מודה ומתוודה – כאוהד מכבי ת"א ההפסדים האחרונים של מכבי חיפה שימחו אותי. פתאום הצהובים, שפתחו את הליגה בהפסד ושלוש תוצאות תיקו, נמצאים נקודה אחת מהיריבה הגדולה ושוב בתמונת האליפות. פרשנים ואוהדים מיהרו לקטול את מכבי חיפה, ולהכריז שזו עוד עונה אבודה מבחינתה. ואני אומר – חבר'ה, עם כל זה שממש לא בא לי שמכבי חיפה תצליח, ממש מוקדם להספיד אותה, כי בתור אוהד 32 שנה, יש עליות וירידות גם בעונות אליפות.
ישנה הנקודה הזו שאתה בטוח שעוד עונה הולכת לאיבוד, ושצריך להתכונן כבר לזו הבאה, אבל דווקא אז הקלפים מסתדרים. הנה הדוגמאות מההיסטוריה של מכבי ת"א, מה שדווקא יכול לתת תקווה לאוהדי מכבי חיפה:
2 צפייה בגלריה
כל אחד מהם שבר בצורת. גרסיה ואובארוב
כל אחד מהם שבר בצורת. גרסיה ואובארוב
כל אחד מהם שבר בצורת. גרסיה ואובארוב
(צילום: יובל חן)
1. עונת 1991/1992 – מכבי ת"א סופרת 13 שנה ללא אליפות, ובמחזור ה־5 היא מפסידה 3:1 לבני יהודה בשכונת התקווה. אלכסנדר אובארוב סופר 12 כדורים שהוא הוציא מהרשת ב־5 מחזורים בלבד, והקהל דורש להחתים את בוני גינצבורג במקומו. ומה קרה מאז אותו משחק? מכבי הביסה בגביע הטוטו 0:4 את בית"ר ירושלים במשחק החזרה של אלי אוחנה לבית"ר (נכון, בית"ר שיחקה אז בליגה השנייה, אבל היה לה סגל של קבוצה צמרת בליגה הראשונה). שבוע אחר כך הירושלמית השנייה, הפועל ירושלים, חטפה 8:1, ואז הגיע ה־0:4 בדרבי הגדול בדרך למקום הראשון. מכבי השיגה רצף מדהים של 13 ניצחונות (לא נשבר עד היום) וזכתה באליפות אחרי 13 שנה (ובהפרש 13 נקודות). ואובארוב – הוא ספג ב־27 המחזורים הבאים 17 שערים בלבד.
2. עונת 2002/2003 – מכבי ת"א סופרת 7 שנים ללא אליפות. במחזור ה־13 היא מובסת בבית 3:0 ע"י הפועל באר שבע (השלישי – מספרת מדהימה של אמיר אבוטבול), הפער בינה למכבי חיפה עומד על 9 נקודות, והאוהדים מתחילים לשרוף פחים בקריית שלום. שבוע אחר כך קלינגר מספסל את נימני בקריית אליעזר, ומכבי ת"א מנצחת שם 2:3. ואז מגיע רצף של 5 ניצחונות, אחריו הצהובים מפרקים את כל הגדולות ועולים למקום הראשון 5 מחזורים לסיום העונה. נימני חוזר להרכב לקראת מחזורי הסיום, בהם הוא כובש 6 שערים ומכבי ת"א זוכה באליפות דרמטית שמוכרעת ע"י הפרש שערים, עם 0:3 על הפועל פ"ת.
2 צפייה בגלריה
נס זמיר בועט לשער
נס זמיר בועט לשער
מוקדם להספיד אותה. מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
3. עונת 2012/2013 – מכבי ת"א סופרת 10 שנים ללא אליפות. למרות פתיחת עונה לא רעה, היא שוב מפסידה בדרבי במחזור ה־9, ולאחר מכן לבני יהודה. באותם ימים רצו שמועות שהמאמן אוסקר גרסיה רוצה לעזוב לברוז' הבלגית, בעיקר בגלל המצב הביטחוני. הצרות נמשכו במשחק ברמת השרון, שם הקבוצה המקומית הובילה כבר 0:2. מונס דאבור אמנם צימק ל־2:1 לפני המחצית, אך רמת השרון עלתה ל־1:3 בתחילת המחצית השנייה. אלא שאז מכבי ביצעה מהפך מדהים, ניצחה 4:3, והצליחה לסיים את הסיבוב הראשון במקום הראשון אחרי הרבה זמן.
היה עוד משברון קטן לאחר הפסד 1:0 למכבי חיפה בקריית אליעזר, שבעקבותיו הצהובים איבדו את המקום הראשון להפועל ת"א, ובעקבות ההפסד הזה כתב משה פרימו את טור הקאלט שלו שבו קרא לפטר את אוסקר.
אלא ששבוע אח"כ הגיעה התשובה, ומכבי חזרה למקום הראשון, עליו שמרה עד הסוף. באמצע העונה ערן זהבי וראדה פריצה הגיעו, מכבי הביסה 0:4 את הפועל ת"א בדרבי (ניצחה גם בשני משחקי הדרבי הנוספים), ו־4 מחזורים לסיום העונה, מול רמת השרון, היא הבטיחה אליפות עם 0:2. אז אוהדי מכבי חיפה – העונה הזו ממש לא אבודה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.