משחק הליגה הראשון של העונה החדשה הסתיים בצורה די דומה לרגע שאותו הכי זוכרים מהעונה הקודמת. באיירן מינכן הבקיעה שמונה שערים במשחק אחד, שוב, הפעם על הראש של שאלקה במחזור הפתיחה של הבונדסליגה, עם הצגות של סרז' גנאברי, ג'ושוע קימיך ותומאס מולר. נשמע מוכר, נכון? רבים מאמינים שבאיירן אכן תמשיך, לתקופה לא קצרה, להיות אותה קבוצה ששלטה בטורניר האירופי המיוחד הקיץ. שבאיירן תמשיך לדרוס את כל מה שמגיע מולה.
הפסד אחד יש כבר, להופנהיים ומונס דאבור, אבל ההתנהלות של באיירן, וכמובן איך שהיא נראית על המגרש, נותנים תחושה שהיא יכולה ליצור איזו שושלת, קבוצה שתהיה הטובה ביותר באירופה במשך כמה שנים רצופות. באיירן זכתה בליגת האלופות לא במקרה. כל מי שצפה במשחקים ראה מיד שהיא הקבוצה הטובה ביותר. והנה, לא רק שהיא לא נחלשת, האלופה ממשיכה להתחזק.
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
מי יעצור אותם? כנראה אף אחד
(צילום: גטי אימג'ס)
היום מתחילה באיירן את הדרך להגנה על תואר אלופת אירופה במשחק קשה במינכן מול אתלטיקו מדריד. שתיהן, יש להניח, יעברו לשמינית הגמר בקלות יחסית (זלצבורג ולוקומוטיב מוסקבה הן הקבוצות הנוספות בבית), אבל זו הזדמנות מצוינת לבחון את ההתקפה הטובה ביותר ביבשת מול קבוצת הגנה כה חזקה דוגמת אתלטיקו. הספרדים, אגב, ספגו רק שער אחד בארבעה משחקים העונה, במשחק מול גרנדה שבו ניצחו 1:6 עם צמד בכורה של לואיס סוארס.

צעירים ובועטים

באיירן יכולה ליצור שושלת בזכות ארבע סיבות: הקבוצה מלאה בשחקנים מובילים צעירים, הכוכבים היותר מבוגרים שלה עדיין נמצאים בשיא, היא ממשיכה להתחזק איפה שצריך, ובמקביל נעשים מהלכים במחשבה על העתיד הרחוק.
רוברט לבנדובסקי, למשל, אינו שחקן צעיר, אבל החלוץ הפולני בן 32, ויש לא מעט שחקני התקפה שנמצאים בטופ בגיל הזה. הוא צעיר מכריסטיאנו רונאלדו, לאו מסי, בטח מזלאטן איברהימוביץ'. ומולר? הוא חגג בחודש שעבר 31, אבל כולם יודעים שמדובר בתקופת קאמבק אדירה שלו.
4 צפייה בגלריה
מולר וגנבארי חוגגים
מולר וגנבארי חוגגים
מולר. באמצע קאמבק
(צילום: רויטרס)
והנה רשימת השחקנים הבולטים של באיירן (יש עוד) שהם בני 25 ומטה: בנז'מין פבאר ולוקאס הרננדז, שהם שני המגינים שזכו עם נבחרת צרפת במונדיאל, אלפונסו דייויס, ניקלאס זולה, קימיך, לאון גרצקה, גנאברי (אתמול התברר כי הוא נדבק בקורונה), לירוי סאנה וקינגסלי קומאן. המנהל המקצועי, שחקן העבר של באיירן חסן סליהמידז'יץ', ספג לא מעט ביקורת על כך שלא הצליח לצרף מאיאקס את המגן סרג'יניו דסט (בחר בברצלונה), אבל באיירן סגרה את החורים שנפערו.
במקום דסט הגיע המגן הצרפתי של מארסיי, בונא סאר, שסליהמידז'יץ' הסביר כי הוא נמצא כבר תקופה ארוכה במה שמכונה "רשימת הרקע" של המועדון. בכל עמדה יש לבאיירן שחקנים שנותחו על ידה בצורה מקסימלית ומהווים אופציית רכישה במהירות מרבית.
4 צפייה בגלריה
לירוי סאנה
לירוי סאנה
סאנה. העתודה
(צילום: getty images)
אז איבן פרישיץ' חזר לאינטר? גם ככה קומאן היה זה שפתח בגמר, ועדיין הגיע שדרוג בדמוי לירוי סאנה, שנרכש ממנצ'סטר סיטי תמורת 45 מיליון אירו. קוטיניו סיים השאלה? מגיע ברזילאי אחר, דוגלאס קוסטה, שכבר שיחק בהצלחה בקבוצה. האבידה היחידה היא תיאגו, שעזב לליברפול, אבל צריך לזכור שבאיירן משחקת תמיד עם שני קשרים במרכז. בטורניר ליגת האלופות הקיצי לא היה לה את פבאר, אבל קימיך שיחק כמגן ימני. בעונה הקרובה קימיך וגרצקה יהיו הקשרים, כשמולר מעליהם.

