פגרת שזרוע, זו שמחוברת לפגרת הנבחרת, נתפסת כדבר קטן – רק סופ"ש אחד נוסף בלי כדורגל. אבל בפועל עובר זמן רב, שלושה שבועות בלי כדורגל ישראלי, דבר שקורה פה רק פעם אחת בעונה. הבשורות הטובות הן שהכדורגל חוזר השבת. עוד בשורות טובות הן שפגרה כה ארוכה תהיה לנו שוב רק בקיץ, אחרי שהעונה תסתיים.
חזרת הכדורגל, ואנחנו מקבלים מיד גם מחזור באמצע השבוע, היא גם תחילתו של הרבע השני של העונה, זה שלרוב התוצאות מתחילות להתיישר בו. פרק הזמן שמעצב את הטבלה בצורה ברורה יותר. אז לפני החזרה אל הדשא, הנה שלוש דמויות שמעניין לראות מה יקרה איתן עכשיו.
4 צפייה בגלריה
דור מיכה בפעולה
דור מיכה בפעולה
לא עומד בציפיות עד עכשיו. דור מיכה בפעולה
(צילום: עוז מועלם)

המשימה של מיכה

מבין כל השחקנים שהצטרפו להפועל באר שבע בחודשים האחרונים, ומדובר במספר דו-ספרתי של שמות כאלה, דור מיכה היה אמור להיות המרשים ביותר, המשמעותי ביותר. בסופו של דבר, מדובר באחד המוסרים הגדולים של הכדורגל הישראלי בעשור האחרון. בפועל, מיכה אינו שחקן הרכב.
מיכה סבל מפציעה ולא היה זמין בכל שבוע, אבל גם החזרה שלו לא הביאה לשינוי. הוא עדיין לא בישל אפילו שער אחד העונה ורשם שתי מסירות מפתח מוצלחות בכל המשחקים יחד. פעם זה היה הממוצע שלו למשחק. גם היכולת הטובה של רמזי ספורי לא עוזרת למיכה.
4 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
מיכה. באר שבע צריכה אותו טוב יותר
(צילום: עוז מועלם)
רוני לוי תירגל מערך חדש בפגרה, כזה עם שלושה בלמים. אולי דווקא בו ימצא מיכה את המקום שלו. אם באר שבע רוצה להישאר במקום הראשון היא צריכה את מיכה שחשבה שתקבל כשהחתימה אותו.

האתגר של לוי

תשעה שערים יש לאלון תורג'מן העונה, לפחות ארבעה יותר מכל שחקן אחר בליגה. מלך השערים הוביל את הפועל חיפה לפתיחת עונה אדירה – למקום השלישי. אבל תורג'מן נפצע, סובל מקרע בשריר הירך האחורי, וייעדר מספר שבועות. הפועל חיפה תצטרך להסתדר בלעדיו.
אלישע לוי הכניס להפועל חיפה סגנון ברור, כזה שמרכזו יציאה מהירה להתקפה, בלי התמזמזות יתר עם הכדור, ותורג'מן התאים לכך. עכשיו, בלי החלוץ, מחכה לאלישע רצף משחקים מול מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע, כל זאת בתשעה ימים. אותו סגנון מדובר דווקא מתאים למשחקים מול הקבוצות האלה, "הגדולות" שמחזיקות הרבה בכדור, אבל המאמן יצטרך להוציא את הרעיונות שלו לפועל גם בלי מלך השערים.
4 צפייה בגלריה
אלישע לוי
אלישע לוי
אלישע לוי. לפניו רצף של משחקים קשים, בלי מלך השערים
(צילום: אורן אהרוני)

ההתעוררות של שועה

אם היו שואלים לא מזמן מהן הבעיות הבולטות של בית"ר ירושלים, כנראה ירדן שועה, התנהגותו ויחסיו עם ארווין קומאן היו נכנסים לרשימה. לבית"ר של היום יש בעיות הרבה יותר גדולות מעבר לכדורגל, אבל בלי קשר לכך – האם יכול להיות ששועה דווקא לא יהיה בעיה אלא פתרון?
קומאן התנהל מצוין עם שועה ובמשחקים האחרונים הכניס אותו להרכב. זה השתלם לו, והחלוץ כבש שלושה שערים ובישל אחד בחמשת המשחקים האחרונים. אם ימשיך כך אולי בית"ר תיהנה ממשהו בעונה המסובכת הזו.
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה. שלושה שערים ובישול בחמשת המשחקים הקודמים
(צילום: אלכס קולומויסקי)