עם סיום העונה שעברה נראה היה שדרכיהם של רוני לוי ובית"ר ירושלים ייפרדו, אבל צירוף של נסיבות, כולל משבר הקורונה, הביא לכך שהמאמן ימשיך לעמוד על הקווים של הקבוצה - ולקראת סוף השבוע הוא יתחיל איתה עונה מאתגרת במיוחד, עבורו וגם עבורה.
זה לא סוד שמשה חוגג לא התלהב בקיץ שעבר להחתים את לוי, אבל זאת הייתה הבחירה של המנהל המקצועי הטרי יוסי בניון - והוא קיבל אותה. במהלך העונה לא נרשמה התקרבות בין הבעלים למאמן, בלשון המעטה, וגם חלק מהאוהדים לא התחברו לכדורגל האפור שהפיק לוי מהקבוצה. עשרות אוהדים אפילו הפגינו מול ביתו של לוי, אבל בגלל הקורונה הם לא מורשים להגיע יותר לאימונים בבית וגן וכמובן למשחקים - והלחץ פחת.
6 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
היה אמור לעזוב, בסוף הוא נשאר. רוני לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
אלמנט נוסף בהישארותו של המאמן היה השיקול הכלכלי. ללוי יש בחוזה סעיף חידוש אוטומטי במקרה של זכייה בכרטיס לאירופה, ועזיבה שלו הייתה מחייבת את חוגג לשלם לו פיצוי לשנה שלמה. הגורם השלישי היה בניון, שהביא את לוי למועדון והתעקש להשאיר אותו גם בתקופה שבה חוגג התבטא בפורומים רבים על הצורך בהחלפתו.
עכשיו לוי מקבל הזדמנות גדולה להוכיח את עצמו מחדש, והאתגר הראשון יהיה כבר מחרתיים במשחק באלבניה מול טאוטה דורס בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. מדובר ביריבה שבית"ר חייבת לעבור, אבל הקמפיין האירופי הוא רק בונוס ולוי ייבחן בליגה המקומית, כשצפויים לו מספר אתגרים לא פשוטים.
6 צפייה בגלריה
בניון ולוי
בניון ולוי
בניון התעקש. עם רוני לוי
(צילום: אלכס קולומויסקי)

האתגר המקצועי

בעונה שעברה בית"ר זכתה אמנם בגביע הטוטו והגיעה למקום השלישי, אבל לא הייתה פקטור במאבק האליפות וסיימה 28 נקודות אחרי מכבי ת"א. אז נכון שבית"ר לא נבנתה על ידי בניון בצורה נכונה ומאוזנת, אבל עדיין מדובר בפער אסטרונומי. הקבוצה כבשה 51 שערים, 22 פחות ממכבי חיפה, וספגה 35 פעמים, 25 יותר מהאלופה.
האתגר המקצועי שעומד בפני לוי הוא כפול, בשני צידי המגרש: להציג התקפה אטרקטיבית יותר ולייצב את ההגנה. החלק השני במשוואה עבר בקיץ מיני־מהפכה: קפטן הפועל ת"א לשעבר אוראל דגני ישחק כבלם לצידו של דיוגו ורדשקה שאיכזב בעונה שעברה, ובאגף השמאלי יתופקד אורן ביטון שהגיע מהפועל באר־שבע. שי קונסטנטין והשוער איתמר ניצן נשארו, ועל פניו מדובר בשדרוג החלק האחורי.
6 צפייה בגלריה
אוראל דגני מול עומרי אלטמן
אוראל דגני מול עומרי אלטמן
אחד השידרוגים להגנה. דגני
(צילום: עוז מועלם)
החלק הקדמי של בית"ר אמור לספק את הסחורה, למרות שהוא מורכב משחקנים בלי יותר מדי מספרים. לוי מקבל שלושה שחקנים שלא היו איתו במרבית העונה שעברה: מיכאל אוחנה שנפצע עוד בגביע הטוטו בקיץ שעבר וישולב בהדרגתיות, אלירן עטר שהצטרף בחלון ההעברות בינואר והספיק להיפצע ולחלות בקורונה אחרי שכבש ארבעה שערים בחמישה משחקים, ועידן ורד שנראה נפלא בטרום העונה. אליהם צריך להוסיף את שלומי אזולאי והחלוץ הסורינאמי גלאופיליו ולייטר, שהגיע כהימור מהליגה השנייה בקפריסין.
בקישור, לוי יצטרך לשדרג את יכולתו של עלי מוחמד, שעלה בקיץ שעבר הרבה כסף ולא הצליח יותר מדי. הניז'רי כיכב לפני כן במכבי נתניה מאחר שלא שיחק כקשר אחורי, תפקיד שאותו מילא אז דן גלזר, והעונה הוא אמור לעבור לעמדה קדמית יותר. את תפקיד הקשר האחורי אמור לתפוס שחקן זר אחר שכבר סיכם במועדון.
6 צפייה בגלריה
מוחמד בפעולה
מוחמד בפעולה
אמור לעבור לעמדה קדמית יותר. מוחמד
(צילום: ראובן שוורץ)

