זאת הייתה שנה מעולה לספורט הישראלי. עם מדליות היסטוריות, גיבורים חדשים ואפילו בכדורגל נבחרת הנוער העפילה לגמר אליפות אירופה. תשפ"ב הייתה שנה ללא פאדיחות ובושות. טוב, כמעט. בכל זאת אין דבר כזה ספורט ישראלי בלי קצת שכונה וכישלונות.

נבחרת הכדורסל שוב נכשלת

חמש שנים אחרי הכישלון הגדול ביורובאסקט הביתי, נבחרת ישראל הגיעה ליורובאסקט 2022 עם לא מעט ציפיות ושחקן NBA שעושה את הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת: דני אבדיה. את הנבחרת אימן הפעם גיא גודס שהגיע עם צלחת האליפות בה זכה עם הפועל חולון ובסגל היה איזון טוב בין ותיקים כמו גיא פניני לצעירים כמו ים מדר. הנבחרת פתחה מעולה עם ניצחונות עם פינלנד והולנד, הכרטיס לשמינית הגמר היה כבר בכיס. ואז הגיע הפסד לפולין, עוד הפסד (צפוי) לסרביה והפסד במשחק המכריע לצ'כיה. תוך כדי השכונה חגגה עם דיווחים על מתיחות בתוך הסגל וטענותיו של זופי אבדיה לפיהן, היה עדיף שבנו דני ישחק בנבחרת סרביה. הכדורסל הישראלי סגר את השנה עם טעם מר.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה וים מדר
דני אבדיה וים מדר
נבחרת ישראל. אכזבה גדולה
(צילום: FIBA PHOTOS)

הפארסה המשעשעת: הדגלים שנעלמו

רגע לפני המשחק בין הפועל ירושלים להפועל ת"א בבלומפילד, צוות השיפוט גילה שדגלי הקוונים נעלמו, וכשאין דגלים אז אי אפשר לשחק. במשך עשר דקות הם הפכו כל פינה כדי למצוא את חתיכות הבד שנעלמו ולא מצאו אותן. בשום מקום לא היה דגל לרפואה. בסוף הראש הישראלי הצליח למצוא עוד פטנט: מקלות מטאטא נשברו לשניים ואת החצאים שידרגו לדגלי קוונים. צוות השיפוט פתח את המשחק שמח וטוב לב. אגדה על כדורגל ישראלי שהתעוררה לחיים.
5 צפייה בגלריה
קוון
קוון
הקוון ודגל המטאטא
(צילום: אורן אהרוני)

הפארסה הלא משעשעת: ביטול משחק האליפות

אוהדי מכבי חיפה חיכו למשחק הזה כל העונה, לרגע הזה בו הקבוצה תוכל לפתוח רשמית שמפניות ולחגוג אליפות. אלפים עשו את דרכם למשחק מול בני סכנין שהועבר לאצטדיון בפתח תקווה. החגיגה הייתה אמורה להיות שלמה וירוקה, ההתרגשות הייתה באוויר כל היום והכל היה מוכן למסיבה הגדולה. משחקי הכתרה זאת חוויה בלתי נשכחת, משהו שאתה לוקח איתך לכל החיים. אבל בכדורגל הישראלי אף פעם אי אפשר להיות בטוחים: שעתיים לפני המשחק המשטרה הודיעה על ביטולו בגלל מחסור במאבטחים והאוהדים הלכו הביתה מאוכזבים. זה לא משחק האליפות שהבטיחו להם, והכי גרוע הוא העונש שקיבלה סכנין: בכדורגל הישראלי הסתפקו בקנס, ואף אחד לא מבטיח שזה לא יקרה שוב בעתיד. להפך, הסיכויים שנראה עוד ביזיון כזה רק עלו.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון
אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון
אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון. לא חגגו אליפות
(צילום: עוז מועלם)

מה הקשר בין דגל ברזיל ל"התקווה"?

דריה אטמנוב הוכיחה שיש יורשת ללינוי אשרם ויש עתיד להתעמלות האומנותית. לזכייה באליפות אירופה היא הוסיפה גם מדליית זהב במשחקי העולם שנערכו באלבמה. אלא שהמארחים מארה"ב כנראה לא היה מוכנים לתרחיש של מדלייה ישראלית. הם השמיעו את "התקווה" אבל לראש התורן עלה דווקא דגל ברזיל. הקהל העירני שם לב לפאדיחה הגדולה וצעק מהיציע, המארגנים קלטו את זה קצת באיחור והצליחו להחליף את הדגל בדגל הנכון: זה שבצבעי כחול-לבן. נותר רק לשאול איך אפשר להתבלבל בין דגל ישראל לדגל ברזיל ומה גרם לטעות המביכה, נקווה שבפריז 2024 אטמנוב תזכה בזהב ויונף הדגל הנכון.
5 צפייה בגלריה
דריה אטמנוב
דריה אטמנוב
דריה אטמנוב עם הדגל הנכון
(צילום: עוז מועלם)

הנאום של משה

משה חוגג נאלץ לעזוב את בית"ר ירושלים עקב ההסתבכות שלו עם המשטרה. החלומות על המנון ליגת האלופות בטדי הפכו לחלומות על הישרדות בליגת העל ואיך לא מתחילים מחדש בליגה א'. תסריט הבלהות הזה כמעט התגשם: 24 שעות לפני הדד-ליין של ההתאחדות לכדורגל, העסקה בין חוגג לברק אברמוב התפוצצה. אברמוב הודיע שנמאס לו מהסחבת והוא יורד מהעסקה, אז חוגג אירגן אירוע ביזארי אחרון לפני שעזב את הכדורגל הישראלי: מסיבת עיתונאים בכפר המכבייה בה נשא נאום ארוך וקרא להציל את בית"ר ירושלים. חוגג הפליג עם אגדות על השייח' שהיה אמור להיכנס כמשקיע ומיליארדרים שהתעניינו ברכישת המועדון, אבל השורה התחתונה הייתה אברמוב, תעזור לי. בסופו של דבר הנאום התברר כמוצלח. תרומה מסתורית הגיעה מדרום אפריקה, עיריית ירושלים התגייסה לעזור ובשעה טובה ברק אברמוב הפך לבעלים החדש של בית"ר ירושלים. עכשיו הוא יצטרך להשאיר אותה בליגה.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. נאום קצת מוזר
(צילום: עוז מועלם)