הספורטאי הצבעוני והרב-תחומי של טונגה, פיטה טאופטופואה, מתחמם לקראת אולימפיאדה נוספת, רביעית במספר, כשהפעם, בניגוד לעבר, הוא ינסה להשיג את הקריטריון בענף הקיאקים.
זאת אחרי שבטוקיו 2020 ובריו 2016 הוא קיבל כרטיס אוטומוטי וניסה את כוחו בטאקוואנדו, ובטווח, הוא גם ייצג את מדינתו בסקי קרוס באולימיאפדת החורף בפיונגצ'אנג 2018.
2 צפייה בגלריה
פיטה טאופטופואה
פיטה טאופטופואה
"לא יודע עם מי זה יהיה". טאופטופואה
(צילום: Dan Istitene/Getty Images)
בראיון לאתר הרשמי של "פריז 2024" מספר הטאלנט הצבעוני על החלום שלו לקראת המשחקים האולימפיים, שם הוא מתכוון שוב להופיע עם דגל המדינה בידו ועם הרבה טקס בישבן. "זאת עיר האהבה", הוא אומר. "ואני רוצה להתנשק לראשונה מתחת למגדל אייפל. אני לא יודע עם מי זה יהיה אבל כדאי מאוד שאהיה שם".
בטוקיו 2020 פיטה גנב את ההצגה בטקס הפתיחה, כשעלה בבגדים המסורתיים של מדינתו כשהוא חשוף חולצה ומשוח בשמן. הוא היה גם נושא הדגל של מדינתו, כאמור, מתוקף העובדה שהוא הספורטאי היחיד.
2 צפייה בגלריה
פיטה טאופטופואה
פיטה טאופטופואה
מה הוא מכין לפריז? טאופטופואה בטוקיו
(צילום: gettyimages)
פיטה בן ה-40 קיבל אז את הכרטיס חופשי למשחקים כחלק מהרצון של המארגנים לשתף כמה שיותר מדינות באולימפיאדה. אבל הפעם, לדבריו, "כבר אין כרטיסים חינם. כדי להגיע לפריז אצטרך להשיג את המקום הראשון בתחרות הקיאקים בקרב מדינות אוקיאניה. זה לא הולך להיות קל ואין לי אשליות לגבי הקושי".
לגבי המשחקים עצמם, הוסיף פיטה: "גם זכייה במדליה תהיה נחמדה. אבל דמיינו את זה, מדליה ונשיקה. מה עוד אפשר לבקש בחיים? אני לא יכול לבקש שום דבר אחר". יש לציין כי מוקדמות הקיאקים יתקיימו בפברואר 2024 בפנרית', אוסטרליה. אם פיטה לא ישיג את התוצאה המיוחלת, הוא ככל הנראה ינסה שוב לייצג את מדינתו בטקוואנדו, דרך תחרויות המוקדמות שיתקיימו בחודש אפריל בהוניארה, איי שלמה.