אם עד לפני שנתיים היו אלה הצהובים שהובילו בקו המקצועי על פני שאר הליגה, בשנתיים האחרונות משאירים הירוקים אבק ליריבה הגדולה בפונקציה אחת ומכריעה שעושה את ההבדל.
כשאיביץ' עזב היה ברור שמשהו בניהול המקצועי של מכבי ת"א משתנה. הייתה זו הפעם הראשונה בעידן גולדהאר שבה מכבי לקחה אליפות ללא איוש פונקציית המנהל המקצועי. הסרבי נחשב לאחד שאוהב לשלוט בכל פרט קטן מחדר ההלבשה ועד ליציע. בשנתיים האחרונים הפונקציה חזרה אצל הצהובים עם מינויו של ברק יצחקי ואיתה גם שינוי המחשבה המקצועי בעיקר בסוגיית המאמנים.
1 צפייה בגלריה
איביץ' ויצחקי
איביץ' ויצחקי
איביץ' ויצחקי
(צילום: ראובן שוורץ)
ההבנה שיהיה קשה להביא אחד כמו איביץ' גרמה למועדון ללכת על קו מחשבה אחר - תסמונת פוסט עידן ג'ורדי קרויף. בדיעבד מחשבה זו לא הייתה נכונה ועם קבלת החלטות מוטעית בעיקר בחלק מהסגל ומהאדם שמאייש את הקווים. כל זאת גרם לירוקים אפשרות לעשות סוויץ ולשנות את המטוטלת.
לאחר שנכשלה עם לא מעט מאמנים זרים ומינתה את מרקו בלבול שהניח את היסודות חזרו הירוקים לקו של מאמן ישראלי בכיר ומינו את הכי טוב שיש - ברק בכר.
בכר נחשב למאמן שמעורב חזק בכל מה שנעשה במועדון לא רק בפן המקצועי, אלא גם בניהולי. מדובר באוטוריטה שלא ניתן להתכחש לה וכולם מתיישרים לפי הקו שלו.
וכאן נכנסת הפונקצייה שעושה את ההבדל כיום בניהול המקצועי בין המועדונים, עמדת המנהל המקצועי.
במכבי חיפה מתחילת השנה מאייש את התפקיד גל אלברמן - אישיות שאין שנייה לה בכדורגל הישראלי ואף הלך לקורס רשמי של פיפ"א ובעצם נבנה לתפקיד בהדרגתיות. למרות שכביכול הוא מתווה את הדרך המקצועית, כל אחד במכבי חיפה ובכדורגל הישראלי יודע כי המילה האחרונה נמצאת אצל ברק בכר. כל שחקן שבכר רוצה יגיע ואילו שלא לא יהיו במכבי חיפה.
במכבי תל אביב לא ברור כלל מי באמת לוקח את ההחלטות המקצועיות, מלאדן קרסטאיץ' נחשב למאמן שאם מישהו לא הולך בדרכו הוא פשוט עוזב, כך היה בסרביה. כרגע לפחות יצחקי חסר הניסיון הוא זה שמתווה את הדרך ואצלו נמצאות המפתחות לעתידם של הצהובים, אולם נראה כי שניהם נמצאים בשתי דרכים שונות.
לא ממש ברור על סמך מה קיבל יצחקי את הכוח הניתן לו מגולדהאר, אך ניתן בבירור לראות כי הפונקציה בה המנהל המקצועי חזק יותר מהמאמן לא עובדת.
תפקידו של המנהל המקצועי הוא לקבוע את מדיניות המועדון, לעקוב אחרי מושאלים ולנהל את העניינים המקצועיים של המועדון, כמו כן להביא למאמן רשימת שחקנים פוטנציאליים לחיזוק הקבוצה מהם בוחר המאמן. לפי בניית הסגל והתוצאות עד כה נראה כי בחירת האיש למשימה עושה את ההבדל בעונה של שני המועדונים. יישור הקו והקביעה בקבלת ההחלטות מבדילה כרגע את מובילת הטבלה מיתר הרודפות אחריה.
לפני שבועיים המשחק בין השתיים נגמר ב־2:3 לירוקים, למרות שבהתחלה היו אלה הצהובים שהובילו, אולם נדמה כי הפער בהחלטות המקצועות בין השתיים גדול יותר. לפחות כרגע.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.