בקיץ הקרוב שוב נראה שחקנים עוברים ממקום למקום תמורות עשרות מיליוני thרו, חלק אולי במעל מאה מיליון. אלה, כמעט תמיד, השחקנים המבוקשים ביותר, הכישרונות הגדולים ביותר, אבל הם לא השמות הגדולים ביותר, מבחינת קריירה עד כה. אלה, "השמות", יעברו לפעמים דווקא בחינם.
חלק מהשחקנים החופשיים הקיץ, כאלה שהחוזה שלהם כבר הסתיים רשמית או יפוג בסוף החודש, היו בעבר השחקנים היקרים ביותר בעולם. אחרים היו אמורים לקבל תואר כזה, אבל בפועל ימצאו את עצמם חותמים בקבוצה שלא תאלץ לשלם דמי העברה כלל. הנה כמה מהשחקנים החופשיים הבולטים ביותר, השמות הגדולים ביותר, שמחפשים היכן להמשיך את הקריירה.
6 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
לא היה נראה שהוא תמיד רוצה לשחק כדורגל. פוגבה
(צילום: gettyimages)

פול פוגבה

עוזב את מנצ'סטר יונייטד
בעולם אחר, לא כדורגל, היו קוראים לזה תרגיל כלכלי מבריק. לפני עשור עזב פוגבה את מנצ'סטר יונייטד בחינם וחתם ביובנטוס. אחרי ארבע שנים חזר ליונייטד תמורת שיא עולמי באותה נקודת זמן, 105 מיליון יורו. החוזה מסתיים בסוף החודש וככל הנראה פוגבה שוב יהיה ביובנטוס - ושוב בחינם (יש גם דיבורים גם על פריז סן-ז'רמן). פוגבה רק בן 29, גיל שיא, בדרך כלל, לשחקן קישור. הבעיה שביונייטד לא היה נראה שפוגבה תמיד רוצה לשחק כדורגל. כשהיה בזון, המסירות שלו נראו כמו אלה של קווין דה בריינה, אבל גם האדישות הרימה ראש. "אני צריך ליהנות ממה שאני עושה", אמר לא מזמן. המקום החדש יצטרך לספק לו בעיקר את זה.

פאולו דיבאלה

עוזב את יובנטוס
במשך שנים נחשב דיבאלה לאחד שיוכל להתמודד על תואר השחקן הטוב בעולם בימים שאחרי מסי ורונאלדו, אבל הוא רחוק מכך. דיבאלה עושה המון דברים יפים, ולפני שנתיים נבחר לשחקן העונה באיטליה, אבל עדיין משהו חסר. בגיל 28, אחרי שבע עונות ביובנטוס, הארגנטינאי ינסה למצוא את החסר במקום אחר. אחרי שמועות על קבוצות אנגליות שרודפות אחריו נדמה שדיבאלה יישאר באיטליה, כשהמועמדת המובילה היא אינטר, היריבה הכי גדולה של יובה, שם יוכל דיבאלה לשתף פעולה עם ארגנטינאי נוסף, לאוטרו מרטינס. הציפייה הייתה שהדיל ייסגר מזמן, אבל אז נכנס ז'וזה מוריניו לתמונה בניסיון לחטוף את דיבאלה לרומא.
6 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה
ינסה למצוא את החסר במקום אחר. דיבאלה
(צילום: gettyimages)

עוסמאן דמבלה

עוזב את ברצלונה
חמש שנים אחרי שעבר מדורטמונד לברצלונה תמורת 105 מיליון יורו, קשה להמר כמה גדול יהיה בקבוצה הבאה שלו, מי שזו לא תהיה. רשימת הפציעות ארוכה מאוד, ביניהם צצו בעיות ההתנהגות, אבל כשדמבלה (25) משחק הוא עדיין נראה, לפרקים, כמו אחד השחקנים הכי מפחידים שיש. לראייה: ב-15 משחקי ליגה ספרדית העונה שבהם פתח בהרכב הוא בישל 13 שערים, יותר מכל שחקן אחר. הוא שחקן חופשי, אבל דורש שכר מפלצתי ולכן לא ממשיך בברצלונה. אין הרבה קבוצות שיסכימו להמר על חוזה ענק עבורו, ונראה שצ'לסי היא המועמדת המובילה. בעלות חדשה על המועדון מביאה בדרך כלל להחלטות גדולות. ויקרות.
6 צפייה בגלריה
עוסמאן דמבלה
עוסמאן דמבלה
רשימת פציעות ארוכה מאוד. דמבלה
(צילום: gettyimages)

