אוניון ברלין, מועדון שהיה רגיל להיות בעשור האחרון בבונדסליגה השנייה, סופר את עונתו השנייה ברציפות בליגה הבכירה, ועקומת השיפור ממשיכה לנסוק. כרגע, זה כאילו המסע יסתיים עם מקום במפעל אירופי - מה שקרה רק פעם אחת, לפני 20 שנה.
בעונת 2008/2009 חזרה אוניון ברלין אל הבונדסליגה השנייה, אחרי שנים קשות בליגה השלישית והרביעית, שאיימו על המשך תפקודו ועתידו של המועדון הצנוע. עם האהדה האדירה לה היא זוכה, בסופו של דבר אוניון ידעה להתרומם ולצלוח את התקופה הקשה בדרך לליגת המשנה. מספר שנים קודם לכן היא רשמה את ההישג הגדול בתולדותיה כאשר הגיעה לגמר הגביע הגרמני ב-2001, אך האימפריה שאלקה גברה עליה ללא קושי רב (ועכשיו, איפה אוניון ואיפה שאלקה...).
1 צפייה בגלריה
אוהדי אוניון ברלין
אוהדי אוניון ברלין
אוהדי אוניון ברלין. מחכים לחזור
(צילום: AP)

ההיסטוריה התרחשה בעונת 2018/19, כאשר אוניון, שהוקמה ב-1906, סיימה במקום השלישי, מה שזיכה אותה במפגש פלייאוף מול מועדון הפאר משטוטגרט - שסיים במקום ה-16 בליגה הבכירה. אוניון הפתיעה בגדול במשחקי המבחן, הורידה את שטוטגרט ועלתה לראשונה בתולדותיה לבונדסליגה הראשונה.
התקשורת בגרמניה לא נתנה לאוניון הרבה סיכוי לשרוד, וטענה שהיא המועמדת הבכירה לרדת ליגה בעונה שעברה - אך עד מהרה אוניון העמידה אותם על טעותה. עם אצטדיון קומפקטי וביתי, שהוא הר געש עבור כל אורחת, הפרשנים גילו קבוצה קשוחה פיזית שיודעת להעניש במתפרצות. אוניון אפילו לא הייתה מעורבת במאבקי התחתית, וסיימה את עונת הבכורה שלה בליגה במקום ה-11 המכובד. זו רק רק הייתה הכנה למה שקורה כעת.
למרות שבעונה הנוכחית היא לא נהנית מתמיכת הקהל האדום שלה, השחקן ה-12 של הקבוצה, אוניון עפה למעלה. הפעם נראה שהיא מפתיעה גם את עצמה. אחרי 17 מחזורים החבורה המפתיעה של אורס פישר נמצאת במקום השישי, נקודה אחת בלבד מהמקום הרביעי, המוליך בסוף העונה לליגת האלופות.
אוניון היא קבוצה כמעט אלמונית לחלוטין, עם שחקנים שיודעים שאם ימשיכו בכושר הזה ובקצב הזה, הם עשויים למצוא את עצמם בקבוצות בכירות וגדולות בהרבה. טאיוו אווניי, שרלדו בקר, סדריק טויכרט ומרווין פרידריך הם רק חלק מהשמות שמובילים העונה את אוניון, וכנראה שנשמע עליהם הרבה בעתיד הלא רחוק. גם ניסיון בדמות שחקן שידע במות מוכרות ובכירות בכדורגל הגרמני יש בשורותיה של אוניון, ומדובר במקס קרוזה, סקורר מחונן שבעברו שיחק בוולפסבורג ובמנשנגלדבאך.
אז האם נראה את אוניון נשארת באזור הזה עד סוף העונה? כלל לא בטוח, אך מה שהשיגה עד כה כבר ראוי להערצה גדולה. ולפחות כרגע, אין לאף אחד ספק מי הקבוצה הבכירה של העיר, בזמן שהרטה תקועה למטה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.