אם להסיק מסקנות לפי פתיחת המשחק ביניהם, נראה שחוסיין ופאי עשה טעות חמורה כשהחליט לחמם את רוני אוסאליבן בטראש-טוק בוטה לפני המשחק ביניהם.
עוד באליפות העולם בסנוקר:
הדרך עוד ארוכה אמנם, אבל אוסאליבן פתח פער של 2:6 בתום הסשן הראשון וינסה היום (שבת) ב-16:30 להתקרב עוד יותר אל היעד הדרוש לניצחון במשחק: 13 משחקונים.
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
קרוב ליעד. אוסאליבן
(צילום: Dan Istitene/Getty Images)
רגע ביזארי התרחש בפתיחת המשחקון השני, כשוופאי ביצע מכת פתיחה מאוד לא שגרתית ושנויה במחלוקת - והטיח את הכדור הלבן בעוצמה אל תוך הכדורים. הרפרנס היה ברור. ופאי סיפר בעבר שכעס על אוסאליבן שנהג בו בחוסר כבוד במשחק ביניהם כשביצע מכה דומה. כעת, ופאי החליט לגמול לנמסיס שלו באותו המטבע - רק שעבור אוסאליבן היה מדובר במתנה, והוא ניצל זאת כדי לנקות את השולחן ולנצח במשחקון בקלות.
בעולם הסנוקר הביעו פליאה מההתנהלות של ופאי. "זה חוסר כבוד לבצע מכה כזו", אמר שחקן העבר ג'ון וירגו, המשמש כיום כפרשן של BBC, "אני פשוט לא מאמין שהוא מבצע מכה כזו במשחק הכי גדול בחייו"
השחקן הראשון שהעפיל לרבע הגמר הוא לוקה ברסל הבלגי שניצח 11:13 את מארק וויליאמס, אלוף העולם שלוש פעמים. ברסל נחשב מזה שנים לאחד הכישרונות הגדולים בענף, אבל סבל מחוסר יציבות משווע ועד השנה לא ניצח במשחק באליפות העולם.
2 צפייה בגלריה
"השנה אני הרבה יותר עקבי". ברסל
"השנה אני הרבה יותר עקבי". ברסל
"השנה אני הרבה יותר עקבי". ברסל
(צילום: gettyimages)
ברסל הוביל כבר 8:11, אך וויליאמס העיקש השווה ל-11:11. ברסל, למרות המעמד ופער הניסיון שלו ביחס לוויליאמס הוותיק, התעשת ובקור רוח ניצח בשני המשחקונים הבאים עם ברייקים של 84 ו-67. בכך הסתיימה תצוגת סנוקר מרשימה מאוד של ברסל ששיחק מהר מאוד (18.8 שניות בממוצע למכה) והתקפי מאוד: ארבעה סנצ'ריז ועוד שמונה ברייקים של 50 נקודות ומעלה.
"זו התחושה הכי נהדרת בקריירה שלי", אמר ברסל הנרגש, "בעבר הייתי משחק סשן אחד טוב, סשן אחד רע. השנה אני הרבה יותר עקבי. אני מתכוון להמשיך לשחק מהר גם ברבע הגמר, אחרת המשחקים יהיו ארוכים יותר ואני אהיה מותש".
ניל רוברטסון שנראה נהדר בסיבוב הראשון, הסתבך קשות כשהוא בפיגור 10:6 מול ג'אק ג'ונס המפתיע. ג'ונס המדורג 52 בעולם נראה פשוט נהדר ומפגין ביטחון בבמה הגדולה מול יריב מעוטר המדורג 46 מקומות מעליו בדירוג העולמי. המשחק ביניהם יושלם היום ב-16:30.
מארק אלן כבר עם רגל ושלושת רבעי ברבע הגמר אחרי שעלה ל-4:12 מול סטיוארט בינגהאם. הוא יזדקק למשחקון אחד בלבד היום (12:00) כדי להשלים את העבודה.