הליגה הספרדית נחשבה ע"י רבים לליגה הטובה בעולם בעשור האחרון, אך בקיץ 2018 הספרדים חטפו את המכה הראשונה שלהם כשכריסטיאנו רונאלדו ארז את מזוודותיו ונסע לאיטליה. מאותו רגע היה ברור שהליגה לא תישאר אותו דבר, ושהוא יחסר לא רק לריאל מדריד אלא גם לבוסים של הכדורגל שם. רונאלדו עזר למצב את לה ליגה כגדולה בעולם, בעיקר בעזרת הכסף הגדול שעזר להכניס אליה מזכויות שידור, מסים על שכר וחסויות - וכמובן היוקרה שהביא לליגה בכל פעם שעלה למגרש.
בעונה שאחרי עזיבתו הספרדים התחילו להרגיש את ההשפעה. פחות כסף הוזרם לקופת לה ליגה, במזרח הרחוק התחילו להתעניין קצת יותר באנגליה (הרבה בגלל ליברפול ומנצ'סטר סיטי) ובצרפת (בעקבות ניימאר ואמבאפה), והרייטינג ירד בצורה כל כך חדה שבקלאסיקו הראשון ללא הפורטוגלי נצפתה קריסה של 35% בנתוני הצפייה. אז אם כל זה קרה מעזיבתו של רונאלדו, מה יקרה עם עזיבתו של לאו מסי?

1 צפייה בגלריה
רונאלדו ומסי
רונאלדו ומסי
רונאלדו ומסי
(צילום: EPA ורויטרס)

מיום ליום נראה שהארגנטינאי בדרך הבטוחה לאנגליה, מה שיהפוך אותה רשמית לליגה הטובה בעולם. הליגה הספרדית תחטוף את המכה הקשה ביותר שחטפה אי פעם. אובדן הכסף, הרייטינג והעניין הכללי - לא רק בברצלונה, אלא בכל הליגה - יפגעו ביכולתה לחזור להיות המעניינת והנצפית ביותר. מסי ישאיר את לה ליגה בלי כוכב אחד אמיתי. מי יהיה הפנים של הליגה? קארים בנזמה? אנטואן גריזמן?
לא משנה מה יקרה בסופו של דבר, לה ליגה תחטוף מהלומה קשה ביותר, כזו שתגרום לכל כוכב בעולם לעצור ולחשוב שוב האם להגיע לשחק בספרד. הרכש הגדול הבא בספרד אמור להיות קיליאן אמבאפה לריאל מדריד, דבר שעד עכשיו נראה בלתי נמנע, אבל לאחר עזיבת מסי, אני בכלל לא בטוח שהצרפתי ירצה להגיע. העתיד הקרוב והרחוק של הליגה לוטים כרגע בערפל, רק ריאל מדריד וברצלונה יוכלו לשנות את המצב הזה, וכנראה שזו הבעיה הגדולה מכולם: ליגה שיש בה רק שני מועדונים גדולים שמחזיקים ענף שלם הביאה על עצמה את הקריסה הממשמשת ובאה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.