החלטה דרמטית של הוועד האולימפי הבינלאומי: ה-IOC הודיע היום (שישי) כי התיר לספורטאים רוסים ובלארוסים להשתתף במשחקים האולימפיים בפריז 2024 תחת דגל ניטרלי.
"דירקטוריון ה-IOC החליט כי ספורטאים אשר ישיגו את הקריטריונים להשתתפות במשחקים האולימפיים יוכרזו ככשירים להתחרות בפריז 2024", נאמר בהודעה רשמית של הוועד האולימפי הבינ"ל.
2 צפייה בגלריה
דגל רוסיה
דגל רוסיה
הספורטאים הרוסים יחזרו לאולימפיאדה תחת דגל ניטרלי
(צילום: AP)
כזכור, במרץ האחרון - ולאחר למעלה משנה - הורשו הספורטאים הרוסים והבלארוסים להשתתף בתחרויות בינלאומיות בלבד - צעד שסלל למעשה את ההחלטה העדכנית של הוועד האולימפי הבינ"ל.
כך, למשל, בסבב העולמי בג'ודו נראו ספורטאים מעוטרים מאותן המדינות, חוזרים להתחרות כשעל גבם מוטבע סמל איגוד הג'ודו העולמי. כשזכו במדליה, דגל מדינתם לא צורף בפודיום ולא נאמר בכריזה את מי הם מייצגים.
בכל מקרה, האיסור על קיום אירועי ספורט בינלאומיים ברוסיה או בלארוס נשאר בתוקף, כמו כן לא יתאפשר עדיין להזמין לתחרויות שונות אף אנשי ממשל מאותן מדינות. הוועד האולימפי הדגיש בהודעה שלו כי "ספורטאים שתמכו באופן פעיל במלחמה באוקראינה" אינם יוכלו ליטול חלק במשחקים האולימפיים.
2 צפייה בגלריה
משרדי הוועד האולימפי הרוסי
משרדי הוועד האולימפי הרוסי
כדי להגיע לאולימפיאדה, הספורטאים הרוסים והבלארוסים יצטרכו להשיג את הקריטריון הבינ"ל
(צילום: AFP)
יש לציין כי כדי להגיע לאולימפיאדה, הספורטאים הרוסים והבלארוסים יצטרכו להשיג את הקריטריון הבינ"ל, כשנותרה עוד פחות משנה לאירוע עצמו. הוועד האולימפי הבינ"ל מסר כי עד כה שמונה ספורטאים רוסים ושלושה בלארוסים הבטיחו את מקומם בפריז 2024. רוסיה שלחה 335 ספורטאים לאולימפיאדת טוקיו, לשם דוגמא, אך ההערכה היא רק כעשרות מהם עשויים להשתתף במשחקים בבירת צרפת.