בגמר ה-NBA של 2018/2019 קליי תומפסון וקווין דוראנט נפצעו, וגולדן סטייט הפסידה לטורונטו. הווריורס עברו שתי עונות קשות: ב-2019/2020 רשמו את המאזן הגרוע בליגה, ב-2020/21 החמיצו את הפלייאוף. אבל הקבוצה שזכתה בשלוש אליפויות בעשור הקודם והגיעה לחמישה גמרים רצופים לא ויתרה, וחזרה העונה למרכז הבמה בגדול: הלילה (בין חמישי לשישי) השלימו הווריורס 1:4 בגמר המערב על דאלאס מאבריקס של לוקה דונצ'יץ' אחרי ניצחון 110:120 ועלו שוב לגמר ה-NBA.
זה הגמר השישי של גולדן סטייט בשמונה שנים, הקבוצה האחרונה שעשתה זאת היא שיקגו בולס של מייקל ג'ורדן בשנות ה-90. קליי תומפסון חזר לשחק בינואר האחרון אחרי 941 ימים מחוץ למגרש, והלילה הצטיין עם 32 נקודות. "אני לא מאמין שחזרנו לגמר, זה כל כך משוגע. כבר הספידו אותנו, אבל עכשיו אני מאושר ורק רוצה להודות לקבוצה הזאת". "חלמתי להגיע לרגע הזה", המשיך תומפסון, "נזכרתי ברגעים בהם לא יכולתי לרוץ ולקפוץ כשהייתי פצוע, ועכשיו אני שוב בגמר ה-NBA. זה חלום".
4 צפייה בגלריה
שחקני גולדן סטייט עם הגביע
שחקני גולדן סטייט עם הגביע
שחקני גולדן סטייט עם הגביע
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
קליי תומפסון
קליי תומפסון
קליי תומפסון
(צילום: רויטרס)
ג'ורדן פול הצעיר דיבר על סוד ההצלחה של גולדן סטייט: "אני פה רק שלוש שנים, אבל זאת קבוצה מאוד מיוחדת. מה שעושה אותה מיוחדת הוא שתמיד ידענו שיש לנו DNA של אלופים. אולי זה לא התחבר לנו בשנתיים הראשונות שלי כאן, אבל ידענו שיש לנו בסיס. המשכנו להאמין שאנחנו יכולים לזכות באליפות, כל מה שעשינו היה בשביל להגיע לרגע הזה".
"היו לנו שנים קשות", אמר המאמן סטיב קר, "היה לנו את המאזן הכי גרוע בליגה, אני מאוד גאה בקבוצה על זה שהצלחנו לצאת מזה. כבר עלינו לגמרים בעבר, אבל הפעם הזאת שונה ומיוחדת בגלל השנתיים האחרונות. זה מדהים. אני שמח בשביל כולם, ובמיוחד בשביל קליי תומפסון - זה נהדר לראות אותו שוב על המגרש".
4 צפייה בגלריה
פול עם הגביע
פול עם הגביע
"עשינו הכל בשביל הרגע הזה". ג'ורדן פול
(צילום: EPA)
גם דריימונד גרין התרגש: "אני לא יכול להגיד שחשבתי שהעונה נחזור לגמר ה-NBA, אבל ברגע שיש לנו את תומפסון וסטף קרי אז זה אפשרי. אנחנו גם יודעים איך לקחת אליפויות, מבינים איך התהליך הזה עובד ויודעים איך להשתפר במהלך העונה". גרין גם ניבא את מי גולדן סטייט תפגוש בגמר: "זאת הולכת להיות בוסטון (שמובילה 2:3 על מיאמי בסדרת גמר המזרח)".

המנוע של הקבוצה

עם כל הכבוד לדריימונד גרין וקליי תומפסון, הכוכב הכי גדול של גולדן סטייט הוא סטף קרי, שגם זכה בתואר ה-MVP של גמר המערב, והפך לראשון שזוכה בפרס החדש שנקרא על שם מג'יק ג'ונסון האגדי
קרי נשאל על מה שאמר אחרי שגולדן סטייט הפסידה בפליי-אין בעונה שעברה ולא העפילה לפלייאוף: "אתם לא רוצים לפגוש אותנו בשנה הבאה", והסביר: "זאת הייתה הצהרה בשביל הקבוצה שלנו, לא בשביל אף אחד אחר, ידענו מה אנחנו בונים פה ואיזה כדורסל אנחנו יכולים לשחק. אני גאה בשחקנים שיכולים לשחק כקבוצה, זה לא קל לעשות זאת בשלבים המאוחרים של העונה". "אנחנו רוצים לסיים את העבודה בגמר ולזכות באליפות, אבל לא נעצור שם - יש לנו עוד הרבה דלק", סיכם קרי שקלע הלילה 15 נקודות והוסיף 9 אסיסטים.
4 צפייה בגלריה
קרי עם הגביע החדש
קרי עם הגביע החדש
קרי עם הגביע החדש. "רוצים לסיים את העבודה ולזכות באליפות"
(צילום: רויטרס)
"קרי הוא המנוע שלנו בהתקפה", אמר סטיב קר, "הכל סובב סביבו, יש לנו גם שחקנים נהדרים אבל הכל מתחיל בסטף. הוא יוצר הרבה בלגן בהגנת היריבה, גם אם הוא לא קולע הרבה כמו שהיה במשחק הזה. הוא מכריח את ההגנה לשמור עליו בצורה מיוחדת וכך שחקנים אחרים נשארים פנויים".