הבסיס למשחק הכדורגל הוא הוגנות. כך גם נקבע במפורש על ידי פיפ"א בספר חוקי המשחק: "האוניברסליות של חוקי המשחק פירושה... יצירת סביבה 'הוגנת' ובטוחה בה משחקים את המשחק". הוגנות משמעה, בין היתר, שוויון כלפי כל הקבוצות בחוקי המשחק ובחוקים הקשורים להכנה למשחק.
פגרת הקורונה שנכפתה על הכדורגל המקצועני פגעה בשיווי המשקל שבין הקבוצות, ויצרה מדרג לא שוויוני: יש קבוצות שמתאמנות במגרש ומשחקות משחקים רשמיים בעצימות גבוהה, יש קבוצות שמתאמנות יחדיו, יש קבוצות שמתאמנות בזום ויש קבוצות שהוציאו את שחקניהם לחל"ת. חזקה על שחקני כדורגל מקצוענים שישמרו על כושר וישפרו את יכולתם באופן עצמי, כשם שהם עושים זאת כל שנה בפגרה הארוכה שבין העונות, כך שאני לא מוטרד מפגרת הקורונה בקשר ליכולתם. דאגתי מופנית כלפי חוסר הסימטריה בין הקבוצות בזמן החזרה לשגרה.
1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה. הייתה פעילה יותר מאחרות
מכבי חיפה. הייתה פעילה יותר מאחרות
מכבי חיפה. הייתה פעילה יותר מאחרות
(צילום: רויטרס)

קביעת זמן התאוששות אחיד של שבועיים לכל הקבוצות, כפי שצפוי, למרות המדרג הלא שוויוני שביניהם – לא יביא את כל הקבוצות לנקודת התחלה שוויונית במועד חידוש הליגה וכתוצאה מכך ההוגנות תיפגע בעונה הקרובה.
הפתרון הטוב ביותר הוא מתן זמן התאוששות של 5 שבועות, כשבמהלך 3 השבועות האחרונים תערוך מינהלת הליגה טורניר גביע קצר בין הקבוצות ותשווק את זכויות השידור. הכספים שיתקבלו מגביע הליגה, לאחר ניכוי הוצאות יום המשחק, יועברו לקבוצות על מנת שיחלקו אותם לשחקנים שנאלצו להסכים לקיזוז משכרם בעונה זו.
אפשר לקרוא לטורניר גביע הליגה, גביע הקורונה או גביע עם שם מסחרי של ספונסר – העיקר שהוא יקום ויאפשר לקבוצות מעין מחנה אימונים ישראלי, יצמצם את חוסר השוויון שנוצר בין הקבוצות בתקופת הקורונה, יאפשר לחדש את המשך הליגה באופן הוגן ובטוח ויקדם את האמון של האוהדים והקבוצות בעונה הקרובה. ארז כלפון, יו"ר מינהלת הליגה – לטיפולך.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.