אתגר משה חוגג

היחסים עם חוגג יהיו אחד האתגרים המרכזיים שעימם יתמודד לוי גם בהמשך. בעונה שעברה נרשמה מתיחות בין השניים, חוסר כימיה שנבע מהערכה נמוכה. חוגג לא אהב את איך שהקבוצה נראתה, אבל יותר מזה את ההתנהלות של לוי, שעליה הרחיב את הדיבור בראיון סיום העונה מבלי לשמור על לשון דיפלומטית: "הבעתי את האכזבה שלי בעיקר מהמסרים שלו לאוהדים דרך התקשורת. זאת אומרת שאני שומע שיש לי שחקנים בינוניים ושזה המקסימום שאפשר להוציא מהקבוצה. ההתבטאויות של רוני שידרו חוסר כבוד לאוהדים, לשחקנים ולמנהל המקצועי".
חוגג ביקר את צורת החזרה של בית"ר מפגרת הקורונה הכפויה, אבל פירגן ללוי אישית, הגדיר אותו כאחד המאמנים הטובים בארץ וטען כי חדר ההלבשה מחובר אליו. בזמן שחוגג התלבט לגבי הישארותו של לוי, היו כבר בעלי תפקידים בכירים במועדון שהעלו שמות אחרים, כמו שי ברדה, אבל אז הוחלט על הישארותו.
6 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
איך ייראו היחסים של לוי עם חוגג?
(צילום: אורן אהרוני)

אתגר האוהדים

אוהדי בית"ר ירושלים הם לא רק אנשים שקונים כרטיסים ומינויים, מגיעים למגרש ומעודדים את השחקנים. יש להם גם מה להגיד על מה שהם רואים על כר הדשא, דעתם נשמעת - והבעלים גם לוקחים אותה פעמים רבות בחשבון. ולכן, לוי יצטרך למצוא דרך להגיע ללב של הקהל, שחלק ממנו חושב שזו הייתה טעות להשאירו.
הקהל הבית"רי אוהבים משחק אטרקטיבי, והוא לא קיבל את המוצר הזה מהקבוצה שהוציאה בקיץ שעבר 20 מיליון שקל על רכש. למרות הניסיון של חוגג ובניון להתעלם מהעוצמה של האוהדים, היו כבר בבית וגן מאמנים כמו אלי גוטמן שנאלצו ללכת בגלל הכדורגל האפור שלהם. למזלו של לוי, המשחקים בחלק הראשון של העונה יהיו בלי קהל, כך שיימנע ממנו הלחץ מהיציעים, שלעיתים גרמו לו לא לקום מהספסל בזמן המשחקים.
ללוי יש גיבוי מבניון, אבל אם בית"ר לא תפתח את העונה בצורה טובה, מחאת הקהל תמצא את הדרך שלה ברשתות החברתיות ובאימונים בבית וגן. לוח המשחקים סידר לבית"ר פתיחה נוחה יחסית (הפועל חיפה, חדרה, קריית־שמונה והפועל ת"א), כך שללוי יש הזדמנות להיכנס לעונה בצורה חלקה.
6 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
לחץ מהיציעים, לפחות בתחילת העונה, לא יהיה. אוהדי בית"ר
(צילום: יאיר שגיא)
בינתיים, שני שחקנים יצרו מתיחות בין הקהל לצוות המקצועי. אוהדי בית"ר לחצו על חוגג לצרף את הקפטן לשעבר, עומר אצילי, אבל במועדון טענו כי בניון לא התלהב מכך והאוהדים זעמו. הקהל גם לא מקבל בהתלהבות את ההחלטה של בניון ולוי לשחרר את הקפטן הנוכחי, דן איינבינדר, שלא נמצא בתוכניות המקצועיות ומיובש ביציע. חוגג הבהיר לשחקן כי השיקולים אינם כספיים, ושאם יעבור לקבוצה אחרת הוא ישלים את שכרו.