פשוט בלתי נתפס מה שקרה לוושינגטון ודני אבדיה מול הקליפרס. צריך כישרון לא מבוטל כדי להוביל ב־35 נקודות הפרש ולהפסיד. אבל כשבוחנים את הדברים לעומק, כרוניקת ההתפרקות היא הגיונית.
הכל מתחיל בקבלת החלטות, קרי הנהלת המועדון, ובעיקר למאמן, לועס המסטיק האנכרוניסטי, ווס אנסלד, שקורס שוב ושוב. הפער העצום שהוויזארדס פתחו במחצית הראשונה הושג בעיקר בזכות במשחק סוליסטי ולא מאורגן, כשמנגד ניצבת יריבה חסרת אונים.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: AFP)
במחצית השנייה התהפכו היוצרות, כי הפרש כל כך גדול שמושג בשלב מוקדם יכול להיות בעוכרי כל קבוצה. ידוע כי יש ירידת מתח מתוך תחושה שאנחנו את שלנו כבר עשינו. כאן בדיוק
היה צריך לבוא לידי ביטוי המאמן. לעצור את הסחף, לבצע התאמות לסיטואציה החריגה שנוצרה. אבל הוא לועס ולועס ונשאר בשלו.
דבר נוסף, כל עוד בראדלי ביל בקבוצה, שום דבר לא ישתנה. פנומן וסקורר אדיר לכל הדעות, אבל מסוג השחקנים שמשחקים קודם כל בשביל עצמם, אחר כך עבור הקבוצה.
דווקא במשחקים בהם הוא לא משחק, רואים תלכיד ופריחה של השחקנים האחרים, ביניהם דני, ספנסר דינווידי, קנטביוס קלדוול-פופ פופ ואחרים. כולם מרגישים מחויבים יותר והתוצאות פשוט מוכיחות את זה.
ביל הוא קלע בחסד, אבל הוא לא שחקן שמשפר את האחרים ומשדרג את הקבוצה לאורך זמן. קחו את סטף קרי, לדוגמה, קלעי מטורף אבל גם מנהיג שמרים את החברים. זה ההבדל בין כוכב לכוכב עליון.
באשר לדני, הוא מפגין רוגע וזה מעולה, אבל כל שחקן באשר הוא חייב שיהיה לו ביטחון עצמי, ואם מערערים לו אותו אז התפוקה יורדת בהתאם – מוכשר ככל שיהיה. כל הזמן מצפים מאבדיה לשלמות, אבל זה יגיע רק בעבודה קשה. הוא באמת נדיר בהשקעה שלו והיי, הילד רק בן 21, וכשאין לידו שחקנים מלחיצים ואגואיסטים כמו ביל ו־וסטברוק, הוא פורח.
גם לפרשנים יש חלק בערעור הבטחון לעיתים. כולם עושים טעויות, מפספסים בקליעה ומאבדים כדורים. לבראדלי בעצמו היו תשעה כאלה נגד הקליפרס, ולא נשמעה אף תלונה כלפיו.
אבל דומה שאת דני מודדים בזכוכית מגדלת. האמת היא שהמקום עבורו זה סן אנטוניו, שם הוא יוכל להתקדם עם מאמן אגדי בדמות גרג פופוביץ' שכבר פיתח שחקן או שניים. דני הוא כבר שחקן גדול, ואם רק יהיה במקום הנכון, כמו חממת הכישרונות הצעירים של הספרס, השמיים הם הגבול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.