לאחר התקופה הקשה שעברה הקבוצה בקיץ עם הסיפור של עזיבת/אי עזיבת מסי והמכירה המסויטת של סוארס לאתלטיקו, אוהדי ברצלונה - ואני אחד מהם - צריכים להתרגל למציאות החדשה: ברצלונה היא עוד קבוצה.
הבאת קומאן לעמדת המאמן לא מוכיחה את עצמה בינתיים. לא רואים שום שינוי חיובי בקבוצה לעומת זו שחטפה שמינייה מבאיירן. להפך, לא רואים שיטת משחק חדשה, ומסי מתהלך לו באמצע המגרש באין מפריע מבלי לנסות לעשות שום פעולה חיובית. הברק ורוח החיים נעלמו מהקבוצה כאילו שמעולם לא התקיימו בה. זו לא אותה ברצלונה המאיימת והקטלנית, שכאשר הייתה עולה לשחק היינו שואלים את עצמנו באיזה הפרש תנצח ולא אם היא בכלל תנצח.

1 צפייה בגלריה
מסי מאוכזב
מסי מאוכזב
מסי מאוכזב
(צילום: EPA)

אמנם ההנהלה התפטרה, לרבות הנשיא המושמץ ברטומאו, אבל לא רואים שום שינוי לעומת התקופה של קיקה סטיין/ואלוורדה. אם לא יתעשתו מהר שם, הקבוצה בדרך לפספס עוד עונה כבר בדצמבר ולהפוך ל"עוד קבוצה" בלה-ליגה. הליגה מתחילה לברוח לה, ובאירופה יהיה הרבה יותר קשה החל משלבי הנוקאאוט.
הרבה ממה שקורה בקבוצה עדיין תלוי במסי, אבל התוצאות הן ההפך הגמור ממה שרוצים לראות במועדון. הכל מתחיל ונגמר בו, ולדעתי, אם הוא רוצה ללכת שייתנו לו. הרי הקבוצה הייתה קיימת לפניו, ותמשיך להתקיים גם אחריו. ואני אומר את זה למרות שמסי זה לא עוד שחקן, וצריך לחכות דור שלם – אם לא יותר - עד שיבוא מישהו ברמה שלו.
יבוא היום בו הקבוצה תחזור לגדולתה, הרי היא אחת מהאריות של אירופה, אבל צריך להתחיל לבנות מהיסוד!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.