יום טוב למשלחת הישראלית בגראנד סלאם טביליסי, כשגולת הכותרת היא מדליית הארד של ענבר לניר.
לניר בת ה-20 ניצחה בקרב על הארד (במשקל עד 78 ק"ג) את האוסטרית המנוסה, ברנדטה גראף, באיפון שביצעה, 9 שניות מהפתיחה. עוד לפני כן, גברה לינור על שלוש יריבות. בקרב הראשון ניצחה את קארן ליאון מוונצואלה, באיפון תוך 38 שניות. בקרב הבא המתינה לה לורין קוקא מקוסובו. הישראלית השיגה וואזארי ושמרה עליו עד הסיום.
4 צפייה בגלריה
ענבר לניר עם המדליה לצד מאמנה שני הרשקו
ענבר לניר עם המדליה לצד מאמנה שני הרשקו
הישג נהדר. ענבר לניר עם המדליה לצד מאמנה שני הרשקו
(צילום: איגוד הג'ודו)
4 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ארבעה ניצחונות ותחרות מצוינת. לניר
(צילום: EJU)
ברבע הגמר ניצחה לניר את מה ז'נז'או הסינית, מדליסטית הארד מגראנד סלאם אבו דאבי, בזכות ווזארי ולאחר מכן סחיטת עונש שלישי. בחצי הגמר הפסידה תוך פחות מחצי דקה לקארן סטיבנסון ההולנדית. הישראלית ניסתה לבצע תרגיל, ההולנדית ביצעה תרגיל נגד, השיגה ווזארי והמשיכה ממנו לריתוק ולניצחון בקרב.
"מאושרת מאוד על הזכייה במדליית הארד, שמחה שהעבודה הקשה מובילה להישגים", אמרה לניר בסיום. "יש עוד הרבה עבודה קשה שאני מחויבת לבצע, הפנים שלי לתחרות הבאה בשבוע הבא בגראנד סלאם באנטליה".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו הוסיף: "מסיימים את הגראנד סלאם לאחר יום קרבות ארוך ומתיש. ענבר עושה צעד גדול ומשמעותי לקראת השגת הקריטריון האולימפי. רז הרשקו שסיימה חמישית גם זכתה בנקודות חשובות. אני גאה בספורטאיות ושמח שעבודת צוות ומחויבות מובילות להישגים".
לי קוכמן (עד 90 ק"ג), שנמצא על גבול הכניסה לאולימפיאדה, סיים את התחרות במקום חמישי לאחר הפסד בקרב על הארד לדבלאט בובונוב האוזבקי. עוד לפני כן, הישראלי פתח בניצחון על גיורגי פפנשווילי הגיאורגי בזכות סחיטת שלושה עונשים. ברבע הגמר ניצח את ז'נדרייב שרמוקמאד האוזבקי, למרות שיריבו הוביל עליו בוואזארי שש שניות לסיום, אלא שאז קוכמן הוציא ממנו עונש שלישי, ניצח ועלה לחצי הגמר.
4 צפייה בגלריה
קוכמן מאוכזב
קוכמן מאוכזב
סיים במקום החמישי. קוכמן
(צילום: אורן אהרוני)
לצערו של קוכמן הוא הפסיד די במהירות בחצי הגמר למרקוס נימן השבדי, אלוף אירופה בעבר. הישראלי ספג וואזארי אחרי פחות מדקה, אבל הצליח להתחמק ברגע האחרון מריתוק בצורה מרשימה. בסופו של דבר הכוח הפיזי של נימן הכריע את קוכמן, והשבדי השיג וואזארי נוסף כדי לנצח ולשלוח את הישראלי לקרב על הארד בו כאמור הפסיד.
גם רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) סיימה חמישית כאמור ופיספסה מדליה, זאת אחרי שהפסידה לבטריז סוזה הברזילאית באיפון 32 שניות לסיום. זה הדירוג הגבוה ביותר שהשיגה בגראנד סלאם.
הרשקו פתחה מול האוקראינית רוסלנה בולבינה, והשיגה ניצחון תוך 1:58 דקות. בתום קרב קשה מול איבנה מרניץ' הקרואטית, הצליחה הישראלית להשיג איפון 40 שניות בתוך ניקוד הזהב. ברבע הגמר ספגה הפסד מול הסינית יאן וונג, ועברה לבית הניחומים בו הדהימה את אלופת גראנד סלאם אבו דאבי, מריאנה סוסקיה מבלארוס, עם וואזארי בתוך ניקוד הזהב.
4 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
הרשקו
(צילום: אורן אהרוני)
גם עבור הרשקו מדובר בנקודות חשובות שיכניסו אותה עמוק לתוך הדירוג האולימפי, יאפשרו לה להגיע להופעת בכורה בטוקיו וכן יעזרו לישראל להיכנס לתחרות הקבוצתית (גברים ונשים).
פורסם לראשונה: 12:54, 28.03.21