב כי גנבו אותו.
חוקר: "מחומר החקירה עולה כי בעונה אחת, 2017/18, לאנדורה פינוקים העלימה הכנסות של 2 מיליון שקלים. מהי תגובתך בתור בעלי החברה?"
אברמוב: "אני לא מכיר דבר כזה. אם באמת תוכיחו לי שהועלמו 2 מיליון שקלים אתבע את אלה שניהלו את המזנונים בפועל".
7 צפייה בגלריה
עורך הדין שחר חצרוני
עורך הדין שחר חצרוני
עו"ד שחר חצרוני
7 צפייה בגלריה
עו"ד תמיר סננס
עו"ד תמיר סננס
עו"ד תמיר סננס
7 צפייה בגלריה
שילה ענבר, התובעת במשפט רומן זדורוב
שילה ענבר, התובעת במשפט רומן זדורוב
עו"ד שילה ענבר
(צילום: אפי שריר)
עורכי הדין תמיר סננס ושילה ענבר ממשרד נוי־סננס־שפרלינג־חצרוני מסרו בתגובה: "מר אברמוב שיתף פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה ומסר בשקיפות מלאה כל הידוע לו. אנו משוכנעים שבתום השימוע יוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד מרשנו".