ליברפול, ארסנל ומילאן עומדות בתור עבורו כבר תקופה ארוכה, ואת האמת לא בטוח שתדעו על מי מדובר. כשחלון ההעברות בינואר מעבר לפינה, נואה לאנג בן ה-22 הוא אחד השמות החמים בכדורגל האירופי. כזה שמיקל ארטטה, על פי מספר דיווחים, מוכן לא רק לשלם עבורו 25 מיליון פאונד, אלא לתת לו את המקום בהרכב על חשבון אלכסנדר לקאזט.
ולא רק ארטטה שם עין על לאנג. גם יורגן קלופ וסטפנו פיולי הודו לאחרונה שהחלוץ ההולנדי הצעיר הוא "הדבר הבא". חתיכת מחמאה למי שמשחק "בסך הכל" באלופת בלגיה. הערב (שלישי, 19:45) לאנג יוליך את ברוז' למשחק ענק מול מנצ'סטר סיטי, בסיומו תוכל לטפס לראש טבלת הבית בליגת האלופות, ולהשאיר מאחור את שתי המועמדות הראשיות לזכייה בצ'מפיונס, פ.ס.ז' והחבורה של פפ גווארדיולה.
6 צפייה בגלריה
נואה לאנג
נואה לאנג
"הדבר הבא". לאנג
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
נואה לאנג
נואה לאנג
גם מסי כבר יודע מי הוא. לאנג מול פ.ס.ז' ו"הפרעוש" בחוד ששעבר
(צילום: AFP)
לאנג לא צץ פתאום. ב-1:1 המפתיע של ברוז' מול פ.ס.ז' בחודש שעבר הוא נבחר למצטיין, חמישה ימים קודם כיכב עם צמד ב-0:3 בליגה על אוסטנד. את העונה שעברה סיים עם 17 שערים ו-11 בישולים ב-37 הופעות, שזיכו אותו בפרס השחקן הצעיר המצטיין בליגה הבלגית. אחד מהשערים היה ב-3:3 הדרמטי מול אנדרלכט, שהבטיח לברוז' אליפות רביעית בשש השנים האחרונות.

הסכסוך עם טן האח

לאנג נולד ברוטרדם לפני 22 שנה לאב ממוצא סורינאמי ואמא הולנדית. האבא הוא שחקן העבר של איאקס, נורדין בוקארי, שכיכב בקבוצה בתחילת שנות ה-2000. כילד הוא נשלח לאקדמיה של היריבה הגדולה פיינורד, שהייתה פשוט מרחק הליכה מהבית.
6 צפייה בגלריה
נואה לאנג
נואה לאנג
ציון דרך בן 60 שנה לא הספיק. לאנג במדי איאקס
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
נורדין בוקארי
נורדין בוקארי
האבא, נורדין בוקארי, בימיו כשחקן איאקס
(צילום: gettyimages)
הכישרון שלו נראה ישר. אם תרצו גנים. מהר מאוד עבר לקבוצת הנוער של איאקס ומשם לקבוצת הבת ולבוגרים. בדצמבר 2019, כשהוא בן 20, קיבל את ההזדמנות הראשונה מאריק טן האח. איאקס הוליכה 0:2 על טוונטה, ובדקה ה-68 לאנג נשלח לכר הדשא. איך הוא היה אתם שואלים? שלושער תוך 18 דקות וכינוי חדש מהאוהדים: "איברהימוביץ' החדש". מספיק טוב? על הדרך גם רשם ציון דרך מטורף: השחקן הראשון שכובש שלושער בהופעת הבכורה שלו באיאקס מזה 60 שנה.
כמה שבועות לאחר מכן הכל התהפך. הופעה בהרכב במשחק שולי בגביע ההולנדי מול טלסטאר גרמה לסערה, כשהחלוץ במוקד. דושאן טאדיץ', הקפטן והכוכב הבלתי מעורער של האימפריה ההולנדית, נראה זועם על לאנג. טן האח חשב שהכישרון הצעיר התחצף לכוכב הגדול וישר קרא לו לשיחה, שנקלטה במצלמות הטלוויזיה. "אתה צריך לסתום את הפה ולהקשיב", צעק טן האח. "זה המשחק שלנו, לא שלך". מאותו רגע, היה ברור שטן האח סימן את לאנג.
6 צפייה בגלריה
אריק טן האג
אריק טן האג
מחק את הכישרון הצעיר. טן האח
(צילום: AFP)
כמה שבועות לאחר מכן ראיין באבל הוחתם ולאנג נשלח לספסל. הוא עבר להשאלה בטוונטה, הקורונה פרצה לחיינו ובתחילת העונה שעברה הצטרף לברוז'. "קשה להגיד שזה לא מפריע לי", הודה בראיון עיתונאי. "תמיד חלמתי לשחק עבור איאקס, אבל כנראה שהם לא ידעו להוציא ממני את המיטב".

השערורייה האנטישמית

לאנג מקושר גם ללא מעט שערוריות. אחת כזו הסעירה את הכדורגל הבלגי במאי האחרון, מיד בתום ה-3:3 עם אנדרלכט, שכאמור הבטיח לברוז' את האליפות. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה לאנג מוקף באוהדי ברוז' ושר איתם יחד שיר עידוד עם השורה האנטישמית: "אני מעדיף למות מאשר להיות יהודי מספורטינג". אותו שיר נועד להקניט את אוהדי אנדרלכט, שמכונים באופן תדיר "יהודים" על ידי הקהל של ברוז'.
לאנג ושיר העידוד עם השורה האנטישמית
לאנג עצמו סירב להתנצל, וטען: "אבא שלי סורינאמי, שיחקתי באיאקס ואני לא אנטישמי. אני יודע לא מעט מה זו גזענות. בסך הכל שרתי עם האוהדים אחרי שזכינו באליפות". בברוז' נתנו לסיפור להתמסמס: "כאשר נואה עלה לשיר עם האוהדים, לא הייתה נימה אנטישמית כלשהי".
בינתיים, התרנגול מטיל ביצי זהב - ובברוז' כנראה לא ממש רוצים להרגיז אותו. לאחרונה אף זומן לנבחרת הולנד ושותף במשחקים מול לטביה וגיברלטר. ב-0:6 על נמושת הבית הוא התאכזב כשלא כבש, למרות שפתח בהרכב: "בושה שלא עשיתי את זה, הגעתי להמון הזדמנויות". בברוז' מקווים שכן יכבוש הערב מול מי שנחשבת לאחת הקבוצות הטובות באירופה.
6 צפייה בגלריה
נואה לאנג
נואה לאנג
לאנג מחמיץ מול גיברלטר במדי הולנד. "בושה שלא כבשתי"
(צילום: gettyimages)