מהיר וקטלני

התוספת החשובה ביותר היא כמובן זו של סאנה. בכדורגל פוסט־קורונה הציגה באיירן לעולם את המהירות האדירה שלה, שהובילה למשחק שקשה להוריד ממנו את העיניים. יש לבאיירן כמה סילונים – דייויס, קומאן, גנאברי – ועכשיו הגיע גם סאנה, מהשחקנים המהירים בעולם, בן למתעמלת אמנותית גרמנייה ולכדורגלן סנגלי. סאנה, שהפסיד את רוב העונה שעברה בגלל קרע ברצועת הברך, פתח בהרכב באותה חגיגת שערים מול שאלקה, בצד ימין, כשגנאברי בשמאל, כבש אחד ובישל פעמיים. מאז הספיק להיפצע שוב באותה ברך, אבל למזלו הפעם הפציעה לא חמורה.
משוואה שמחברת את האפקטיביות של לבנדובסקי ומולר ברחבה עם המהירות העצומה של גנאברי וסאנה נותנת תוצאה של החלק ההתקפי המפחיד ביותר שיש. אבל באיירן לא עוצרת רק במחשבה על העונה הקרובה. מנואל נוייר יכול לשחק עוד כמה שנים, אבל המחליף כבר הצטרף – אלכסנדר נובל בן ה־24, שהיה השוער הראשון והקפטן של שאלקה. חאבי מרטינס ממלא תפקיד רוטציה במספר עמדות, וזו כנראה עונתו האחרונה בקבוצה, אז באיירן גנבה לפ.ס.ז' את טנגוי ניאנזו, צרפתי בן 18 שיכול לשחק בלם וקשר. גם אריק מקסים צ'ופו־מוטינג, שכבש את השער שהעלה את פ.ס.ז' לחצי גמר הצ'מפיונס, עבר לבאיירן.
4 צפייה בגלריה
פליק מאושר
פליק מאושר
"וואו, עם מי כדאי לי לפתוח?" פליק מרוצה מהעומק
(צילום: רויטרס)
לכל השמות האלה צריך להוסיף את המאמן האנזי פליק, שנמצא רק בתחילת הדרך שלו בבאיירן. בעונתו הראשונה הוא ניצח ב־32 מ־35 משחקים בכל המסגרות, אחוז ההצלחה הטוב בהיסטוריה של באיירן, שכובשת תחתיו למעלה מ־3 שערים בממוצע למשחק, גם פה מדובר בנתון הטוב בהיסטוריה של הבווארים. באיירן אולי לא תשמור על מספרים כה קיצוניים, אבל גם אם אלה יירדו מעט היא עדיין הפייבוריטית הברורה לזכות שוב בליגת האלופות. מישהו מוכן להמר נגדה?