בקיץ 2015 נראה ממפיס דפאי על גג העולם. בגיל 21 הוא זכה עם פ.ס.וו איינדהובן באליפות, סיים כמלך שערי הליגה ההולנדית (22 ב-20 משחקים ו-28 ב-40 בכל המסגרות) ועבר למנצ'סטר יונייטד תמורת 25 מיליון פאונד. הכל נראה מבטיח עבורו, על אחת כמה וכמה כשאת השדים האדומים אימן אז לואי ואן חאל, שבהדרכתו הגיעו דפאי ונבחרת הולנד לחצי גמר המונדיאל שנה קודם לכן.
כל כך הרבה תקוות תלו במועדון האנגלי בשחקן הכנף, עד כדי כך שכאשר ביקש את החולצה עם המספר 7 לא היססו לתת לו. ומדובר בספרה עם מסורת במועדון אותה לבשו אגדות כמו ג'ורג' בסט, בראין רובסון, אריק קאנטונה, דייויד בקהאם וכריסטיאנו רונאלדו. החולצה בדיוק התפנתה לאחר עזיבתו של אנחל די מריה וביונייטד האמינו שההולנדי ישיב לה את הכבוד מהימים הגדולים.
6 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
בליון הוא מספק קבלות. ממפיס דפאי
(צילום: AFP)
אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד. למרות ההשוואות בתקשורת לרונאלדו ואריין רובן, דפאי התקשה בפרמייר ליג, התלונן על העובדה שקבוצתו קיימה שני משחקים בשבוע וספג ביקורת מעוזר המאמן ראיין גיגס על אורח חייו. גם ואן חאל הזהיר אותו לבל יחזור על כשלונו של די מריה במועדון, אבל כלום לא עזר והוא הורד לספסל.
אחרי שכבש שני שערים בלבד ב-29 משחקים הגיעה חצי עונה מאכזבת במיוחד, בה ערך ארבע הופעות פרמייר ליג בלבד (כולן כמחליף) ולא הבקיע. העיתונים העבירו ביקורת, כתבו שהוא מחזיק יותר מדי בכדור ובועט הרבה יותר מאשר מוסר לחבריו, דבר שהתבטא במספר הבישולים הנמוך שלו. בינואר 2017 נמכר לליון תמורת 17 מיליון פאונד אחרי שהספיק לשחק פעם אחת בלבד בהדרכת ז'וזה מוריניו.
6 צפייה בגלריה
החולצה מספר 7 ביונייטד הייתה גדולה עליו
החולצה מספר 7 ביונייטד הייתה גדולה עליו
החולצה מספר 7 ביונייטד הייתה גדולה עליו
(צילום: AFP)

פגרת הקורונה הגיעה עבורו בזמן

עד היום נחשב דפאי לפלופ באנגליה, אבל העונה הנוכחית החלה היטב מבחינתו. הוא כבש 9 שערים ב-13 משחקי ליגה במדי ליון (14 שערים ושני בישולים בכל המסגרות), לפני שנפצע בברכו בחודש דצמבר. בשל כך, הוא נעדר מהניצחון 0:1 על יובנטוס במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות, אמור היה להיעדר עד לסיום העונה ולהחמיץ את יורו 2020, אבל פגרת הקורונה הגיעה בזמן עבורו. דפאי החלים, חזר לפעילות ויוכל לשחק עם נבחרת הולנד בטורניר שנדחה בשנה.
מחר (שישי, 22:00) תתמודד ליון מול יובנטוס בחוץ במשחק הגומלין והשאלה הגדולה היא מסוגלת לשמור על היתרון ולהדיח את רונאלדו וחבריו מהמפעל, על אף שלא הייתה כלל בפעילות בחודשים האחרונים. כזכור, הליגה הצרפתית הופסקה כליל בעקבות משבר הקורונה ולא חודשה (ליון סיימה שביעית ולא עלתה לאירופה). ביום שישי שעבר (31 ביולי) שיחק דפאי לראשונה אחרי 7 חודשים, כשפתח בהרכב והוחלף בדקה ה-80 בהפסד בפנדלים לפריז סן ז'רמן (0:0 אחרי 120 דקות) בגמר גביע הליגה.
6 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
דפאי במשחק מול פ.ס.ז'
(צילום: AFP)
דפאי, המשמש כקפטן ליון, מגיע למפגש עם אלופת איטליה רעב ושאפתן. הוא שואף לספק קבלות סוף סוף אחרי שעד כה נחשב לנהנתן כשכיכב בעיקר בקליפים המוזיקליים שהעלה ליו טיוב (זכור בעיקר LA Vibes עם חברו לנבחרת הולנד קווינסי פרומס), בקעקועים הרבים שעל גופו ובצילום בו עישן סיגר, מבלי להראות יותר מדי את היכולת הפנומלית שלו על המגרש.
(דפאי ופרומס בקליפ La Vibes)
וחוץ מזה, החיים שלו מעולם לא היו פשוטים. כבן לאב גנאי ואם הולנדית, שנולד במורדרכט (פרבר של רוטרדם), הוא דרש תמיד להיקרא ממפיס בלבד מבלי לציין את שם משפחתו. כך גם היה רשום מאז ומתמיד על החולצה שלו, רק "ממפיס" ללא שם המשפחה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהוא לא נמצא בקשר עם אביו עמו הוא מסוכסך (הוריו התגרשו כשהיה בן 4). בכל פעם בה נשאל על כך ביקש מהעיתונאים לעבור לשאלה הבאה. משבר נוסף הוא עבר בגיל 15 כאשר סבו, שהיה מקורב אליו מאוד ונהג ללוותו למשחקים, הלך לעולמו.
6 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
חיים לא קלים. ממפיס דפאי
(צילום: AFP)
אחד הקעקועים הרבים שעל גופו של דפאי (סליחה, ממפיס) מוקדש לסבו ואחר לתאריך בו כבש את שערו הראשון בנבחרת הולנד מול אוסטרליה במונדיאל 2014. אחרי אותו רגע מרגש הוא נישק את הקעקוע לכבוד סבו כמחווה עבורו. באפריל האחרון הוא עורר את זעמם של פעילי צער בלי חיים לאחר שהצטלם עם נמרה.
View this post on Instagram

