המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בטוקיו תהיה הגדולה ביותר אי פעם. בין 90 הספורטאים שיגיעו לבירה היפנית רק אחד - אורי ששון - יופיע כשהוא מחזיק במדליה אולימפית בזכות הארד בו זכה בריו 2016. הג'ודוקא, שמתחרה בקטגוריית משקל מעל 100 ק"ג, נכנס לישורת האחרונה של ההכנות. עוד לפני טוקיו ימתין לו מבחן נוסף אחד גדול - אליפות העולם שתחל ביום ראשון בבודפשט.
האליפות קריטית עבור הדירוג של ששון שרוצה להיכנס לשמינייה הראשונה בעולם, מה שיבטיח לו הגרלה נוחה יותר על הנייר באולימפיאדת טוקיו. "אני בכושר טוב. התכוננתי לתחרות הזאת מכל הלב, כמו לכל תחרות אחרת", אמר המדליסט האולימפי ערב האליפות. "זה לא סוד שהקמפיין הזה יותר מאתגר ואצטרך להתעלות על עצמי באליפות העולם ובטח באולימפיאדה. אני ממש רוצה את זה ונמצא על זה. מקווה שדברים יתחברו".
3 צפייה בגלריה
ששון בריו 2016
ששון בריו 2016
ששון אחרי הזכייה בריו
(צילום: אורן אהרוני)
עוד אמר ששון: "במהלך הקמפיין הזה הרגשתי טוב מאוד לאחר הזכייה בגראנד פרי בתל אביב, ואז הגיע הקורונה וטרפה את הקלפים. אבל עכשיו אני נמצא במצב יציב, מרגיש שאני בכושר טוב. גם בתקופת הקורונה שמרתי על כושר גופני ואורח חיים בריא".
זאת תהיה אולימפיאדה שונה ממה שהכרת. "אני לא יודע כמה זה שונה כי האולימפיאדה עוד לא הייתה, אבל בשנים האחרונות חוויתי עליות וירידות עם כל מה שכרוך בזה. גם עם ההכרה של הציבור בזכייה בארד בטוקיו, עם הכישלונות שהיו בדרך, וספורטאים חדשים שהגיעו למשקל הזה. אני לא מגיע לאולימפיאדה רק בשביל להשתתף, הכוונה להצליח ולהביא הרבה גאווה למדינה. הלוואי שזה יקרה פעם שנייה".
3 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
עבר קמפיין לא פשוט. ששון
(צילום: אורן אהרוני)
יושב בראש שזה משחקים אולימפיים אחרונים שלך? "אני כרגע לא חושב על זה. עסוק במשחקים הקרובים בטוקיו, ואחרי זה נראה מה יהיה הלאה".
ספר על מה עברת בחמש שנים האחרונות מאז המדליה בריו. "כל מה שעברתי הכין אותי לרגע הזה. דווקא זה שזכיתי במדליה בריו זה נחמד וטוב, אבל זאת תחרות חדשה עם מועמדים חדשים ולא לעולם חוסן. במובן הפיזיולוגי אין שינויים, מבחינה טקטית זה תמיד משתנה כמו שהיה אפשר לראות באליפות אירופה".
3 צפייה בגלריה
טדי רינר מול אורי ששון. ייפגשו שוב באולימפיאדה?
טדי רינר מול אורי ששון. ייפגשו שוב באולימפיאדה?
טדי רינר מול אורי ששון. ייפגשו שוב באולימפיאדה?
(צילום: אורן אהרוני)
אז מה יהיה בטוקיו? "אני רואה את עצמי נלחם בכל קרב, נותן את הלב. גם לפני ריו לא ידעתי שאזכה במדליה, אלא שאתן את הכל, ועכשיו אותו דבר. המטרה זה לקום בבוקר ולהרגיש את זה מבפנים, להילחם בכל קרב לא משנה כמה קשה זה יהיה".
חושבים גם על התחרות הקבוצתית? "אני לא חושב על זה. נכון שזאת חוויה אדירה נראה לי, אבל אני עסוק ביום שלי, בתחרות שלי ואז נחשוב בסיום על התחרות הקבוצתית".

קוכמן ולניר רוצים כרטיס לטוקיו

החל ממחר (ראשון) יתחרו באליפות העולם 13 ספורטאים ישראלים. עבור לי קוכמן (עד 90 ק"ג) וענבר לניר (עד 78 ק"ג) מדובר באירוע קריטי במיוחד מכיוון שזוהי תחרות הקריטריון האחרונה לפני טוקיו, והם עוד לא הבטיחו את מקומם.
מי שלא ייקחו חלק באליפות העולם הם שני הג'ודוקות הבכירים של ישראל - שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק. שניהם מדורגים בצמרת העולמית במשקלם, כך שאין חשיבות לניקוד עבורם רגע לפני האולימפיאדה ולכן הוחלט כי לא יטוסו להונגריה.
סעיד מולאי יוכל לפגוש את דין גמר הישראלי בתחרות עד משקל 81 ק"ג. האיראני הגולה שמתחיל בסיבוב השני צריך לנצח בסיבוב השלישי ובמקביל שיריבו הישראלי ידלג מעל ג'ודוקא יווני.
טל פליקר דיבר על ההכנה לקראת האליפות: "יש התרגשות. המטרה שלי היא לבוא ולזכות בעוד מדליה. הייתה שנה לא פשוטה. נפצעתי במאסטרס וזה חלק מהדרך שאני עובר, אבל עכשיו אליפות העולם ובזה אני מתרכז. אחרי אליפות העולם אקח את החופש שלי. זמן לעצמי לצבור אנרגיה מחדש. אני כן רוצה להמשיך".