כפי שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", התיכנון להקמת "מכון וינגייט בדרום" ממשיך. ראש עיריית שדרות אלון דוידי הגיע למכון בנתניה כדי לקבל הסברים וסקירה לקראת התיכנון וההוצאות התקציביות הצפויות מיו"ר המכון ד"ר יואב הלר ממנכ"ל מכון וינגייט המיועד גיא אטיאס.
במהלך ביקורו סייר דוידי עם פמלייתו במתקני וינגייט, פגש את יו"ר וינגייט יואב הלר ואת המנכ"ל המיועד גיא אטיאס, שמע מהם סקירה וזכה למצגת עם הסברים מפורטים על מבנה המכון החדש והמתווה להקמתו, בדגש על המשך פיתוח האגודות והאיגודים בדרום עד ההקמה.
2 צפייה בגלריה
אלון דוידי במכון וינגייט
אלון דוידי במכון וינגייט
אלון דוידי במכון וינגייט
(צילום: פרטי)
2 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
מכון וינגייט
(צילום: אורן אהרוני)
מטרת מרכז הספורט החדש בדרום היא טיפוח הספורטאים וקידום מצוינות בספורט בדרום. לפי המצגת שהועברה לדוידי, עלות הקמת המכון החדש היא כ-500 מיליון שקל, לא כולל הוצאות אחזקה שוטפות. מתוך סכום זה, כ-200 מיליון שקל יוקצו להקמת בניין רב תכליתי, כ-60 מיליון לבניית בריכה אולימפית וכ-30 מיליון לאצטדיון האתלטיקה. בעוד כחודשיים צפויה להתקבל החלטת ממשלה נוספת וסופית בנושא.
להקמת מכון ספורט פוטנציאל אדיר לשדרוג אזור הדרום בכל הקשור להוספת מקומות תעסוקה, הכנסות מארנונה, שת"פ אקדמי, מיתוג ספורט לעיר, הפיכת שדרות והעוטף למטרופולין ספורט, אפשרות לאירוח נבחרות בינלאומיות ומתקנים שישמשו את תושבי האיזור.
מנכ"ל וינגייט, גיא אטיאס, אמר "אנו מברכים על החלטת הממשלה להקים מכון וינגייט נוסף בדרום, כחלק מהרצון לפתח את הספורט בישראל גם בנגב ובהמשך בגליל, וכחלק ממענה השיקום של מנהלת תקומה בהמשך למתקפת חמאס האכזרית כנגד יישובי העוטף. אנחנו בווינגייט רתומים לנושא ונסייע ככל הנדרש כדי להגשים חזון זה של פיתוח וקידום מצויינות בספורט גם בדרום הארץ".
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "החמאס חושב שיחליש אותנו ואנחנו נמשיך לנצח. כפי שכבר הכרזנו עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, מכון וינגייט דרום יוקם בשדרות. בשורה זו היא צעד חשוב לענף הספורט בשדרות והעוטף ותאפשר פיתוח בעיר לצד הגדלת התעסוקה והגעתם של תושבים, מבקרים וקבוצות. אני מודה לד"ר יואב הלר, למנכ"ל המכון המיועד גיא אטיאס ולצוות המכון על סיור מעשיר".