MEMPHIS X MEMPHIS

A post shared by Memphis Depay (@memphisdepay) on

הדיבורים עליו כשחקן בעייתי החלו עוד בילדותו (באחד המקרים ארז את חפציו והחליט לעזוב את איינדהובן לפני ששוכנע להישאר), אבל השנים בצרפת עזרו לו להתבגר ובגיל 26 מסתמנת מגמת שיפור. בארבע עונות השיג דפאי 53 שערים ו-43 בישולים והפך לשחקן המסוכן ביותר והחשוב ביותר בליון.
6 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
עם הפנים לגרמניה. ממפיס דפאי
(צילום: AFP)
על פי הדיווחים דפאי עשוי לעזוב את קבוצתו כעת, לפני תום חוזהו ביוני 2012, למרות שהמאמן רודי גרסיה והמנהל הספורטיבי ז'וניניו מעוניינים שימשיך. ב"בילד" נכתב שבורוסיה דורטמונד מעוניינת בו כמחליף לג'יידון סאנצ'ו, אשר מועמד לעבור למנצ'סטר יונייטד.
יונייטד, אגב, תקבל מידע על כל הצעה שתעביר דורטמונד לליון עבור דפאי. זאת, מכיוון שהשדים האדומים הכניסו בזמנו סעיף בחוזה המכירה שלו לליון, המאפשר להם להשוות את ההצעה. "כשואן חאל רכש את דפאי בזמנו הוא עשה דבר נכון", התייחס מוריניו בזמנו לנושא. "הוא הכיר אותו מנבחרת הולנד ומדובר בשחקן טוב, אפילו ש-18 החודשים שלו במועדון לא היו טובים. בשל כך הוכנס הסעיף בחוזה, על מנת שתהיה למועדון שליטה על הכישרון הזה בעתיד".
6 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי וסטיבן ברגווין חוגגים
ממפיס דפאי וסטיבן ברגווין חוגגים
דפאי וסטיבן ברגווין בנבחרת הולנד
(צילום: EPA)
אחרי שדפאי חזר למגרשים הוא כתב פוסט בו הודה למאמן נבחרת הולנד, רונאלד קומאן, שסייע לו, ולרופאים שטיפלו בו. חברו לנבחרת, ג'ורג'יניו וינאלדום, בירך אותו ברשתות החברתיות ובתגובה קראו אוהדי אלופת אנגליה לשניים להתאחד במדי קבוצתם.
עד שיתברר עתידו, לדפאי מחכה מחר המשימה הגדולה. "ליובנטוס יש שחקנים מנוסים שיודעים מה לעשות ויכולים להגיע לגמר, ולעומת זאת לנו יש המון צעירים שלא התנסו בלחץ של ליגת האלופות, אבל נראה", הוא אמר בראיון לאתר של אופ"א. "אנחנו לא פוחדים מיובנטוס והם יודעים את זה. אם נעשה זאת זה יהיה נהדר".