אוהדי מנצ'סטר יונייטד חווים תקופה קשה. על המאניה-דפרסיה שהם עוברים בשנים האחרונות כבר דובר רבות, אך נראה כי השנה זה אפילו עוד יותר קיצוני. התבוסה המשפילה וההיסטורית לליברפול משכיחה בשניות את שער הניצחון של רונאלדו על אטאלנטה אחרי מהפך אופייני בליגת האלופות בשבוע שעבר. לצד השמועות על פיטורים מידיים, נראה כי במועדון מחליטים ללכת בינתיים עם אולה גונאר סולשיאר, למרות היכולת והתוצאות.
שלושת המשחקים הקרובים יהוו מבחן אחרון עבור המנג'ר הנורבגי (מפגשים לא פשוטים עם טוטנהאם ואטאלנטה בחוץ, ודרבי ביתי נגד מנ'צסטר סיטי). שמותיהם של ראיין גיגס, אנטוניו קונטה וזינדין זידאן כבר עלו כמועמדים הבכירים להחליפו, ונראה שהזמן שלו קרב לסיום. השאלה היא מי הכי מתאים לתפקיד, ומדוע.
2 צפייה בגלריה
סולשיאר
סולשיאר
סולשיאר
(צילום: רויטרס)

החכם: זינדין זידאן

מהרבה מאוד בחינות נראה כי המהלך החכם עבור השדים האדומים הוא מינויו של זידאן. המאמן הצרפתי מכיר מקרוב את רונאלדו, יכול להשפיע לטובה על בן ארצו פול פוגבה, הרפרטואר שלו כמאמן הולך לפניו ואין ספק שהמאמן יכניס את האידיאולוגיה שלו לקבוצה. אך עם זאת, זידאן צריך לשאול את עצמו אם שווה לו להגיע לתיאטרון החלומות, שכרגע יותר קרוב להיות תיאטרון הבלהות.
מצד אחד כישלון במנצ'סטר לא יפגע בהישגיו הקודמים, אבל יעלה ספקות בנוגע ליכולות שלו לאמן קבוצה שאינה המכונה המשומנת שקיבל בריאל מדריד. בנוסף, לזידאן יש עוד שאיפות לאמן את הנבחרת הלאומית של צרפת, וייתכן כי המעבר לאנגליה יפגע בחלום. מצד שני, דווקא האתגר באדום יוכל לשים את הצרפתי באותה נשימה עם המאמנים הגדולים של זמננו, אם החיבור יהיה מוצלח. אין ספק שהפרמייר-ליג היא הליגה המאתגרת ביותר עבור מאמנים, כאשר הצלחה מקומית מול מאמני העל פפ, קלופ וטוכל תוסיף נקודות רבות וקריטיות בדיון על המאמן הגדול של הדור האחרון. אוהדיי יונייטד יהיו מאושרים אם מישהו "משלהם" יאבק ראש בראש עם פפ על המקום הראשון.

הרשע: ראיין גיגס

המאמן הוולשי הוזכר כאופציה, אך קשה לראות איך יביאו למועדון שחקן עבר נוסף ללא הצלחה משמעותית כמאמן. גיגס אימן את נבחרת וויילס ושימש כעוזר מאמן במועדון האדום בעבר, אולם באפריל האחרון הוגש נגדו כתב אישום בשל תקיפת שתי נשים, מה שהוביל להשעייתו מהנבחרת ועלול להאפיל על מינויו. לטעמי, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית השילוב ברגע זה נראה כטעות עבור יונייטד.
2 צפייה בגלריה
ראיין גיגס
ראיין גיגס
ראיין גיגס
(צילום: רויטרס)

ה(ממש לא) תם: אנטוניו קונטה

אולי דווקא קונטה יהיה המושיע? על הנייר נראה כי הגעתו של האיטלקי הכי הגיונית, אחרי שהוביל את צ'לסי לאליפות אנגליה ומכיר היטב את המתרחש בליגה הקשה באירופה. בנוסף, הוא הוכיח את עצמו במספר מועדונים שונים עם אליפויות ביובנטוס ובאינטר (לעומת זידאן שמזוהה רק עם הבלאנקוס). לעומת זאת, בתקשורת האנגלית כבר נאמר כי במידה שיגיע, המאמן ירצה לקחת שליטה מלאה בנוגע לרכש העתידי, ודרכו של המועדון נוגדת לחשיבה שלו. המאמן גם ידוע בשיטת שלושת הבלמים, שכרגע לא תופסת אצל השדים האדומים, ונראה שעם הסגל הקיים זה יהיה קשה לביצוע.
קונטה ממש לא תם ובטח לא פראייר. המאמן המנוסה עבר דברים, השיג תארים ויודע מה הוא רוצה. במידה ויגיע השיטה תשתנה, ההתמקדות בהגנה תתחזק והדברים ינוהלו באופן שונה מה-DNA של המועדון, ויכול להיות שזה בדיוק מה שצריך כרגע במנצ'סטר.

וזה שלא יודע (ולא צריך לשאול מה הוא לא יודע): אולה גונאר סולשיאר

עדיין קיימים קולות שרוצים שהרומנטיקה תנצח, אך גם הם הולכים ומתמעטים. מעמדו של סולשיאר מעורער כבר תקופה ארוכה ונראה שהפעם זה סופי. גם לפרגוסון לקח מספר עונות של כדורגל בינוני ללא הצלחה עד שפרץ והוביל לתקופה היסטורית עם שליטה אבסולוטית של השדים בזירה המקומית, כזו שספק אם אי פעם תשוחזר, אך הדור שלנו סבלני הרבה פחות מהדורות הקודמים. רק בעונה שעברה ראינו מה עשה שינוי בעמדת המאמן בצ'לסי, וכמו סולשיאר, גם למפארד הכין חתיכות מדויקות ומושלמות של פאזל שרק החלפתו בטוכל הצליחה להרכיב אותו.
אין ספק שסולשיאר תרם רבות למועדון, גם כשחקן וגם כמאמן. בתור מאמן, תהליך השיקום שעשה במועדון נראה כנס רפואי, לאחר שמוריניו השאיר לו הריסות. אך עם זאת, אפילו בחדר ההלבשה כבר מרגישים את הספק במאמן, וברגע שהספק חודר לשם זה סופני. עבור אוהדי כדורגל רבים (ואני ביניהם) שרוצים לראות משהו שונה מהסגל הקיים של השדים, הגעה של כל מאמן תהיה חיובית, והאופציות עוד רבות (טן האח של איאקס, יואכים לב הגרמני ועוד). נשאר לקוות שעד פסח לא נצטרך לשאול על חכם, רשע או תם, ונקבל תשובות וכדורגל יותר חיובי בהקדם האפשרי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.