איך הפכה תוך שנה קבוצה שמתמודדת על ארבעה תארים עצומים, לקבוצה שכבר בפברואר מרגישה כאילו סיימה את העונה? מלהתמודד עם ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות ולהילחם עם מנצ'סטר סיטי על האליפות עד המחזור האחרון, לסכנת הדחה ממשית מול אותה ריאל בשמינית, ופער של 8 מקומות בליגה מסיטי. ליברפול במפלה שמרגישה כמו סיום תקופת הזהב של קלופ, והמצב לא נראה בהיר לקראת העתיד. "אנו צריכים להיות יותר יצירתיים עם מה שיש לנו בסגל", אמר קלופ במסיבת עיתונאים. המחשבה עצמה נכונה, רק חבל שאין לו יכולת ליישם את מה שהוא אומר.
קלופ הוא אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה בכל הקשור ליחסי אנוש ואינטליגנציה רגשית, אך בסופו של דבר אם מסתכלים על זה לעומק, הוא מיישם את אותה שיטה לאורך כל הקדנציה. 3-3-4, לחץ גבוה עם מעבר מהיר מהגנה להתקפה - כל זה פנטסטי ויש לכך המון יתרונות, בין היתר כי חלק מהפעולות הופכות עם הזמן לאוטומטיות ולא מצריכות אפילו חשיבה, אבל אחרי זמן מה מגיע הרגע בו שחקן כזה או אחר עלול להרגיש מיאוס. לא מהעבודה, ובטח שלא מהמאמן קלופ, אלא שהוא לא מוצא בעצמו את הכוח לבצע את אותו הדבר שוב ושוב, לשמוע את אותם התדרוכים פעם אחר פעם, להתאמן על אותם הדברים. ואולי הוא רוצה להמשיך ולהצליח, אבל משהו בפנים כבר לא מאפשר לו לעשות זאת.

1 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח שחקן ליברפול
מוחמד סלאח שחקן ליברפול
ליברפול
(צילום: רויטרס)

הבעיה העיקרית בליברפול היא האמונה הבלתי פוסקת של קלופ בסגל הוותיק. זה אולי נשמע כמו דבר טוב על הנייר, אך קלופ תולה את תקוותיו בסגל שהצליח להתאים את עצמו לשיטה שלו בצורה מושלמת בתקופת שיא, והיום, כשהשחקנים שחוקים לגמרי, המערך נראה צפוי וחסר רעיונות. ניתן לראות זאת גם מבחינת הנתונים, כאשר מאזן השערים של הקבוצה עומד רק על 6+, לעומת העונה שעברה שעמדה על 68+. לשם השוואה, כדי להשתוות להפרש זה ליברפול צריכה לשמור על שער נקי עד סוף העונה, ולכבוש 59 שערים.
ולמרות הכל, אי אפשר להגיד שלא היו נסיונות לשנות ולשפר בקיץ, לפחות בפן ההתקפי, אך לצערם של האדומים, שחקני הרכש בקושי ממלאים את מקומו של סאדיו מאנה. ההתקפה של ליברפול כבשה העונה 15 שערים (לא כולל סלאח), בעוד מאנה בעונה שעברה כבש לבדו 16. בנוסף להכל, הגנת ליברפול נחלשה משמעותית, אולי כי שחקנים נשחקו, אולי כי הפציעות לא הוסיפו לכל הבלגן ואולי מדובר בחוסר מוטיבציה. כל הדברים האלה גרמו לכך שקבוצה שספגה בעונה שעברה רק 26 שערים סופגת העונה 28, ואנחנו רק במחצית העונה.
עם תליית התקוות של קלופ בסגל הוותיק, שיטת משחק קבועה, רכש שלא ממלא את מקומו של מאנה ומאמן אחד מקובע - כל אלה מובילים ביחד לאיבוד הרגש והקילריות, שבלעדיהם ליברפול נראית אנמית וחלשה. הדרך חזרה לטופ הכדורגל העולמי נראית עוד רחוקה מהאדומים. אך עם בניית סגל אמיצה, שימוש בסגל הקיים בצורה יצירתית, אמון בצעירים וקלופ אחד, ליברפול מסוגלת בשנים הבאות לחזור ולשלוט בכדורגל האנגלי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.