ביום חמישי האחרון פלשו כוחות צבא רוסיים לאוקראינה כדי להדיח את הממשלה הפרו-מערבית. כתוצאה מכך הופעל באוקראינה חוק החירום הצבאי וחלק מהתושבים עזבו את ביתם ונמלטו לגבול פולין או מולדובה בהתאמה. רוב מדינות העולם מגנות את הפעולה התוקפנית של הרוסים, אך הן לא ממהרות לשלוח צבא להגנת אוקראינה. נשאלת השאלה: איך ישפיעו האירועים על המפעלים השונים בהן מתחרות קבוצות רוסיות ונבחרת רוסיה בענפים השונים?
גמר ליגת האלופות: מרגע פרוץ המלחמה הלכו וגברו הקולות באירופה לקחת לרוסיה את זכות האירוח של גמר ליגת האלופות שתוכנן ל-28 למאי בסנט פטרסבורג, ובישיבה דחופה ומהירה המשחק הוזז לפריז.

1 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי ואברטון עם דגלי אוקראינה
שחקני מנצ'סטר סיטי ואברטון עם דגלי אוקראינה
שחקני מנצ'סטר סיטי ואברטון עם דגלי אוקראינה
(רויטרס)

מה יעלה בגורלן של הקבוצות הרוסיות והאוקראיניות באירופה? צריך לזכור כי מאז החלה הלחימה במזרח אוקראינה וכיבוש חצי האי קרים על-ידי רוסיה ב-2014, אופ"א ופיפ"א נקטו בגישה מאוד סלחנית כלפי הרוסים, והצעד המרכזי היה הפרדת שתי המדינות בהגרלות השונות. נכון לעכשיו, נותרה קבוצה רוסית אחת בליגה האירופית, ספרטק מוסקבה, ועוד לא ברור אם תוכל לשחק במגרשה הביתי או שתצטרך למצוא בית חלופי.
האם רוסיה תורחק מהמונדיאל? בשלב הראשון מדובר בפלייאוף העלייה. כזכור, בסוף החודש אמורה רוסיה לארח במוסקבה את פולין, כשהמנצחת תארח את המנצחת בין שבדיה לצ'כיה בגמר. אותן שלוש נבחרות - פולין, שבדיה וצ'כיה - הודיעו בימים האחרונים כי לא יסכימו לשחק נגד רוסיה. במבט קדימה, רוסיה שובצה לבית הישראלי בליגת האומות.
העתיד עדיין תלוי באוויר, וסנקציה חריפה ומרחיקת לכת מסוג של השעיית רוסיה מכל פעילות, תלויה גם במשך והיקף הלחימה באוקראינה. אך חשוב לזכור כי למרות הודעת הגינוי של אופ"א, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו נמצא בקשרים מצוינים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאז מונדיאל 2018, אותו הרוסים אירחו. הרוסים זכו גם באירוח ארבעה משחקים ביורו האחרון. עד כה, הכדורגל הרוסי לא נפגע בשום צורה מהעונשים שהוטלו על הענפים האולימפיים בעקבות פרשת הסימום, אבל העברת הגמר מסנט פטרסבורג יכולה לסמל על שינוי מגמה.
האם יש תקדים להרחקת נבחרת בגלל מלחמה? התשובה היא כן. הסיפור המפורסם ביותר הוא של יוגוסלביה שהעפילה ליורו 1992 שנערך בשבדיה, אבל בעקבות הלחימה העקובה מדם בבלקן הוחלט להרחיק אותה. נבחרת דנמרק, שסיימה במקום השני בבית של יוגוסלביה, זכתה מן ההפקר והחליפה אותה, ובאופן סנסציוני גם זכתה באליפות אירופה.
מה יקרה עם ליגות הכדורסל? הנהלת היורוליג קבעה כי הקבוצות הרוסיות יארחו בזמן הקרוב מחוץ למדינה, אבל הבעיה לא מסתכמת שם. משחקים כבר נדחו בגלל סירוב של קבוצות לארח את הרוסיות, ואם הגל יימשך והקבוצות יאחדו כוחות, ראשי היורוליג ישברו את הראש בנוגע להמשך העונה. קאלב טאלין האסטונית וז'לניק גורה הפולנית כבר פרשו מליגת ה-VTB כדי לא לפגוש יריבות רוסיות, וצריך לראות אילו השלכות יהיו למהלכים אלו כמנוף של לחץ. חשוב לזכור כי פגיעה כלכלית בחברות רוסיות עלולה להשפיע על מועדונים רוסים שמקבלים מהם כסף, כמו במקרה של צסק"א מוסקבה שנמצאת בבעלות הבנק הממשלתי הרוסי VEB.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.