גארת' בייל

עוזב את ריאל מדריד
הדיווח בשבוע שעבר היה נראה משונה. לפי הפרסום בייל הוצע לחטאפה, קבוצה מדרידאית קטנה. נשמע מוזר, אבל חטאפה עצמה שיתפה פעולה, וחשבון הטוויטר שלה צייץ "חטאפה, חטאפה, חטאפה – בסדר הזה", זכר לדגל של בייל שהעמיד את וויילס וגולף לפני ריאל מדריד. סוכנו של בייל מיהר להכחיש, אבל כל הסיפור משונה, כמו הקריירה של בייל עצמו. שערים בגמרים של ליגת האלופות והופעות ענק בנבחרת מצד אחד, המון זמן על הספסל ומחוץ לסגל בשנים האחרונות מהצד האחר. בייל בן 32, הוא סגר תשע עונות במדריד והקריירה עוד לא הסתיימה. הוא ינסה, ככל הנראה, להוביל שוב קבוצה בריטית. העיקר שיהיה מסלול גולף בסביבה.
6 צפייה בגלריה
גארת' בייל
גארת' בייל
הקריירה עוד לא הסתיימה. בייל
(צילום: gettyimages)

אנחל די מריה

עוזב את פריז סן-ז'רמן
פריז סן-ז'רמן מלאה בכוכבי-על, כך היה עוד לפני שהגיע לאו מסי, ולכן הזרקור לא תמיד הופנה לדי מריה. הארגנטינאי בן ה-34 עדיין משחק ברמה הגבוהה, היה האיש שהוביל את פריז להישג הגדול שלה, גמר הצ'מפיונס לפני שנתיים, ועדיין נמצא בנבחרת. הוא ימשיך כנראה לשחק בקבוצה גדולה, בצדק. מי זו תהיה? קשה לומר. השמות האחרונים המוזכרים בהקשר שלו הם יובנטוס וברצלונה, אבל יכולות להיות הפתעות. רק בהתכנסות הנבחרת הנוכחית די מריה כבש עבור ארגנטינה בניצחון הגדול על איטליה במשחק הפיינליסימה בין אלופת היורו לאלופת הקופה אמריקה, והוא מתכנן להישאר בצמרת הכדורגל גם כדי להגיע מוכן למונדיאל.
6 צפייה בגלריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה
יכולות להיות הפתעות. די מריה
(צילום: AFP)

לואיס סוארס

עוזב את אתלטיקו מדריד
איאקס, ליברפול, ברצלונה, וגם אתלטיקו מדריד שאיתה זכה באליפות - אין מקום שלואיס סוארס לא הצליח בו. עכשיו הוא צריך לחפש הצלחה במקום חדש, מקום שיכול להיות יהיה התחנה האחרונה שלו. 11 שערי ליגה כבש סוארס בעונה האחרונה באתלטיקו, לא רע, אבל בחצי השני שלה הפך לשחקן ספסל. בגיל 35 המהירות כבר לא כבעבר, אבל סוארס יכול לתרום – השאלה באיזו רמה. שחקן רוטציה בקבוצה גדולה זה תמיד אופציה, אבל על הפרק גם איחוד עם סטיבן ג'רארד, עכשיו מאמן אסטון וילה. ואולי זה בכלל סוף דרכו של סוארס באירופה. ריבר פלייט הארגנטינאית היא זו שמפעילה עליו לחץ יותר מכל אחת אחרת.
6 צפייה בגלריה
לואיס סוארס
לואיס סוארס
על הפרק גם איחוד עם סטיבן ג'רארד. סוארס
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 14:00, 17.06.22