מתן רודיטי (23) ממשיך לרשום הישגים יפים. אחרי שסיים רביעי במשחקים האולימפיים בטוקיו בשחייה במים פתוחים אשתקד, סיים באותו המקום גם היום (ראשון) במסגרת אליפות אירופה בשחייה ברומא (תחרות המים הפתוחים נערכת באוסטיה הסמוכה לבירת איטליה).
רודיטי, המשתתף במשחה ל-10 ק"מ, רשם את הישג השיא שלו בתחרות היבשתית כשהוא מגיע לקו הסיום בזמן של 1:50:56.6 שעות, כ-17.5 שניות מהמקום השלישי.
1 צפייה בגלריה
מתן רודיטי שחיין ישראלי
מתן רודיטי שחיין ישראלי
מתן רודיטי שחיין ישראלי
(צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
המשחה, שנערך בתנאי ים לא פשוטים עם גלים גבוהים ורוחות, היה צמוד במיוחד. אצל הגברים הייתה בריחה מוקדמת של ההונגרי דויד בתלהם, כשרודיטי מתייצב בקבוצת הרדיפה אחריו. בקילומטרים האחרונים, קבוצת הרדיפה תפסה את ההונגרי, ומיד אחריה בוצעה בריחה נוספת של שלושה שחיינים, כשרודיטי לא מצליח להדביק אותם, אולם ברח גם הוא לדבוקה מאחוריו והתייצב במקום הרביעי.
הקרב בפסגה הוכרע ממש בישורת האחרונה ובסופו ניצח האיטלקי דומניקו אצ'רנצה עם זמן של 1:50:33.6 שעות, מרק אנטואן אוליבייה הצרפתי סיים שני מיד אחריו ולוגאן פונטיין, צרפתי נוסף, שלישי. רודיטי הגיע 23 שניות אחרי המנצח ו-17.5 שניות ממדליית הארד, כשהוא מקדים בין היתר בצורה מרשימה את המדליסטים האולימפיים קרישטוף ראזובסקי וגרגוריו פלטריניירי.
"ההרגשה מדהימה, הרגשתי באימונים שאני בכושר ממש ממש טוב, ציפיתי להביא את הכושר הזה לידי ביטוי עכשיו בתחרות. הייתה תחרות לא פשוטה, קשה מאוד, היו הרבה מאוד גלים, אבל בעצם אנחנו בתור ישראלים אוהבים את הגלים, אז אולי פה היה לנו יתרון.
"אליפות אירופה היא לדעתי אולי אפילו יותר נחשבת מאליפות העולם, או שהן שוות, כי באמת שבעת המקומות הראשונים באליפות העולם הם אירופאיים, אז להגיע מקום רביעי זה הישג משמעותי והייתי צריך את זה. הייתה לי שנה לא פשוטה, חליתי בקורונה באליפות העולם, ומאז אני רק מפנטז להגיע לאליפות אירופה ולשחות כמו שצריך, ומרגיש ששחיתי מעולה".
אצל הנשים, גם כן הייתה קבוצת בריחה מוקדמת של כמה שחייניות, כשאווה פביאן הישראלית התייצבה תחילה בדבוקה השנייה, שקצת ברחה לה בהמשך וסיימה במקום ה-17 עם 2:07:23 שעות.