במשך השנים אנחנו רואים כדורסלנים ישראלים שמנסים את מזלם בליגת הקיץ של ה-NBA, בניסיון להשיג חוזה חלומי. הקיץ הזה הגיע הצ’אנס של גבי צ'אצ'אשוילי לנסות ולהוכיח שהוא יכול להתברג בליגה הטובה בעולם. ברוב המקרים החלום מסתיים מוקדם מהצפוי, קחו לדוגמה את יובל זוסמן וים מדר, שני ישראלים שלקחו חלק בעבר בליגת הקיץ ועדיין לא הצליחו להשיג חוזה בליגה של הגדולים (למרות שמדר נבחר בדראפט ע"י בוסטון שעדיין לא ממהרת במקרה שלו). מה צריך לקרות הפעם כדי שאצל צ'אצ'אשוילי התמונה תיראה אחרת?
צ'אצ'אשוולי מסיים עונה טובה בסך הכל בגלבוע/גליל. הפורוורד-סנטר הישראלי, שמתנשא לגובה 2.10 מ', הציב מספרים טובים שבראשם 7.9 נקודות ב-22 דקות בממוצע למשחק. בזכות ההתקדמות, בסיום העונה הוא קיבל זימון מפתיע למחנה האימונים היוקרתי של גולדן סטייט ווריורס, וכבר ערך יותר מהופעה אחת בליגת הקיץ במדי הקבוצה שהעמידה האלופה. זו הזדמנות פז עבור השחקן, אולי בלתי חוזרת, להרשים את הצוות המקצועי של גולדן סטייט ואולי גם להשיג את החוזה הנכסף. גם אם זה לא יקרה מיד, יש שם המוני סקאוטים שיכולים להתרשם ולסדר לו קפיצת מדרגה בקריירה.

1 צפייה בגלריה
איתי שגב מול גבי צ'אצ'אשווילי
איתי שגב מול גבי צ'אצ'אשווילי
איתי שגב מול גבי צ'אצ'אשוילי (משמאל)
(צילום: אפי שריר)

אם חוזרים לרגע למדר, אפשר לראות דרכו עד כמה העניין מסובך, עד כמה הדרך כרוכה בלא מעט קשיים עבור השחקן הישראלי. מדר נבחר במקום ה-47 בדראפט 2020 ע"י הסלטיקס, אך לא הצליח להרשים אותם מספיק מאז, וגם העונה בפרטיזן בלגרד, אצל המאמן האגדי ז'ליקו אוברדוביץ', קשה לומר שהפגין יכולת שתעביר אותו ל-NBA.
אז מה צ'אצ'אשוילי צריך לעשות? לעבוד קשה מאוד ולהילחם על דקות משחק, כשהוא מתמודד מול כמות גדולה מאוד של שחקנים במעמדו, שמות פוטנציאליים ל-NBA שמתחרים איתו על אותה המשבצת. כבר מהשלב הראשון הוא חייב להציב לו למטרה לספק מספרים יפים כדי להיות אחד השחקנים הבולטים בקבוצה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.